Mera jobb

Faktiskt :) Dock går det väl inte sådär überbra idag, har 7-3. "Lyckades" dock klanta mig förut så jag missade att skriva ner ett kundnummer, inte så bra :/

Peia var lite mindre svullen idag så det var ju bra det. Sprang gjorde hon som vanligt ;) Hon hade fullt rally i hagen både före och efter vår lilla promenix. Sötskruttan!

Vecka 39:7

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. sitta på Peia.

En del att funta på

Bara att vrida och vända. Måste i vilket fall som helst fixa lite saker först. Det kan bli bra, trots bristerna ;)

"All I needed was the love you gave,
all I needed for another day.
All I ever knew,
only you."


Nu ska jag fixa kvällsmat och se på Brottskod försvunnen. Me like :)

Trött i både kropp och knopp

Ska släpa mig in i duschen nu. Jobbigt jobbigt. Sen ska jag äta frukost och lite på TV innan jag åker till jobbet.

Jag slapp iaf ösregn, det ösregnade vid 5-snåret när missarna gick ut men vid 6.45 var det fint igen. Skönt det :) Peia var lite svullen i bakbenen, vet inte riktigt vad det beror på :/ Kan vara att hon inte har gått så mycket i veckan eftersom hon var lite snuvig. Snuvan verkade iaf vara borta så imorgon ska jag ta en promenad med lillstrumpan :)
Hon gick iaf ut i hagen som vanligt och travade omkring litegrann, precis som vanligt. Det var inte mjuk och svampig svullnad utan lite fastare så jag hoppas att det gått över till imorgon.


Vecka 39:6

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. sitta på Peia.

Vecka 39:5

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. sitta på Peia.

Så trött, så trött

På riktigt. Har precis sett på CSI Miami och ätit makaroner och mormors köttbullar. Mycket gott :D

Nu ska jag se på How I met your mother och Vänner och sen är det sovdags. Ska försöka lägga mig innan 23.15. Sen går jag upp samma tid imorgon bitti, åker till stallet, äter lite och åker till jobbet.
Fötterna har jag ont i och ryggen också, tröttsamt att stå i stort sett oavbrutet i mer än åtta timmar. Värmekudde it is ;)

Och så heja Färjestad förstås :D Pappa, ditt mästarlag har det visst lite tufft :p För att inte nämna Linköping :O

Vecka 39:4

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. sitta på Peia.

Halvt godkänt

Godkänt från företagets sida, bara halvt godkänt från mig själv. Iofs är procenten nice, 80,95, men ändå. Högst procent idag :P Visserligen är vi bara sex stycken men iaf. Inte är vi i närheten av målet heller så många av oss har underpresterat. Inte bra!
Nu ska jag ta och tidrapportera och sen är det slut för idag :) Imorgon, på fredag och på lördag är det annat jobb och sen hit igen på söndag.

Riktigt uselt!

Min eftermiddag är riktigt värdelös! Bussen var så sen att jag fick gå från centrum hit till jobbet. Dessutom kunde JC-expediten inte lösa in poängen som vi borde fått i lördags. Alltså åkte jag till centrum helt i onödan. Det är inte jättelångt till jobbet men det tar ju klart längre tid att gå. Hann precis i tid.
Dessutom går jobbet fisdåligt. Har bara 7-3 så det är rent pinsamt. Hoppas verkligen på en uppryckning efter pausen. Annars blir det ingen fortsatt bra svit. Jag som börjat så bra :/

Vecka 39:3

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. sitta på Peia.

Äntligen!

Har Tindra kommit in. Utegångsförbud i en vecka, minst!

