Vecka 31:2

Måndag: Jobba 7-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Jobba 7-15.30. Insläpp. Hovslagarbesök till Peia. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa inför helgen.

Fredag: Jobba 7-14.15. Lasta allting och åka till Riks i Borås.

Lördag: Cinna går WHP på fm. På em visa Peia och en valack, Touchwood Woodstock.

Söndag: Cinna går hoppmästerskapet på fm och visas på em. Hemfärd till Finspång.

Övrigt: Hänga på Peia?

Vecka 31:1

Måndag: Jobba 7-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Jobba 7-15.30. Insläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Torsdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa inför helgen.

Fredag: Jobba 7-14.15. Lasta allting och åka till Riks i Borås.

Lördag: Cinna går WHP på fm. På em visa Peia och en valack.

Söndag: Cinna går hoppmästerskapet på fm och visas på em. Hemfärd till Finspång.

Övrigt: Hänga på Peia. Lösa melodikrysset med nosis, senast onsdag.

Slö dag

Rätt välbehövligt :)

Nu ska jag sussa.

Vecka 30:7

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobbar 8-17. Handla mat, hämta ut foton, köpa ny kajal. Lösa melodikrysset med nosis. Hämta mamma och pappa i Norrköping.

Tisdag: Jobbar 7-15.30. Nosis åker till Mora. Insläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Torsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Stallmöte.

Fredag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa inför morgondagens tävling. Nosis kommer hem.

Lördag: Morgonfodring. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Fälttävlan vid Ekenäs med Cinna.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lastträna henne.

Övrigt: Nosis är i Mora tis-fre. Fixa boende och uppstallning till SM. Hänga på Peia?

Fälttävlan

Dags igen :) Håll tummarna. Dressyr vid 9.57 och hoppning därefter. Terrängen efter 14.30 någon gång.

En vanlig fredag

Det innebär fika. Jag jobbar på en bra avdelning :p Magnus hade följt mitt råd och hade med sig en kladdkaka med nötter på. Till det serverades glass och dessutom fanns det negerbollar med kokos. Helt enkelt delikat :D
Det som engagerar klart flest personer är utan tvekan fikalistan *fniss*

Knappt två timmar kvar jag tills jag slutar. Då ska jag till stallet och sen ska jag nog hem till nosis. Har inte riktigt bestämt mig än, får se.
Det är fixat boende och uppstallning till SM också. Det är ordning på mig :)

Nu ska jag väl ta och jobba vidare. Har lite kopieringsarbete att göra.

Vecka 30:5

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobbar 8-17. Handla mat, hämta ut foton, köpa ny kajal. Lösa melodikrysset med nosis. Hämta mamma och pappa i Norrköping.

Tisdag: Jobbar 7-15.30. Nosis åker till Mora. Insläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Torsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Stallmöte.

Fredag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa inför morgondagens tävling. Nosis kommer hem.

Lördag: Fälttävlan vid Ekenäs med Cinna. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lastträna henne.

Övrigt: Nosis är i Mora tis-fre. Fixa boende och uppstallning till SM. Hänga på Peia?

Seg dag, än så länge

Jobbet är rätt segt idag. Iranierna har ju sin helg så det är rätt lugnt. Skönt iofs. Synd bara att varken Buke eller Fb funkar här :/

Inga resultat från NF-SM än heller. Inga startlistor till Riks. Inget RM till SM. Vill ha startlistor till helgen också men Åkerbos hemsida är spärrad här på jobbet :/

Får väl ta och ringa Falkenbergs turistbyrå istället. Tyvärr är jag inte alls inspirerad och organisatorisk utan bara uttråkad. Jag vet ju iaf varför, alltid något antar jag.

Efter jobbet ska jag till stallet. Ta hand om Peia och så är det stallmöte. Hoppas att mamma följer med så går Peia-pysslet snabbare :)

Vecka 30:4

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobbar 8-17. Handla mat, hämta ut foton, köpa ny kajal. Lösa melodikrysset med nosis. Hämta mamma och pappa i Norrköping.

Tisdag: Jobbar 7-15.30. Nosis åker till Mora. Insläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Torsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Stallmöte.

Fredag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa inför morgondagens tävling. Nosis kommer hem.

Lördag: Fälttävlan vid Ekenäs med Cinna. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Övrigt: Nosis är i Mora tis-fre. Fixa boende och uppstallning till SM. Lastträna Peia? Hänga på Peia?

Trött i ögonen

Heldumt och rätt konstigt också.

Ska väl gå och äta lite lunch alldeles strax. Samma mat som igår, tror jag. Tur att det är gott :)

I eftermiddag blir det stallet, samma som igår i princip. Förutom insläppet då. Kanske orkar pallra mig upp till ridhuset med Peia, beror lite på vädret.
Ska laga mat ikväll också, lite matlådemat. Tror mest på pasta Italiano. Snabbt, enkelt och oerhört smaskigt :D Blue water high, icke att förglömma. Det börjar närma sig slutet på serien. Tyvärr vet jag redan hur det slutar :/ Klant-jag!

Jag kommer orka när ingen annan gör det. Helt enkelt för att jag måste.

Vecko 30:3

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobbar 8-17. Handla mat, hämta ut foton, köpa ny kajal. Lösa melodikrysset med nosis. Hämta mamma och pappa i Norrköping.

Tisdag: Jobbar 7-15.30. Nosis åker till Mora. Insläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Torsdag: Jobbar 7-15.30. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Stallmöte.

Fredag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa inför morgondagens tävling.

Lördag: Fälttävlan vid Ekenäs med Cinna. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Övrigt: Nosis är i Mora tis-fre/lör. Fixa boende och uppstallning till SM. Lastträna Peia? Hänga på Peia?

