Shopping och fälttävlan

Börjar i omvänd ordning :) Jennifer och Cinna blev placerade som nia i debuten :D Superkul och jag är såklart jättestolt. Nu är det bara lagresultatet som återstår att vänta på, de låg 3:a inför terrängen och Jennifer och Stephanie var felfria. Titti hade inte ridit än när jag pratade med Jennifer senast.

Jag var i stallet imorse och det gick bra :) Har sen varit i stan i några timmar. Inhandlade följande:
?En tunn snövit trenchcoat
?En mönstrad klänning i grått, svart och guld
?En foundation
?En foundationsvamp
?Lite gratis från Kicks: brun-utan-sol för ansiktet, parfym och foundationmousse
?Brun-utan-sol-spray
?Kräm för "trötta fötter"
?Ett pärlhalsband
?Tre par tights, två par svarta och ett par bruna
?Två parfymer
?Ett par skor, gula
?Fotkuddar för att mina tunna fötter inte ska tappa de nya skorna
?Rengöringskräm för skor
?Set med fyra skrivarpatroner och 100 fotopapper till mamma och pappa
?Batterier då jag var tvungen att reklamera min GP Powerbank och de inte hade någon motsvarande på vare sig Siba eller OnOff :/

Det var det iaf :) Nu ska jag nog äta lite men först vänta på att tvätten ska bli tvättad. Den är klar om lite mer än fem minuter så tar hand om den först :)

Muchos intressant läsning

http://www.titanicnorden.com/

Annars är det en tråkig jobbdag idag. 16 samtal på mer än åtta timmar. Jissus amalia!

Stallet imorse gick bra. Pluto var lite spänd när jag red men ingen fara. Hann också se ett avsnitt av How I met your mother. Har trots det massor av TV att se ifatt. Kanske får plocka med några band hem ;)

Fredag igen

Indeed, kände mig konstigt nog rätt pigg imorse. Det var lite underligt men rätt trevligt. Mina linser bråkar som vanligt så då känner jag mig tyvärr lite trött ändå :/
Känns som jag jobbat jättelänge idag men har lite mer än 1,5 timme kvar. Skumt, tiden brukar gå fort här. Tror att det är för att Buke är så dött ;)

Oooh, nu fick jag precis snacke norsk, med Ståle. Norska är så lovely :D

Ska tömköra Peia i eftermiddag. Får se hur mycket jag vågar springa, annars skrittar vi bara. Jag blir så stel av att vara stilla så jag rör hellre på mig. Bra för formen dessutom ;)

Jag måste nog börja tänka på packning snart. Ligger efter med tv-inspelningar och Ridsport också. Hårt liv jag lever. Får kanske ta tag i det någon dag. Då blir ju frågan när. Kanske lite ikväll. Imorgon är jag busy hela dagen, i princip hela dagen på söndag också. På söndag ska jag till stallet, duscha, shoppa, tvätta och vara nervös för Kinda-tävlingen :P Sen på måndag jobbar jag 8-12, stallet efter det och sen kanske melodikrysset. Om vi inte kör det irl på onsdag förstås. Tisdag är det stall, jobb 10-19 och kvällsfodring som gäller. Onsdag ska jag till UM, hem igen, packa det sista, äta, åka till Centralen och sen åka tåg med mina sötbollar och en resväska :)
Mycket att göra? Jag? Näääääää ;)

Jobbigt med jobb

Men ändå inte. Jag ska inte klaga :) Ska dessutom jobba 12.30-21 på lördag och 10-19 1 maj. Det var faktiskt precis det jag ville ha så det var inte så tokigt :)
Dock lite stressigt på lördag. Ska ta hand om Peia och Pluto inklusive mockande till båda två, fixa foder till Peia, rida Pluto och helst också göra något med Peia. Bussen går 11.44 om jag inte är slö och börjar jobba 11.35. Vilket jag borde kunna göra eftersom jag tar så korta raster. Isf behöver jag inte åka förrän 12.14 :)