Skaplig jobbprocent

"Bara" 29 avslut men 24-5 ger 82,8 procent vilket är mycket bra. Gustav trodde att mitt gårdagsresultat, 41 avslut, var nytt rekord. Garanterat nytt rekord ihop med procenten. Jag säger bara jaha och ler :) Jag har ju bara jobbat på riktigt fyra pass och har haft såpass många avslut per kväll att jag inte förstår det stora, antar jag.
Nu ska jag snart bussa hemåt och se på Dödlig fångst. Kanske tar det sista av kladdkakan också :p
Michael bjöd på smaskiga sweet chili-chips förut, men jag och Oskar (?) åt faktiskt en banan till förrätt ;)

Jag trivs trots allt här, det känns bra :) Jag räknade lite på pengarna och sköter jag mitt jobb bra kommer jag nog kunna plocka ut rätt okej pengar per månad, trots att det bara är halvtid :D

Mamma och jag ska utrota Landstinget, kompletta idioter. Imorgon skulle mamma ringa Vrinnevi och be dem stoppa upp ev. straffavgift för uteblivet besök i häcken. Min mamma har fina uttryck ;) Dock förstår jag henne, mer än väl!

Vecka 39:2

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. sitta på Peia. Lösa melodikrysset med nosis.

Halvkass dag

Egentligen inte men jag är kräsen ;) Jag inledde med sjutton raka JA, sen tre raka NEJ och sen lite blandat. Slutade på 31-10 och det är väl inte värdelöst iaf. 41 avslut totalt och det är gutt!
Vinner dock inte tävlingen vilket är lite synd förstås men man kan inte få allt. Procenten blev 75,6 och det är väl helt okej. Ligger iaf på bonus och fick nog in iaf 125 kronor idag isf. Inte att förkasta ;)

Nu är det snart slut och då är det dags att bussa hemåt. Ska se lite på TV, ta en bit kladdkaka med glass och en mugg O'boy. My day is completed :D

Btw, han är fortfarande snygg :p

Peia lite fnuvig

Men bara lite, pigg och glad är hon ändå. Hon ska gå själv ett par dagar och ta det lugnt så blir det nog bra.

Jag ska byta om nu och sen åka och handla, om det behövs. Ska se om Ica-bladet har kommit och om det är något som är värt att handla. Behöver egentligen inget mer än mjölk och det kan jag lika gärna handla på Konsum.

Tänkte laga lite mat sen, har inte bestämt vad riktigt än. Tror att jag är mest sugen på kycklingenchiladas. Det behöver man tzatte till så isf ska jag iaf köpa gurka och matyoghurt.

Har inventerat frysen och kylen och skrivit upp lite maträtter jag kan göra. Behöver inte handla på ett tag ;) (Korv stroganoff med ris, pasta carbonara, italiensk kycklingpasta, köttbullar i lingonsås med potatis, kycklingenchiladas, wraps, toast och hemgjord pizza.)
Det är en del ;)

Vecka 39:1

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 12-20.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. sitta på Peia. Lösa melodikrysset med nosis.

Vecka 38:7

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Till stan, lämna CV samt småshopping. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobbutbildning 16-21. Gratta nosis.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Resa till Ystad.

Lördag: Är i Ystad, kalas för kusin och moster.

Söndag: Resa hem till Kalmar igen.

Övrigt: Packa upp och packa ner.  

Resedag

Idag bär det av till sydligare breddgrader ;) Ska till stallet först och så ska jag packa och diska och äta något litet. Det ska jag väl kunna klara :)
Om jag bara kunde komma på vad jag ska ha på mig på festen imorgon :/

Vecka 38:5

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Till stan, lämna CV samt småshopping. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobbutbildning 16-21. Gratta nosis.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Resa till Ystad.

Lördag: Är i Ystad, kalas för kusin och moster.

Söndag: Resa hem till Kalmar igen.

Övrigt: Packa upp och packa ner.  

Hyfsat jobb

Klarade inte 65 procent idag men hade, enligt coach Gustav, sjukt många avslut :p (33 stycken, gränsen är 21.) Jag är tämligen nöjd iaf :) Jag ligger fortfarande på bonus efter gårdagens resultat och nu är ju snittet över 21 per dag också.
Är ledig i helgen, ska ju till Ystad, men nästa vecka jobbar jag måndag-onsdag samt söndag. Blir nog prima det här :)


Vecka 38:4

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Till stan, lämna CV samt småshopping. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobbutbildning 16-21. Gratta nosis.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Resa till Ystad.