Tröttdag

Jag är verkligen trött, på riktigt. Kom hem vid 00.15 inatt, somnade nog strax efter 01. Sen upp vid 06.23 för att jobba. Huvvaligen!

Måste jobba klart med en del saker nu. Ska sluta vid 15.30 har jag tänkt och då blir det stallet direkt. Har insläpp och så ska jag ta hand om Peia också. Ikväll blir det nog till att sova tidigt. Äta något litet, försöka fixa boende och uppstallning till SM och duscha. Om allt går som det ska blir jag glad :)
Nu ska jag skicka en visumansökan, skriva ett inbjudanbrev, ringa Zalaris, PIRSA några dokument och beställa en resa.

Vecka 30:2

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobbar 8-17. Handla mat, hämta ut foton, köpa ny kajal. Lösa melodikrysset med nosis. Hämta mamma och pappa i Norrköping.

Tisdag: Jobbar 7-15.30. Nosis åker till Mora. Insläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Torsdag: Jobbar 7-15.30. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Stallmöte.

Fredag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa inför morgondagens tävling.

Lördag: Fälttävlan vid Ekenäs med Cinna. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Övrigt: Nosis är i Mora tis-fre/lör. Fixa boende och uppstallning till SM. Lastträna Peia? Hänga på Peia?

Vecka 30:1

Måndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobbar 8-17. Handla mat, hämta ut foton, köpa ny kajal. Lösa melodikrysset med nosis. Hämta mamma och pappa i Norrköping.

Tisdag: Jobbar 7-15.30. Nosis åker till Mora. Insläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Torsdag: Jobbar 7-15.30. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Stallmöte.

Fredag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa inför morgondagens tävling.

Lördag: Fälttävlan vid Ekenäs med Cinna. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Övrigt: Nosis är i Mora tis-fre/lör. Fixa boende och uppstallning till SM. Lastträna Peia? Hänga på Peia?

Överjävligheten slår nya rekord

Hur kan människor på så höga positioner vara så förbaskat korkade? Nänä, gör inte era reseräkningar själva och ta för jösse namn inget ansvar för dem. Skriva in att man har semester i telefonanslutningen? Nej, varför det? Och nämna vem som är STF? Glöm det!
Det gör det så jävla enkelt att utföra ett jobb när ingen information finns.

För att späda på helvetet. Multimaskinen vägrar skicka fax till PIRS. Det är också väldigt skojigt. För att inte nämna oförmågan hos den där jävla Iran-kärringen. Vad sägs om att underlätta för dig själv och andra genom att i Subject-raden nämna vem visumansökningen är för. Tänk så enkelt det då skulle bli att leta fram den om något är oklart. Mycket jobbigare att leta mellan tre miljoner mejl som heter "Visa request".
Det är alltid väldigt noga att vi ska skriva flight-nr och yrkestitel och hur länge de ska stanna och namn på resenär och resenärens pappa och ungefär sjutusen andra saker. Men för dem att nämna namn? Glöm det!
Jävla losers! Jag fattar att folk blir rasister. Är alla iranier såhär dumma så kan man ju fråga sig hur de ens klarat av att ha ett kärnkraftverk.
Och ja, många iranier är förbannat tröga. Bensinbrist och vi måste betala vad det kostar? I helvete heller. Vi bränner ner bensinstationerna istället. (Jo, att bränna ner det man vill ha har ju alltid varit en jävligt bra lösning. Eller inte.)

Dessutom började det brinna här i huset idag så vi fick utrymma och stå ute i regnet. Efter ungefär ett halvår kom brandbilen och brandmännen masade sig långsamt ut och upp till andra våningen där branden var. Stressigt jobb det där. Väldigt stressigt.

Mixade känslor

Sannerligen. Men orka. Nej.

Vecka 29:7

Måndag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Rycka Peias man.

Tisdag: Jobbar 7-15.45. Insläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa för onsdagens bus.

Onsdag: Jobbar 7.00-13.45. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Bus
;)

Torsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Betala avgiften för SM.

Fredag: Jobbar 7.00-15.30. Hämta Douglas. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Gå på bio, Harry Potter och Fenixorden. Nosis kommer hem från Danmark.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Löshoppa Peia och Cinnabar.

Övrigt: Nosis är i Danmark. Mamma och pappa är i Italien. Lösa melodikrysset på egen hand, senast onsdag. Hämta ut de framkallade fotona, tidigast tisdag.

The only time I'm happy

is when I'm dreaming in the past.

Ska gå och se lite på TV nu. Var på bio förut, Harry Potter och Fenixorden. Den var bra :)

Back then,
was when,
we touched the starlight.

Vecka 29:6

Måndag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Rycka Peias man.

Tisdag: Jobbar 7-15.45. Insläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa för onsdagens bus.


Onsdag: Jobbar 7.00-13.45. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Bus ;)

Torsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Betala avgiften för SM.

Fredag: Jobbar 7.00-15.30. Hämta Douglas. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Gå på bio, Harry Potter och Fenixorden. Nosis kommer hem från Danmark.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Löshoppa Peia och Cinnabar.

Övrigt: Nosis är i Danmark. Mamma och pappa är i Italien. Lösa melodikrysset på egen hand, senast onsdag. Hämta ut de framkallade fotona, tidigast tisdag.

Vecka 29:5

Måndag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Rycka Peias man.

Tisdag: Jobbar 7-15.45. Insläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa för onsdagens bus.


Onsdag: Jobbar 7.00-13.45. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Bus ;)

Torsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Betala avgiften för SM.

Fredag: Jobbar 7.00-15.30. Hämta Douglas. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Nosis kommer hem från Danmark.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Löshoppa Peia och Cinnabar.

Övrigt: Nosis är i Danmark. Mamma och pappa är i Italien. Lösa melodikrysset på egen hand, senast onsdag. Hämta ut de framkallade fotona, tidigast tisdag.