Envis som synden

Oh yes, bara man är lite envis så går det att linka fram. Jag sov faktiskt riktigt gott inatt trots knät. Var lite lagom trött imorse men det var inte katastrof iaf ;) Dock var min nya högerlins så jävlig att jag höll på att missa bussen. Det tog nog tio minuter att få den såpass bra att jag inte blev knallröd i ögat. Helt okej är det väl inte men vad ska jag göra åt saken.
Jag tycker inte att den är bättre än mina vanliga linser heller. Vad ska jag göra för att få en lins som inte torkar ut ögat fullständigt? Ingen av dessa specialsorter funkar för mig :/

Jobbar iaf rätt okej. Sålde nyss ett multi. Dock har det varit mkt info idag, inte alls roligt :/ Ska efter jobbet kravla mig ut till stallet och mocka och sådär. Sen kravla hem igen och fixa mat, duscha och eventuellt diska. Är redan lite hungrig men får vänta fyra timmar eller så. Hårt liv :P

Halt och lytt

Sannerligen halt och lytt. Men jag bestämmer att det går ändå så jag linkar omkring lite sådär lagom ;) Jag ska ju rida Pluto på lördag så jag har inte tid att vara halt. Om jag lindar hårt borde det nog funka att rida.
Jag drog alltså vänster knä ur led idag. Been there, done that, så jag brydde mig inte om att uppsöka läkare. De säger ju ändå inget annat än "Linda lagom hårt och ta eventuellt en värktablett. Ansträng inte knät så länge du har ont." Yeah, right.
Jag var ute och promenerade med Peia, mötte en traktor och det var inga problem. Men så precis bakom Peia poffade traktorn till så hon tog ett skutt framåt, med en hov på min vänstra fot. Överkroppen drogs ju till med grimskaftet så det blev ju en vridning där.
Som tur är så stannar ju Peia när det tar stopp i grimskaftet så jag ramlade ju aldrig helt utan hann hugga tag i manen på henne. Klok ponny trots allt. Hon blir nog som morsan sin med lite träning. Cinna hade antagligen inte rört ett öra ens en gång :P
Peia såg väldigt olycklig ut efteråt. Även om det kanske bara var inbillning. Hon gick väldigt lugnt och fint efteråt, nästan så jag fick smacka på henne. Jag tror mest hon blev överraskad av poffandet. Jag blev också överraskad så. Nåja, hon får bara lulla i hagen imorgon, vilket ändå var planerat, så får vi se på fredag. Kanske kan longera eller så om jag är halt.

Annars är jag sur på Kalmarhem. Jävla überpuckon! Förbjud ungjävlar ute lösa så är det iaf konsekvent. Man får liksom vänta sig djur när man bor på "landet". Jag blir bara så trött. Mina katter går lösa, punkt slut.
(Btw, visst är det konstigt att de som tycker om katter aldrig har kattbajs eller -kiss i rabatterna. Det är bara de som ogillar katter. Mycket underligt ;) )

Trötta dagar

Och jag vet verkligen inte varför. Usch så jobbigt det är!

Men jag är ju inte stressad. Tvärtom, jag gillar allting jag gör även om det är mycket stundtals. Kanske blir bättre efter "ledigheten" nästa vecka :)

Snart färdigjobbat

Och jag är så galet trött. Hade jättesvårt att somna inatt, vilket är klart underligt eftersom jag gick och la mig strax efter 00.30. Var vaken till iaf 01.10 och sen gick jag upp 06.51. Huvvaligen!
Måste sova lite i em, vilket säkert gör att jag får svårt att somna ikväll. Inget blir riktigt bra, blörk!

Nåja, jag ska iaf kryssa med nosis ikväll. Det brukar vara roligt :D Innan det ska jag till stallet också, tömköra Peia tänkte jag göra idag. Hoppas att jag håller mig vaken hela vägen :P

Det var spännande VC-final inatt iaf. Och ja nosis, det var värt att vara uppe ;) Jag har varit vaken på jobbet hittills iaf och jag slutar om cirkus en kvart :)
Har nog sålt hyfsat idag. Har haft rätt många samtal för att vara en förmiddag, 26 samtal hittills.