Lördag: Är i Ystad, kalas för kusin och moster.

Söndag: Resa hem till Kalmar igen.

Övrigt: Packa upp och packa ner.  

Kul jobbstart

Ja, faktiskt. Det gick dessutom riktigt bra :) Slutade på 14-3 tror jag och det är strax över 80 procent. Gränsen för bonus är 65 procent och minst 21 ja/nej per dag. Jag hade bara 17 avslut men jobbade bara 18.30-21, alltså 1,5 timme kortare än standard.
Det blir nog bra det här. Ska jobba imorgon också :)
Fortsätter jag lika bra som idag får jag ju bonus också och den är på fem kronor per 1+24 FAM och 25 kronor för en upgrade 3+12 ENT. Alltså strax över 50 kronor idag. Jag behöver alla pengar jag kan få :p

Peia däremot var riktigt bråkig idag. Jag var ruskigt arg på henne. Hon gick antingen och maskade eller sköt in bogen. Mycket lättare att rida än att tömköra! Blir nog bra när man kan rida henne på riktigt :D

Nu ska jag alldeles strax gå till bussen. Ska väl äta något litet också :)

Vecka 38:3

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Till stan, lämna CV samt småshopping. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobbutbildning 16-21. Gratta nosis.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Resa till Ystad.

Lördag: Är i Ystad, kalas för kusin och moster.

Söndag: Resa hem till Kalmar igen.

Övrigt: Packa upp och packa ner.

Nosis blir old :p

Kul att retas om det iaf :p

Ska ta och hoppa in i duschen nu och sen på Sportspegeln, inspelat från i söndags. Ska äta något också, tror det får bli wraps idag. Fotboll blir det vid 14 och vid 15.24 ska jag åka iväg till jobbet.

Vecka 38:2

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Till stan, lämna CV samt småshopping. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobbutbildning 16-?. Gratta nosis.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Resa till Ystad.

Lördag: Är i Ystad, kalas för kusin och moster.

Söndag: Resa hem till Kalmar igen.

Övrigt: Packa upp och packa ner.

Utmattad

Jag fattar det inte. Det är jättekonstigt och lite störande också. Får se fram emot kvällens melodikryssande istället :)
Men nu ska jag göra lite nytta genom att diska.

Vecka 38:1

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Till stan, lämna CV samt småshopping. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobbutbildning. Gratta nosis.

Onsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Resa till Ystad.

Lördag: Är i Ystad, kalas för kusin och moster.

Söndag: Resa hem till Kalmar igen.

Övrigt: Packa upp och packa ner.

Bara massor utav sport

Golf är det som gäller just nu. Vid 15 blir det Golden league och senare ikväll finalen av Super league. Sportspegeln ikväll också, icke att förglömma.
Ska se nytt avsnitt Mythbusters också och det är ju inte sport ;) (Vilket är tur för nosis del, annars hade han ju inte kunnat titta :p )

Longerade Peia över bommar idag, med sadeln på. Det gick bra men det blåste en del så jag fick hålla i kepsen ;) Hon rör sig riktigt trevligt när hon travar ordentligt och hon söker sig fint nedåt. Spännande med unghästar :)

Vecka 37:7

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Rida Speedy. Kvällsfodring.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Övrigt: Packa upp alla pryttlar.

Lösgalopp idag igen

Ja minsann, Peia får slita lite ;) Å andra sidan är det ingen semester att stå på marken heller :P
Hon var duktig och dessutom lyckades jag få med mig Tina till att fota. Bra bra :) Bilderna finns
här.

Har lagat mat idag också, chili con carne. Inte alls tokigt. Diskade gjorde jag under tiden som chilin puttrade.
Ska äta lite kladdkaka med glass sen och se på Brottskod försvunnen, bra att det börjar igen :)

Vecka 37:6

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Rida Speedy. Kvällsfodring.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Övrigt: Packa upp alla pryttlar.