Min guldklimp

Älskade Cinnabar. Vi kan visst fortfarande. Vi har inte legat av oss alltför mycket. Jag är nöjd även om jag slarvade lite mot ett hinder. Bästaste ponnyskruttan.

I övrigt är livet mest pest. Jag mår dåligt för så många saker och inget kan jag göra något åt. Det är bara som det är. Jag vill kunna ta bort och lägga till och bestämma. Men det går inte. Det går verkligen inte.
Jag vill inte att du ska vara sjuk. Jag vill inte att du ska gå vidare. Jag vill inte ha klantat mig.

Vecka 29:4

Vecka 29:3

Måndag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Jobbar 7-15.45. Insläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa för onsdagens bus.


Onsdag: Jobbar 7.00-13.45. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Bus ;)

Torsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Betala avgiften för SM.

Fredag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Nosis kommer hem från Danmark.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Löshoppa Peia och Cinnabar.

Övrigt: Nosis är i Danmark. Mamma och pappa är i Italien. Lösa melodikrysset på egen hand, senast onsdag. Hämta ut de framkallade fotona, tidigast tisdag.

Livet är orättvist!

På riktigt. Någon annan kunde väl drabbats. Någon som får skylla sig själv. Inte hon.

Ångest som fan!

För en fånig grej kanske men med alla motgångar blir det ett helvete!

Vecka 29:3

Måndag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Jobbar 7-15.45. Insläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa för onsdagens bus.


Onsdag: Jobbar 7.00-13.45. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Bus ;)

Torsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Fredag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Nosis kommer hem från Danmark.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Löshoppa Peia och Cinnabar.

Övrigt: Nosis är i Danmark. Mamma och pappa är i Italien. Lösa melodikrysset på egen hand, senast onsdag. Hämta ut de framkallade fotona, tidigast tisdag.

Oroligt

Inte alls bra känsla just nu. Alldeles fel är det!

Ännu en dag

Ja, arbetsdag iaf. Ska pallra mig iväg härifrån alldeles strax. Måste påstå att jag varit synnerligen produktiv idag :)

Tihi!

Nu är det en del fixat inför morgondagen iaf. Bara lite betalningar som ska göras också. Tänka sig, så det kan bli :p


Bus imorgon :D

Hoppas att det blir skoj. Jag kanske berättar men isf efteråt ;) Beror väl på hur det går :p

Snart är det dags för frukost. Då har jag jobbat i två timmar, redan. Bra det, jag behöver jobba lite extra bra nu om jag ska smita imorgon, smita fredagen vecka 31 för Riks och smita fredagen vecka 32 för SM :)


Vecka 29:2

Måndag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Jobbar 7-15.45. Insläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa för onsdagens bus.

Onsdag: Jobbar 7.00-13.45. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Bus ;)

Torsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Fredag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Nosis kommer hem från Danmark. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Löshoppa Peia och ev. Cinnabar.

Övrigt: Nosis är i Danmark. Mamma och pappa är i Italien. Lösa melodikrysset på egen hand, senast onsdag. Hämta ut de framkallade fotona, tidigast tisdag.

Fortfarande trött

Särskilt mina ögon. Ska väl gå och lägga mig tidigt ikväll. (Men det lär bli framåt 22 iaf.) Ska plocka jordgubbar och hallon ikväll tänkte jag. Slutar jobbet om cirkus en halvtimme och ska till stallet direkt. Jag är jättesugen på en ridtur med sällskap men idag har jag varken pålle att rida eller sällskap. Urdumt!

Lunchdags

Skönt det iaf :)

Jag har en hel del att göra men jag väntar på andra personer som ska bestämma sig. Det är synnerligen irriterande!

Vecka 29:1

Måndag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Jobbar 7-15.30. Insläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Torsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Fredag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Nosis kommer hem från Danmark. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Löshoppa Peia och ev. Cinnabar.

Övrigt: Nosis är i Danmark. Mamma och pappa är i Italien. Lösa melodikrysset på egen hand, senast onsdag. Hämta ut de framkallade fotona, tidigast tisdag.

Utmattad

Det var en tuff helg. Vi kom hem från tävlingen vid 15-snåret igår. Då mockade jag och fixade Peias foder. Sen åkte jag hem, skalade och kokade potatis, åt lite mat och pratade med mormor. Sen vid 18-snåret var det dags för hö så jag cyklade till stallet igen. Kände mig så slö om jag skulle tagit bilen ;)
De andra hade tagit in fyra vagnar på förmiddagen och nu skulle resten in. Vi tog in tio vagnar, klara vid 22. Då var det bara att cykla hem, duscha, göra iordning matlådorna, ta in katterna och sen sova.
Jag var sådär lagom pigg imorse. Jag har dessutom fina rivmärken i pannan sen Jennifer dängde en bal rätt i huvudet på mig ;) En halv minut senare kastade Mattias, eller om det var Roger, ännu en bil rakt på mitt huvud.
Som avslutning trillade Jennifer och satte foten rakt på mitt smalben. Det är en fin bulle där nu, blåskimrande och grann :p
Men nu luktar det väldigt gott i stallet iaf och gott om hö finns det.

Cinna och Peia fick gå ute i Aros-hagen hela kvällen. De chockade oss alla genom att långa stunder stå och klia på varandra. Vi fattade ingenting. Cinna tycker inte om någon annan häst än sig själv, särskilt inte sin dotter. Mycket underligt!

Jag ska väl jobba lite nu. En del av kaoset från i fredags är kvar att pyssla med så *sucka*

Summering av vecka 28

Måndag: Jobbar 7.30-15.45. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Rida Cinnabar vid 17.30.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobbar 7.55-16.15. Lämna in foton till fotobutiken. Till Linköping med nosis.