Jag börjar känna den där glädjen inför vad som komma skall. Det är så mycket som inte är som jag tänkt men samtidigt är så mycket så rätt.
Litet axplock:
?Cinna och Jennifer debuterar fälttävlan på lördag tillsammans med Stephanie-Jazz och Titti-Bianca. Jag är lagledare :D
?Ska till F nästa vecka, fälttävlan den helgen också :D
?2 juni är det utställning med både Cinna och Peia, Cinna ska sen gå fälttävlan dagen efter :)
?Alla sommarens tävlingar *wiiiee*

Jag tänker på det som är fel också men försöker låta bli. Nosis gör sitt till osså, ibland åt rätt håll och ibland käpprätt åt helskotta :P

Sämst procent i vääääärlden

Typ, varför kan inte folk knappa in rätt val för? Jag vidarekopplar säkert 75 procent av mina samtal. Man kan väl åtminstone veta om man har kabel eller satellit? Och förhoppningsvis vet man också om frågan rör faktura, teknik, beställning eller avbeställning, men vad vet jag. Jag jobbar ju bara med det och får katastrofprocent *sur*
Ussuss!
Mache frågade precis om jag ville jobba längre idag och på sitt sätt vill jag ju men jag behöver göra saker hemma också. Peia måste aktiveras ordentligt idag och jag måste handla och laga mat och diska.
Nåja, jobbar ju iaf 28 timmar den här veckan så det är nästan 75 procent iaf, vilket jag siktar på :) Jobbade ju 40 timmar förra veckan så det är ingen större fara. Nästa helg vill jag jobba :) Det bästa vore om jag kunde jobba en dag varje helg, då ligger jag på 36 timmar per vecka och det är alldeles utmärkt.

Mycket jobb där ;) Utanför skiner iaf solen. Skönt det efter gårdagens muppiga väder. Mulet, jätteblåsigt och duggregn på dagen. När jag gick hem från bussen på kvällen var det stjärnklart men så fort jag kommit innanför dörren, släppt ut katterna och satt mig datorn sa det pang och det haglade muchos. Katterna ville då gå in muchos :P

Jag ser dessutom fram emot VC-finalerna i helgen. Det börjar idag, jag får nog, för säkerhets skull, spela in det eftersom jag inte är hemma från stallet redan 15.20.

Sicken trevlig afton

Indeed :) Givande diskussioner om sport, sportsändningar, dopning, boende och annat nice. Henrik och Hassan försökte få med mig på after work imorgon. Vore iofs roligt men jag lär kollapsa av trötthet även utan festande så...

Snart dags att gå till bussen. Är inte så många kvar, ett par sitter i samtal fortfarande men annars är det empty space.

Buke har varit prima idag :D 96 Buke-inlägg hittills och det lär bli några till :D

Lite flyt

Jo, litegrann. Har sålt skapligt idag tycker jag nog. Borde ligga på 33 procent idag om min huvudräkning stämmer :)
Lite mer än en timme kvar nu. Har gått rätt fort tror jag bestämt. Har ju varit rätt mkt fart på Buke så ;) Hoppas det fortsätter så.
Efter jobbet ska jag till stallet, kanske hinner jag sen diska lite idag också. Måste äta något också :) Ska jobba igen ikväll så hinner nog inte ta en tupplur. Får försöka klara av det ändå :P Är superavis på missarna. Vad skönt att leka när man vill, äta när man vill, sova när man vill och hela tiden vara gudomligt söt. Sicken lyx :D

En vanlig onsdag

Inget särskilt idag, jobbade 8-12 och jobbar nu 17-21 också. Stallet gick bra och efter det hann jag både diska och slöskriva på Msn med Jennifer. Cinna hade hittat ett nytt släp påstod Jennifer ;)
Jag är hungrig, eller kanske mest sugen på mat. Bara en timme kvar till jag slutar och ska äta. Smaskig pasta med wrapsröra :D

Imorgon är det väl ungefär samma sak. Det mest spännande är väl att jag ska gå förbi Konsum på vägen hem från första jobbpasset då. Måste köpa lite mjölk, om de nu har fuskmjölk förstås :)

Snart dör jag av hunger

Jag skämtar inte! Det som är så hemskt är att det hela tiden luktar mat här, som någon god pasta med röra eller macka med röra. Usch så läskad jag blir :(
Ändå ser jag ingen som äter, särskilt inte i två timmar.