Gnällig

Ja, faktiskt. Det är varmt och jobbigt överallt. Dessutom har jag ont i huvudet och nacken för andra dagen i rad. Jag borde sova jättebra på nätterna men icke sa nicke. Blääää!

Nåja, jag ska göra kladdkaka sen för att trösta mig. Nosis föreslog muffins och det är förstås gott men jag hade ingen blockchoklad hemma och muffins utan choklad är en skam ;) Lång mening, usch!

Dessutom är det ju Golden League på TV ikväll. Lite sport är aldrig fel ;) Såg på fotboll förut men det var däremot mest fel. Inte alls rätt resultat :/

Vecka 37:5

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Rida Speedy. Kvällsfodring.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Övrigt: Packa upp alla pryttlar.

Jag är så käääär!

I min fina Peia. Hon är verkligen bedårande. Man kan bara stå och gosa med henne hur länge som helst. Myspys att klia på henne och hon sen kliar tillbaka. Åh, lovely ponnyskrutta!

Nasse ville jag däremot strypa. Han är så fånig som bara stora hästar kan vara. Till råga på allt trampade han sönder Peias bästaste grimskaft *sur* Blääää!

Speedy skötte sig iaf bra. Lite springig i galoppen när de två ponnyerna hoppade men lyssnade fint. Stelheten i sidorna släppte riktigt bra i slutet. Att han sen inte kan länga traven är en helt annan sak ;)

Hann med att ha lite lektion för Johanna och Frida också. Riktigt trevligt där i solen :)

Nu ska jag borsta tänderna och så småningom sussa. Jag borde somna rätt fort iaf men det vet man ju aldrig. Inget roligt "sova-gott-ämne" i Karlavagnen, 'Utsatta barn' är inte tjenatjohejsan direkt.

Vecka 37:4

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Rida Speedy. Kvällsfodring.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Lördag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Övrigt: Packa upp alla pryttlar.

Pysseldag

Lite åt det hållet iaf. Har pratat med Tele2 och de ska skicka en ny koaxilkabel. Undrar hur länge den här håller ihop :p Vågar inte dammsuga vid datorskrivbordet iaf ;)
Ska städa resten av boendet sen samt diska och tömma kartonginsamlingen. En tur till Konsum ska jag också klara av. Ska inte till stallet förrän framåt 16.30 eller så. Har kvällsfodringen och den är vid 20 och innan dess ska jag rida Speedy, mocka till Peia samt borsta henne, ta in några hästar och sen är nog klockan nästan 20. Jag får jobba långsamt ;)

Hoppas att mina nya stigbyglar kommer snart. Vore inte alls tokigt :D

Peia vill bli hoppeponny

Det påpekade hon idag :) Lösgalopperade nere på ridbanan och då passade hon på att smita över löshoppningshindren som stod där. Hon tog dem åt båda håll (två räcken) och var mycket glad och nöjd med sig själv. Och som hon hoppar. Det där kan bli en riktig pärla :D

Har köpt nya stigbyglar också så de borde komma imorgon eller på fredag. Nice, jag gillar bäst de ledade stigbyglarna.

Löste melodikrysset med nosis nu ikväll. Det kändes ovanligt lätt så nästa blir väl apsvårt bara därför ;)

Nu ska jag sussa, eller ja, ligga och myslyssna på Ekot och Karlavagnen :D

Tjoho puckotanten i Karlavagnen. De går till Idol själva, det är vuxna, eller nästintill vuxna, människor. Fattar de inte att de är värdelösa så är det lika bra att de får höra det. Jissus!

Vecka 37:3

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Kvällsfodring.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Lördag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Övrigt: Packa upp alla pryttlar.