Onsdag: Jobbar 7.05-15.35. Insläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Hoppträning för Jennifer vid 17.15. Melodikrysset med nosis.


Torsdag: Jobbar 8-16.50. Till nosis vid 17 och hämta upp honom för stallvistelse :) Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.


Fredag: Jobbar 7.30-16. Till nosis en snabbsväng Mocka till Peia och fixa hennes foder. Rida Cinnabar. Kvällsfodring.


Lördag: Nosis åker till Danmark. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Tävling i Kumla med Cinna, LB+5 och LA.


Söndag: Tävling i Kumla med Cinna, LB och LA. Mocka till Peia och fixa hennes foder.


Övrigt: Mamma och pappa är i Italien. Förhoppningsvis hämta ut de beställda hästprylarna. Ta in hö, hoppas jag :S


Tävling dag 2

Bara att hålla tummarna igen ;)

Tävlingsdags

Idag ska vi till Kumla. Hoppas att vädret fortsätter vara såhär lagom :)
Håll tummarna för oss, LB+5 och LA är det som gäller idag :)

Min dag är fulländad

Nu när jag konstaterat att det är Golden league på TV. Dessutom börjar det inte förrän 21 så jag behöver inte jäkta hem efter kvällsfodringen. Skönt! :D

Idag har det varit lite för mkt på jobbet. Inte är det färdigt än heller. Jag ska boka en resa till och ändra en redan bokad resa och skicka travellist och travel notification och en inbjudan och säkert trehundra saker till. Pust!

Vecka 28:5

Måndag: Jobbar 7.30-15.45. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Rida Cinnabar vid 17.30.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobbar 7.55-16.15. Lämna in foton till fotobutiken. Till Linköping med nosis.


Onsdag: Jobbar 7.05-15.35. Insläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Hoppträning för Jennifer vid 17.15. Melodikrysset med nosis.


Torsdag: Jobbar 8-16.50. Till nosis vid 17 och hämta upp honom för stallvistelse :) Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.


Fredag: Jobbar 7.30-16. Till nosis en snabbsväng Mocka till Peia och fixa hennes foder. Rida Cinnabar. Kvällsfodring.


Lördag: Nosis åker till Danmark. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Tävling i Kumla med Cinna, LB+5 och LA.


Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Tävling i Kumla med Cinna, LB och LA.


Övrigt: Mamma och pappa är i Italien. Förhoppningsvis hämta ut de beställda hästprylarna. Ta in hö, hoppas jag :S


En dryg halvtimme kvar

Sen ska jag sluta för dagen :)

Jag är rätt trött och uttråkad. Det har varit lite stressigt nu på eftermiddagen dessutom. Inte alls roligt! Lagom är bäst ;)
Hästprylarna har kommit så vi ska hämta dem på vägen till stallet :D

Studenter är bortskämda och puckade

Jag håller helt och hållet med om innehållet i den här krönikan. http://dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007%5c07%5c12%5c11100&o=sp3&Refresh=1
Vissa kanske har svårt med ekonomin på riktigt men majoriteten är nog bara dumma. Jag levde på studiemedel i 1,5 år och se det var inga som helst problem. Jag kunde både ha katter och köpa bra mat och resa "hem" och shoppa kläder. Bleka tänderna och gå till frissan kunde jag också göra. Så nej, majoriteten är nog bara obetänksamma. Många i min (f.d.) klass festade jättemycket. Det kostar en hel del. Så vad hade många av dem i sina matlådor? Jo, typ pasta med ketchup. Usch! Gnällde över pengar gjorde många också.

Enkel matematik:
köper man fyra koppar kaffe om dagen för fem kronor koppen går det åt tjugo kronor per dag. Hundra kronor per vecka. Fyrahundra kronor per månad. Det är ett internetabonnemang och lite till.
Går man till bistron och köper sitt kaffe för tio kronor koppen så går det istället åt åttahundra kronor per månad. Det är TV, internet, fast telefon och mobil det. Eller en hel del mat.
Om man sen också köper en chokladbit eller en negerboll till sitt kaffe någon gång per dag går det åt fem till tio kronor extra per dag. Alltså hundra till tvåhundra kronor per månad.
För att inte nämna de personer som äter i bistron. Jo tjena, femtio-sextio spänn om dagen drar iväg. Säg femtiofem kronor mat per dag, det är elvahundra kronor per månad.
Ska man sen ta med utgång två till fyra gånger per vecka så blir det ännu värre. En kväll går utan problem på hundra kronor, med studentpriser. Är man då ute två gånger per vecka blir det ytterligare åttahundra kronor på en månad. Om man efter sin utekväll går förbi McDonalds eller dylikt matställe så blir det ytterligare en femtiolapp, fyrahundra kronor per månad. Utegångsexemplen är dessutom snålt räknade.

Så ja, många studenter är bara obetänksamma. Jag väljer själv hellre kläder och vettig mat framför alkohol och kaffe. Men det är ju jag det ;)

Konstigt trött

Jag sov ordentligt inatt. Somnade väl någon gång framåt 23 och gick upp strax efter 7 och var ändå jättetrött. Synnerligen mysko!