Igår kom jag att tänka på studenterna. Hur blir det med dem när jag är härnere? Jag vill ju liksom gå på iaf Gustafs men den lär ligger typ 13 juni eller så och då har jag planerat vara kvar i Kalmar. Usch så stökigt det blir :/

Jag vill jobba heldagar de tio dagarna i juni, jag lär inte ha ngn dator hemma så heldag vore perfa. Hur vi ska kryssa vet jag inte. Kanske via msn eller så, inte lika bra som Skype men det funkar väl iaf kanske :)

Heja Schweiz :D

Vampires are alive
The legends have to survive
We'll never come undone
And we will be forever young


Vampires get alive

I am a vampire, I'm a slave
I sleep through the daylight, hence my grave
In the darkness, in the shadows ? here I am
(Here I am)

I want you to be forever mine
Together until the end of time
Like a nightmare never ending
Let me change your world

Vampires are alive
The legends have to survive
We'll never come undone
And we will be forever young


Vampires are alive
(And we will be forever young)
Vampires, vampires are alive
(And we will be forever young)

Tonight is the night, live a thousand years
Don't be scared, don't drown in tears
Free your spirit, after midnight, sell your soul
(Let it go)

From heaven to hell, enjoy the ride
You're here to surrender with your life
Precious victims, my desire, live eternally

Vampires are alive
The legends have to survive
We'll never come undone
And we will be forever young

Vampires are alive
(And we will be forever young)
Vampires, vampires are alive
(And we will be forever young)

(Vampires) are alive
Vampires are alive
(Vampires)

Intressant början

Jo, att börja arbetsveckan med att bli hotad är rätt intressant. Dum som jag var kom jag inte på att jag kunde spela in samtalet och polisanmäla det förrän i slutet av samtalet.
Vi får väl se vad det blir av det hela.

Annars går nog jobbet bra. Buke var lite mer livligt idag så har huserat där ett tag. Har redan läst tidningarna och bloggarna så nu hoppas jag att Buke fortsätta hålla igång ;)

Efter jobbet ska jag till optikern, lätt att glömma så måste tänka på det :P Efter optikern ska jag hem och till stallet. Tror bara att jag dammar av Peia idag. Tömkörde igår och ska nog tömköra imorgon. Vi kanske bara går till något fält och betar vs. ligger och vilar ;) Gissa vem som ska göra vad :D

Jobb hela helgen

Igår var det visserligen bara stalljour men ändå. Var där i lite mer än sex timmar så sen var jag trött. På de sex timmarna satt jag ner någon minut och åt en banan samt satt några minuter och tittade på Carisma och Tilma tillsammans med Pernilla.
På em och kvällen åt jag min goda pizza, såg på TV och läste :)

Idag var jag i stallet på morgonen och sen har jag jobbat sen 10. Faktiskt bara lite mer än tre timmar kvar nu :) Har bestämt lite mer om Peia-flytten nu. Blir nog perfa, dock får inte jag vara med och lasta ut henne och höra alla säga 'Oh' och 'Ah' ;)

Sverige ÄR litet

Tror att jag precis pratade med Jimmys brorsa. Kopplade dock inte efternamnet förrän jag lagt på. Att han var från Finspång såg jag ju iaf så det påpekade jag :) När han sen sa att han varit utomlands några månader kom jag på att han kanske också varit i Thailand. Bing bong liksom :P

Lite mer än en timme kvar nu. Går rätt bra, dock bara åtta samtal och mest vidarekopplingar :/ Det är kasst, hoppas på mer fart på säljandet ikväll.

Tilma är laaaat :P

Hihi, Tilma ville inte alls gå in från hagen. Hon ville bara ligga i solskenet och sova, som en annan katt :P Varken hennes mamma eller vi tvåbenta kunde få upp henne så vi fick vackert stå och vänta. Sen hade hon istället bråttom bråttom in i stallet ;)

Har precis ätit lite kvällsmat. Fick stressäta lite eftersom jag bara har en kvart när jag jobbar 4-timmars. Men men, jag vill inte äta ikväll vid 22 så då är det bättre såhär. Har varit rätt duktig idag med maten faktiskt :)

Klart ostressigt

Verkligen lugnt på jobbet idag. Blir medlyssnad på också men får bara ett samtal i halvtimmen ;)

Ska till stallet efter jobbet, bara mocka och fixa fodret idag. Peia har förhoppningsvis sprungit massor idag vid hopsläppet med de övriga stona :P
Jobb sen ikväll igen. Vore nice om jag hann med en tupplur däremellan men det blir nog knivigt. Ska ju hinna med att äta och duscha också.