Knäppa Webblogg

Tydligen gick inte gårdagens blogguppdatering in. Skumt! Iofs, beror nog på min bråkiga uppkoppling. Jag blir fullkomligt galen på sådant :/

Tömkörde Peia förut idag. Hon är riktigt fin när hon kommer igång och jobbar. Min duktiga snörpa :)

Om det är telefonidosan det är fel på så är jag ändå inte nöjd. Uppkopplingen är bara strax över hälften så snabb nu som den var förut. När den funkade förut vill skriva.
Jag sa trots allt att det gick för lätt att koppla in allt *sucka*

Vecka 37:2

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Lösa melodikrysset med nosis.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Kvällsfodring.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Lördag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Övrigt: Packa upp alla pryttlar.

Vecka 37:1

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Lösa melodikrysset med nosis.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Kvällsfodring.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Lördag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Övrigt: Packa upp alla pryttlar.

Vecka 36:7

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Släppa ihop Peia med stona. Mocka till henne och fixa fodret. Åka till stan.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Se på treårstest och kvalitetsbedömning i Nybro.

Övrigt: Packa upp en miljon pryttlar.

Förvirringen är total

Det tycks så. Jag bläddrade mellan fotboll och Tio till miljonen och jisses så lätta frågorna var. Jag har klarat alla frågor hittills, vissa för att jag kunnat svaret och andra genom logiskt tänkande.
De där två damerna verkar tämligen förvirrade.

Tjoho, Nyköping närmare Göteborg än Gävle? Det är för jösse namn en omöjlighet om man har den minsta lilla aning om var Nyköping, Göteborg och Gävle ligger. Det hoppas jag att vuxna människor i Sverige vet.

Om den ena damens barn fyller år i oktober och är stjärntecknet våg är det näppeligen våg nu. Det är alltid brytning runt den 20:e i varje månad. (Svaret är för övrigt jungfru.)

Och Jupiter närmare Jorden än Neptunus? Vrida klockan en timme bakåt när man åker till Finland? Vad är detta?

Det hade varit fyra år...

Vecka 36:6

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Släppa ihop Peia med stona. Mocka till henne och fixa fodret. Åka till stan.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Se på treårstest och kvalitetsbedömning i Nybro.

Övrigt: Packa upp en miljon pryttlar.

Friidrottshelg

Och det me like :D
Särskilt när svenskarna sköter sig bra. Kallur sprang synnerligen fint idag, Arvidssons spjutkastande var inte heller så pjåkigt. Höjddamerna däremot :/
Nu är det finnkamp i helgen och dessutom em-kval i fotboll imorgon. Bra det för tänka ska jag inte göra den här helgen. Ett år sen lyckan försvann och det bör jag undvika att tänka på.

Löshoppade Speedy idag med Maria. Speedy var först sådär lagom intresserad men insåg sen att det var skoj att hoppa :) Publik hade han också ;)

Imorgon ska jag gå på promenad med Peia och sen ska jag bara se på TV. Oh, vad sådana dagar är bra :D

Vecka 36:5

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Släppa ihop Peia med stona. Mocka till henne och fixa fodret. Åka till stan.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Se på treårstest och kvalitetsbedömning i Nybro.

Övrigt: Packa upp en miljon pryttlar.

Vecka 36:4

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Släppa ihop Peia med stona. Mocka till henne och fixa fodret. Åka till stan.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Se på treårstest och kvalitetsbedömning i Nybro.

Övrigt: Packa upp en miljon pryttlar.

Duktiga Peia-pluttan!

Idag skötte hon sig väldigt bra när jag longerade. Lite bus hann hon med också men så länge hon slutar när jag säger till så må det vara hänt.
Tänkte se på Vänner nu och därefter Idol. Ska göra mig några leverpastejmackor också, smaskigt!

Vecka 36:3

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Släppa ihop Peia med stona. Mocka till henne och fixa fodret. Åka till stan.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Se på treårstest och kvalitetsbedömning i Nybro.

Övrigt: Packa upp en miljon pryttlar.

Det ska lösa sig!

Sådäså! :) Med lite vilja och lite tur löser man det mesta.