Det var full rulle igår, som vanligt. Jobbade 7.05-15.50. Hem direkt och byta om samt ge katterna lite mer mat ute och därefter till stallet. Insläpp, mockning till Peia, borstning av Peia och vid 17.20 upp till ridbanan för att ha hopplektion för Jennifer. Hemma igen vid 18.15 och då åkte jag direkt till Ica för lite matshopping. Kom hem därifrån vid 18.50 och då var visst nosis där :)
Vi packade upp matvarorna, gjorde dubbel sats av majspasta med bacon och åt därefter samtidigt som vi såg på Blue water high, inspelat från tisdagen. Därefter körde vi ett expressmelodikryss, hyfsat bra var vi, och sen åkte nosis hem någon gång efter 21.
Då gick jag in till Svenssons med deras post och tidningar, sorterade den och vattnade deras blommor. Väl hemma igen så duschade jag, borstade tänderna och tvättade ansiktet. Dessutom hann jag med att vattna blommorna inne hos oss.
Jag hade lyckats få in två av fyra missar. Mira fick jag så småningom in, strax efter 22.30, efter mycket fjäskande och ropande och skramlande med matskålen. Jag var till och med inne hos Svenssons en extragång ifall hon råkat smita in där när jag levererade post och vattnade blommor, men icke.
Sen fick jag äntligen gå och lägga mig. Då roade sig de tre små missarna med att morra, fräsa, väsa och slå på varandra. Slutligen somnade nog även missarna för när jag vaknade vid 5 så låg iaf Tindra och Mira i sängen med mig :)
Så ja, jag har rätt mycket att göra. Idag jobbar jag 8-16.50 och cyklar sen direkt till nosis. Han ska följa med till stallet idag :D Jag hoppas att hästprylarna hinner komma idag också så kan vi hämta ut dem på vägen till stallet. Efter stallet ska jag nog vattna uteblommorna därhemma. Helst också hinna plocka lite jordgubbar och hallon. Duscha måste jag också göra. Men det löser sig nog, får jag hoppas ;)

Vecka 28:4

Måndag: Jobbar 7.30-15.45. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Rida Cinnabar vid 17.30.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobbar 7.55-16.15. Lämna in foton till fotobutiken. Till Linköping med nosis.


Onsdag: Jobbar 7.05-15.35. Insläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Hoppträning för Jennifer vid 17.15. Melodikrysset med nosis.


Torsdag: Jobbar 8-16.50. Till nosis vid 17 och hämta upp honom för stallvistelse :) Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.


Fredag: Jobbar ?-?. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Rida Cinnabar. Kvällsfodring.


Lördag: Nosis åker till Danmark. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Tävling i Kumla med Cinna, LB+5 och LA.


Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Tävling i Kumla med Cinna, LB och LA.


Övrigt: Mamma och pappa är i Italien. Förhoppningsvis hämta ut de beställda hästprylarna. Ta in hö, hoppas jag :S


Efterbliven enkät

Aftonbladet har en enkät som handlar om hur många ballerinaskor man äger. Dock finner de det tydligen otroligt att man äger 0 par av den hiskeliga modellen. Alternativet 0 ballerinaskor finns nämligen inte. Snacka om efterblivet!

Lunchen var sådär. Det var äcklig squash i laxwoken och dessutom fattades det ris eller dylikt. Nåja, laxwoken i sig var god så jag överlever väl ;)

Shoppingen igår gick bra. Jag hittade både mjukisbyxor att ha i stallet och två par shorts att ha i stallet. Jag köpte sminkborttagningsmedel också. Så kul är jag ;) Jag var däremot utmärkt shoppare åt nosis. Han protesterade och gnölade men se det bidde både byxor och t-shirt och tröja. Det enda vi inte kunde finna var sandaler. Nosis har stora fossingar så de skorna som var sköna var för små och de som fanns i rätt storlek var antingen fula, obekväma eller för dyra. De skor som skulle vara anatomiskt uppbyggda var dessutom byggda för fel anatomi :p
Nåja, han får vara nöjd att jag kunde hitta någonting åt honom. I lördags, när han försökte shoppa på egen hand, kom han hem utan något nyinköpt. Klart framsteg på bara några dagar ;)

Jag är lite seg och uttråkad. Dock är det bara lite mer än en timme kvar tills jag slutar. Tänk att jag redan jobbat 2,5 vecka :O

Marcus sa att han mycket hellre ville jobba som parkvaktmästare. Åtminstone nu när det är soligt ute ;) Jag påpekade att nosis delvis hade ett sådant jobb men att det inte var lika skojsigt förra veckan, om skojsigt överhuvudtaget förstås *s*

Dags för lunch

Hoppas att maten är god. Jag har absolut ingen aning. Jag bara nappade till mig en matlåda från frysen. Ska nog laga lite mat ikväll. Nosis ville ha något med potatis så jag tror att jag gör köttbullar i lingonsås med potatis till. Det blir nog perfa :)

Får handla efter stallet. Jobbar till 15.35 och ska direkt till stallet då. Först insläpp och så ska jag mocka och fixa Peias foder. Hinner jag så går jag en sväng med henne också. Vid 17.15 ska jag ha hoppträning för Jennifer så jag är väl hemma vid 18-18.15 sådär. Blir nog lagom att handla då. Bara jag kommer ihåg att spela in Blue water high!

Vecka 28:3

Måndag: Jobbar 7.30-15.45. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Rida Cinnabar vid 17.30.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobbar 7.55-16.15. Lämna in foton till fotobutiken. Till Linköping med nosis.


Onsdag: Jobbar 7.05-15.35. Insläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Hoppträning för Jennifer vid 17.15. Melodikrysset med nosis.


Torsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.


Fredag: Jobbar ?-? Mocka till Peia och fixa hennes foder. Rida Cinnabar. Kvällsfodring.


Lördag: Nosis åker till Danmark. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Tävling i Kumla med Cinna, LB+5 och LA.


Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Tävling i Kumla med Cinna, LB och LA.


Övrigt: Mamma och pappa är i Italien. Förhoppningsvis hämta ut de beställda hästprylarna. Ta in hö, hoppas jag :S


En hel del jobb

Ja, faktiskt. Bland annat ombokning av resa, skriva reseräkning för Mohsen och fixa visumansökanspapper för Guy. Vanliga saker alltså :)

Nu slutar jag alldeles strax. Ska lämna in mammas filmrulle till fotobutiken och sen till nosis. På vägen till Lkpg svänger vi förbi Viggestorp så jag kan lasta ur min väska lite :)

Shit, han är snygg. Han vet garanterat om det också. Ännu snyggare nu när han inte har glasögonen på sig :D Det är inte bara gamla stofiler här, iaf inte på min avdelning och resten skiter jag högaktningsfullt i :p

Tisdag

Fyndig rubrik, oh yeah ;)

Stallet gick bra, Peia hade massor av spån på ryggen. Sötponny! Engla kom glatt skuttandes också. (Troja och Mira gick mer än skuttade ;) ) I det här fallet är det alltså inte katt-Mira eller katt-Ängla utan voffsingar. Inte lätt med alla djur inte :p
Git-Ann glömde ju Engla i stallet igår. Jag hade precis kommit dit och gått in till Cinnas stall, Engla följde med mig och då så åkte visst Git-Ann iväg. Det gjorde inte så mycket, hon skulle ju ändå tillbaka för att hämta Mathilda sen men lite kul var det. Engla fick sällskapa med mig en stund istället och det gick ju också bra. Hon fick provsitta på Peia också :D

Jag red Cinna igår också. Hon fick slita ordentligt men jag tror att hon gillade det.

Har lyckats komma på lite saker att titta efter i Linköping. Jag tänkte köpa mig ett par shorts, sportiga modellen, och sminkborttagningsmedel. Kanske något mer klädesplagg om jag får något bra tips. Annars ska jag kanske spara pengarna till något annat. Har en hel del saker jag vill köpa. (Nähäääää :O )

Jisses, nu är det visst dags för frukost. Då har jag varit här i en timme iaf :)

Vecka 28:2

Måndag: Jobbar 7.30-15.45. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Rida Cinnabar vid 17.30.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobbar 7.55-16.15. Lämna in foton till fotobutiken. Till Linköping med nosis.


Onsdag: Jobbar 7-15.30. Insläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Hoppträning för Jennifer vid 17.15.


Torsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.


Fredag: Jobbar ?-? Mocka till Peia och fixa hennes foder. Rida Cinnabar. Kvällsfodring.


Lördag: Nosis åker till Danmark. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Tävling i Kumla med Cinna, LB+5 och LA.


Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Tävling i Kumla med Cinna, LB och LA.


Övrigt: Mamma och pappa är i Italien. Förhoppningsvis hämta ut de beställda hästprylarna. Melodikrysset med nosis. Ta in hö, hoppas jag :S


Snart är det sluuuut

För idag iaf :) Ska cykla hem och sen omedelbums till stallet. Ska mocka och fixa foder till Peia, helst också promenera med henne, och därefter rida Cinna. Sen ska jag hem och inte göra mycket mer, hoppas jag. Kanske planera lite mat och göra en handlalista. Imorgon ska jag ju till Linköping med nosis så jag ska fundera på om jag behöver något särskilt. Troligen inte men ändå :)

Vecka 28

Lika bra att fortsätta ;)

Måndag: Jobbar 7.30-15.45. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Rida Cinnabar vid 17.30.


Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobbar 7-15.30. Till Linköping med nosis.


Onsdag: Jobbar 7-15.30. Insläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Hoppträning för Jennifer.


Torsdag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.


Fredag: Jobbar ?-? Mocka till Peia och fixa hennes foder. Rida Cinnabar. Kvällsfodring.


Lördag: Nosis åker till Danmark. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Tävling i Kumla med Cinna, LB+5 och LA.


Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Tävling i Kumla med Cinna, LB och LA.


Övrigt: Mamma och pappa är i Italien. Förhoppningsvis hämta ut de beställda hästprylarna. Melodikrysset med nosis. Ta in hö, hoppas jag :S


Vecka 27, "resultat"

Måndag: Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Tisdag: Jobbar 7.45-15.45. Hämta min nyfixade cykel. Hoppträning för Jennifer och Cinna vid 17.00.

Onsdag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa Peias foder. Jobbar 8/8.30-16.30/17. Melodikrysset med nosis.

Torsdag: Jobbar 7.45-16.30. Till Rosanders vid 18.00.

Fredag: Jobbar 7.30-15.30. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa till helgens tävlingar. Till nosis på kvällen och dessförinnan hämta en bil.

Lördag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa Peias foder. Tävling i Vingåker med Cinna, LB och LA.

Söndag: Mocka till Peia och fixa Peias foder. Tävling i Vingåker med Cinna, LA. Insläpp och kvällsfodring. Hänga på Peia.

Övrigt: Ta in hö, hoppas jag :S

Måndag igen då

Sällan roligt. Men jag var inte alltför trött imorse trots helgens bravader. Det var nog tur att jag tog en liten power nap igår em :)

Det är så kul att gå framåt i Peias utbildning. Jennifer hängde på henne igår och det gick finfint. Min kloka, lilla ponnyskrutta. Underbara ponnypumpan :D
Idag tänkte jag gå på en promenad med henne. Får se var vi går någonstans, det är säkert blött överallt :/

Jag har hittills inte gjort jättemycket på jobbet. Sökt lite ref.no:s och sådär. Ska göra en del return notifications nu innan lunch tänkte jag också.

Här finns bilder från lördagens LA:
http://www.jarperud.se/hastfoto/bildsidor/8/pages/bild-1219.htm
http://www.jarperud.se/hastfoto/bildsidor/8/pages/bild-1221.htm

På polkahinderbilden är hon så gudomligt vacker :D

Ussuss-väde

Hoppas att vädret är bättre i Vingåker. Det här Finspångsvädret är skandal :/

Stolpe ut

Åtminstone lite för Jennifer ;) Hon är senildement *fniss* Det är ju en farlig tur att Cinna har ordning och reda på sig!