Stackars nosis har varken internet eller Discovery nu. Jag skulle knappt överleva :( Men det hoppas jag att han gör ;)

Har varit en bra dag än så länge. Var i stallet imorse och släppte ihop Peia med de andra stona. Hon var mest intresserad av att äta och blev rätt irriterad när de andra försökte hälsa. Det är min Peia det :p Min Peia som får så våldsamt mycket beröm hela tiden. Lyckas min Peia-plutt bara med hälften av det folk tror om henne så blir hon en stjärna utan dess like. Min stjärna!

Var i stan också, lämnade in min jobbansökan. Det var cirkus 300 sökande :O De kallar 15 stycken till intervju, en chans på 20 att ens få komma på intervju. Två stycken ska anställas, en chans på 150. Jissus ja!
Fick ett ryck förut och diskade också. Det är rätt okej att diska bara man kommer sig för att börja.

Ska jag eller ska jag inte, det är frågan. Jag borde inte men ändå... Gah!

Vecka 36:2

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Släppa ihop Peia med stona. Mocka till henne och fixa fodret. Åka till stan.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Se på treårstest och kvalitetsbedömning i Nybro.

Övrigt: Packa upp en miljon pryttlar.

Alldeles för sent

Sannerligen! Sovdags, pronto!

Vecka 36:1

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Släppa ihop Peia med stona. Mocka till henne och fixa fodret. Åka till stan.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Se på treårstest och kvalitetsbedömning i Nybro.

Övrigt: Packa upp en miljon pryttlar.

Söndag i Kalmar

Blåsigt, som vanligt. Konstigt att man varje gång lyckas glömma vad normalblåst är ;) Regnar gör det lite då och då också. Höstigt värre!
Dagen har hittills varit helt okej. Frukost med mamma och pappa och sen åkte vi till stallet. De hakade på transporten, sa hej då till Peia och for mot Finspång. Jag mockade och fixade Peias foder, promenerade hem sen.
Såg på friidrott, tämligen deprimerande, 11.15-14.15. Har packat upp lite och försökt fixa iordning med mina TV-kanaler.
Borde packa upp mer men det är ruskigt tråkigt. Har en hel del saker jag borde göra, men orka :/
Dock ska jag nog ta och äta lite nu, tar det till TV-sändningen av dressyr-EM. Senare ikväll blir det sista Studio Sumo och ännu ett nytt avsnitt av Mythbusters. Bara en timme den här gången ;) (Om nu Tele2 lyckas få igång Discovery förstås *mutter* )

Dåligt friidrotts-VM

Faktiskt. Carro var ju duktig, som vanligt. Musse och Sanna Kallur skötte sig utmärkt men hade lite otur. Holm hoppade egentligen inte dåligt, bara inte tillräckligt bra. Wissman sprang som aldrig förr och imponerade.
Thörnblad däremot skämde ut sig. Kajsa hoppade för dåligt. Emma Green hoppade trots allt helt okej. Arvidsson kastade alldeles för dåligt och inte alls så som han brukar göra.
Övriga har väl egentligen gjort det de kan, inte mkt mer än så.
Någon jag glömt?

Vecka 35:7

Måndag: Lämna och hämta mamma på sjukhuset. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Köpa foder och kolla på ny säng.

Onsdag: Utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Hoppträning för Jennifer och Cinna. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Gå på bio med nosis, Shrek den tredje.

Lördag: Flytta tillbaka till Kalmar. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Övrigt: Dag- och nattövningar med Friidrotts-VM. Packa inför hemflytten.

Kalmarbo igen

Känns väl rätt bra :)

Vecka 35:6

Måndag: Lämna och hämta mamma på sjukhuset. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Köpa foder och kolla på ny säng.

Onsdag: Utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Hoppträning för Jennifer och Cinna. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Gå på bio med nosis, Shrek den tredje.

Lördag: Flytta tillbaka till Kalmar. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Övrigt: Dag- och nattövningar med Friidrotts-VM. Packa inför hemflytten.