Nu ska jag borsta tänderna och sen ska jag ta och lägga mig i sängen med min djurpark. Natten innehåller tre fina missar :) Smilla-lejonet är kvar däruppe :p

Tävling i Vingåker

Så det är bara att hålla tummarna :)

Jag är förtappad och förtryckt

Det här fattar jag inte alls. Vad är det för diskriminerande med den här reklamen? Eller för den delen, vad är det för diskriminerande med de övriga länkarnas reklamer?
Jag känner mig inte alls kränkt trots att reklamen är "uppenbart kränkande mot kvinnor i allmänhet". Antagligen förstår jag inte mitt eget bästa. Jag är falskeligen invaggad i en tro att det är okej att skämta om saker men icke sa nicke. Här får det inte göras skojiga eller fina eller läckra reklamer. Det är farligt! För vem då undrar då jag. Jag bor just nu inte många mil från Linköping och har aldrig sett reklamen. Hade jag sett den hade jag antingen 1. inte reagerat överhuvudtaget 2. tyckt att de kunde letat upp snyggare tjejer och satt på tjejerna snyggare kläder 3. tyckt att den var rolig med sin utformning.
Jag är säkert en förtappad själ, förtryckt av världens alla män och dagligen kränkt av att kvinnor, och män för den delen, visar upp sina kroppar. Tusan! Jag kanske ska flytta till Iran på en gång. Där visas ju ingen kvinna upp för någon så där är nog ingen heller förtryckt...

Vecka 27, för femtielfte gången ;)

Här kommer den :)

Måndag:
Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Tisdag: Jobbar 7.45-15.45. Hämta min nyfixade cykel. Hoppträning för Jennifer och Cinna vid 17.00.

Onsdag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa Peias foder. Jobbar 8/8.30-16.30/17. Melodikrysset med nosis.

Torsdag: Jobbar 7.45-16.30. Till Rosanders vid 18.00.

Fredag: Jobbar 7.30-15.30. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa till helgens tävlingar. Till nosis på kvällen och dessförinnan hämta en bil.

Lördag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa Peias foder. Tävling i Vingåker med Cinna, LB och LA.

Söndag: Mocka till Peia och fixa Peias foder. Tävling i Vingåker med Cinna, LA. Insläpp och kvällsfodring.

Övrigt: Ta in hö, hoppas jag :S

Morotskaka med smaskig glasyr

Det tackar jag inte nej till. Tack Åsa :D

I övrigt har jag gjort en del nytta idag. Return notification på Guy, Laura och Mats. Rätt dumt kom jag på nu eftersom Guy aldrig åkte till Iran. Klant-jag!

Gårdagkvällen var synnerligen trevlig. God mat och hela kitet :D

Sen har jag och mamma skrattat gott åt diskussionen på RKF:s hemsida. Herrejisses! Jag kan visst bara göra fel. Konstigt att jag har sån jäkla ordning på allt jag gör trots att det är fel *fniss* Jag vet och kan nog helt enkelt för mycket. Det kan ju aldrig vara bra att vara intresserad av saker och kunna regler ;)

Trevlig kväll, hoppas jag :)

Dock tycks eftermiddagen bli oändligt lång och ruskigt tråkig. Ska prata med Åsa och se om hon har något som jag kan pilla med. Alla roliga sidor [läs Bukefalos och Flashback] är blockerade så där kan jag inte fördriva tiden. Annars är de sidorna synnerligen utmärkta tidsfördriv ;)

Det blir tidiga morgnar i helgen också. På lördag börjar tävlingarna vid 8 och Jennifer startar nog första gången vid 9.15 eller så. Alltså bör vi vara där till kanske 7.45 så vi hinner veterinärbesikta, skritta fram och sådär. Banan lär Jennifer gå mellan C- och D-ponnyerna. Bäst så :) Vi får alltså åka hemifrån typ 6.30. Innan dess ska jag ha morgonfodrat och släppt ut. Mamma sa att hon kunde mocka iaf. Annars hade det blivit oliiiiidligt tidigt :/
Bra att Amanda ska med. Då kan hon ta Cinna när jag och Jennifer går banan. Perfa!
På söndag blir det ungefär en timme senare. Första klassen då också men ingen veterinärbesiktning iaf. Sen en hel veckas jobb på det och sen tävling två dagar igen för att kröna det hela med en veckas jobb till. Och så säger folk att ridning är en lyxsport. Jojo!

Varför så skum text?

På några av veckoplaneringarna men inte de andra? Helkonstigt!

Vecka 27, ännu en gång

Här kommer den :)

Måndag:
Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Tisdag: Jobbar 7.45-15.45. Hämta min nyfixade cykel. Hoppträning för Jennifer och Cinna vid 17.00.

Onsdag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa Peias foder. Jobbar 8/8.30-16.30/17. Melodikrysset med nosis.

Torsdag: Jobbar 7.45-16.30. Till Rosanders vid 18.00.

Fredag: Jobbar 7.30-15.30. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa till helgens tävlingar.

Lördag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa Peias foder. Tävling i Vingåker med Cinna, LB och LA.

Söndag: Mocka till Peia och fixa Peias foder. Tävling i Vingåker med Cinna, LA. Insläpp och kvällsfodring.

Övrigt: Ta in hö, hoppas jag :S

Vecka 27 igen

Här kommer den :)

Måndag:
Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Tisdag: Jobbar 7.45-15.45. Hämta min nyfixade cykel. Hoppträning för Jennifer och Cinna vid 17.00.

Onsdag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa Peias foder. Jobbar 8/8.30-16.30/17. Melodikrysset med nosis.

Torsdag: Jobbar 7.45-16.30. Till Rosanders vid 18.00.

Fredag: Jobbar 7.30-15.30. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa till helgens tävlingar.

Lördag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa Peias foder. Tävling i Vingåker med Cinna, LB och LA.

Söndag: Mocka till Peia och fixa Peias foder. Tävling i Vingåker med Cinna, LA. Insläpp och kvällsfodring.

Övrigt: Ta in hö, hoppas jag :S

Mitt festliga liv

Om det nu är särskilt festligt att avboka en Tehran-Frankfurt-Köpenhamn-Arlanda-resa eller söka ett visum till Iran. Inte så särskilt festligt...
Jag är iaf fortfarande glad över hur Cinna hoppade igår och hur Peia hoppade i söndags. Det är två riktiga pärlor det där. Cinna vet vi redan vad hon kan på tävling, det blir oerhört spännande med Peia. Fortsätter hon ha sin kaxiga attityd så går hon långt. Väldigt långt.
Men först ska hon ridas in och betäckas och visas på 3-årstest och få föl och gå kvalitetstävlan. Eller ja, hon hinner förhoppningsvis tävla innan kvalitén men ändå :)

Varför finns det inga goda, kalla drycker här för? Det finns typ åtta varianter på varm dryck i fikarummen men vill man dricka kallt är det vatten som gäller. De borde ha juicemaskiner, sådana med t.ex. äpple, apelsin och tropisk. Det vore smaskens! Inte apelsinjuicen kanske men de andra två ;)

Fika nu tror jag bestämt. Med varm dryck *sucka* Jobbar ända till 17 men sen ska jag hem till nosis och kryssa :D

Vilka brott!

Jo, det är riktigt grova brott jag får begå ;) Allt för dessa visum :)

Hoppträningen igår gick finfint när Jennifer väl hittat knapparna. Och som den ponnyn kan hoppa. Underbara sötbollsponny! Man ser på bilderna hur glad hela hon är när hon får hoppa :) Det är så fuskigt att Jennifer får och inte jag ;)

Var i stallet imorse så har det fixat nu. Hö vette tusan när det blir. Det är ju aldrig torrt tillräckligt länge :/ Efter jobbet ska jag och nosis kryssa. Jag ska se på Blur water high också. Synnerligen bra serie :) Den gör mig ännu mer sugen på Australien...

Nu ska jag jobba lite till. Begå lite brott och sådär :D

Har hela världen semester?

Man kan tro så. Det händer så lite att jag börjar fasa för den stora katastrofen :O Nyss var det bara en halvkatastrof. Klaus hade glömt bort att hämta sina biljetter och stod nu på Arlanda, utan biljetter. Heja honom! ;) Vi får väl se om det löser sig...

Vad har hänt med iranierna?

Jag får ju inga mejl alls därifrån. Synnerligen skumt! Särskilt som jag väntar på svar från både Bayat och Farivar angående några visuminbjudningar. Dessutom bad jag Mahnaz att fixa en inrikesflight för Mikael Olsson mellan Assaluyeh och Khonj.

Jag har redan läst dagens tidningar så vad göra nu? Nåja, mindre än en kvart kvar till fikat :) Då ska jag äta min fashionabla frukostmacka med rökt Läcköskinka :p
Jag kan fundera ut någon bra hoppövning också. Det var faktiskt en riktigt bra idé :D Hoppbana it is!

Ny veckoplanering

Här kommer den :)

Måndag:
Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Tisdag: Jobbar 7.45-15.45. Hämta min nyfixade cykel. Hoppträning för Jennifer och Cinna vid 17.00.

Onsdag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa Peias foder. Jobbar 8/8.30-16.30/17.

Torsdag: Jobbar 7.45-16.30. Till Rosanders vid 18.00.

Fredag: Jobbar 7.30-15.30. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa till helgens tävlingar.

Lördag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa Peias foder. Tävling i Vingåker med Cinna, LB och LA.

Söndag: Mocka till Peia och fixa Peias foder. Tävling i Vingåker med Cinna, LA. Insläpp och kvällsfodring.

Övrigt: Melodikrysset med nosis, måndag, tisdag eller onsdag. Ta in hö, hoppas jag :S

Långtråkigt

Särskilt när nu också Flashback är spärrat :'( Varken Buke eller Fb, vad ska man nu göra på arbetet?! Nåja, jag gör riktiga saker också även om det är tämligen lugnt idag. Hittills iaf ...

Min vecka 27

Here comes ;)

Måndag:
Jobbar 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Tisdag: Jobbar 7.30-16. Hoppträning för Jennifer och Cinna vid 17.00.

Onsdag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa Peias foder. Jobbar 8/8.30-16.30/17.

Torsdag: Jobbar 7.30-16. Till Rosanders vid 17.30.

Fredag: Jobbar 7.30-15.30. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Lördag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa Peias foder. Tävling i Vingåker med Cinna, LB och LA.

Söndag: Mocka till Peia och fixa Peias foder. Tävling i Vingåker med Cinna, LA. Insläpp och kvällsfodring.

Övrigt: Melodikrysset med nosis, måndag, tisdag eller onsdag. Ta in hö, hoppas jag :S

Titt, det fungerar :p

Det var ju trevligt att den här sidan inte var spärrad :)

Jag har insett att jag nog måste köpa en ny laddare till min telefon. Dock kanske jag klarar mig fram till sommarjobbet är slut. Nina har en av sina laddare kvar här :)

Löshoppning

Peia var så duktig så :) Mina fina ponnyskrutta *glad* Bara hon får med sig ryggen lite bättre så blir hon en prime hopplaponny :D

Nu ska jag borsta tänderna och sen sussa. Helgen har varit bra så jag hoppas att jag klarar mig utan sovmorgon tills om tre veckor. Sovmorgon är i det här fallet att få sova längre än till 7 ;)