Vilken jävla förmiddag!

Det är helt otroligt. Jag går till stallet vid 7.45, får sms av Jennifer att det snöar däruppe. Då var det inte så mycket så jag ansåg att de kunde åka på terrängträningen ändå. Väl i stallet möts jag av ett charmigt föl. Väldigt gosig för att inte vara så gammal ;)
Sen gick jag hemåt, ganska stressad. Stallet tog längre tid än beräknat så jag var en halvtimme efter min plan. Ringer mamma och berättar om fölet samtidigt som jag klär av mig stallkläderna och ger katterna frukost nummer två.
När jag precis ska in i duschen ringer Stiina och frågar om det blir träning. Hon ber mig ringa Mathias och sen återkomma. Jag försöker nå Mathias, både på hemtelefonen och mobilen, utan resultat. Stiina ringer ett par gånger till och jag sminkar mig med en hand, dessutom vänster hand.
Sen håller jag på att missa bussen till jobbet, får sprinta 300 meter till nästa busshållplats. Snäll chaufför som stannar. (De har ju sällan bråttom på "söndags"-turerna.) Väl på bussen ringer Stiina igen och säger att hon kan fortsätta ringandet. Tack tack.
Framme på jobbet jobbar jag en stund och tänker sen ringa Mathias igen. Ser då att Jennifer ringt sju gånger, försöker ringa upp men tutar upptaget. Visar sig att det är mig hon ringer :P Hon berättar att det är inställt, idag igen. Seriöst, Jennifer ska inte ha fälttävlanskort. Tredje gången som det ställs in pga vinterväder. En gång i oktober, en gång i början av november och en gång nu. Vad fan, vädermuppar, behaaave! Det räcker väl om ni kastar snö uppe i Norrland *sur*

Mejlar Mathias och ber honom kolla upp en ny tid. Helst på lördag för då kunde iaf Jennifer, Titti, Stephanie och Lovisa. Jennifer hade inte kollat med Lisa än.
Det är rätt hårt att vara lagledare för ett lag som befinner sig 30 mil bort samtidigt som jag ska titta på nyfödda föl och jobba *mutter*

Jag hoppas innerligt att dagen fortsätter bättre än den har börjat. Har iaf sålt några PPV-matcher. Ska nog sätta mig och läsa Harry Potter snart.
Hungrig är jag också. Hade tänkt äta frukost imorse men se det bidde det ju inget av :/

Peia är vacker som få

http://www.pixbox.se/pic_show_id8874486.html Bara titta och njut. Så bedårande vacker :)
Ryckte manen på henne idag. Hon har väldigt tjock man så det var lite tid. Flätade ner manen sen också, får hoppas att den ligger snyggare sen :)

Annars idag har jag diskat, lagat mat, ätit och sett på TV. Åt färskpotatis, senapssill, vitlökssill, gravad lax, köttbullar och gravlaxsås. Är lagom mätt nu. Kanske äter lite chips sen ikväll :)

Harry Potter och de vises sten

En bra fredag. Sov tills jag vaknade självmant imorse och sen låg jag och läste en bra stund. Sen Dödlig fångst på TV och därefter stallet. Var i stallet läääänge. Var på långpromenix, ända vort till Martinas ridhus. Det jobbiga är väl att gå förbi hemma ;)
Peia var så duktig så och Carolina berömde henne massor. Hennes Cassiopeia var faktiskt lite fånigare trots att Cassie är tolv år :P
På vägen hem hoppade Peia över några tygbitar som låg på fältet. Den stora gick hon över utan krusiduller och sen när vi gick mot den lilla klev jag på den så den flaxade upp i luften. Peia tar då glatt ett skutt över tygbiten :P Hon hoppar väldigt bra måste jag säga och hon gillar det ;)
Skriver nog mer om det i Peias blogg imorgon :)

På kvällen har jag ätit kycklingwok och därefter grillchips med vitlöksdip. Såg på Harry Potter-filmen också :) Nu ska jag sova.

Btw, jag gillar att Djurgården förlorade :D

Min syster är knäpp

Hon äter varken godis, chips eller choklad. Hon har själv kommit på att hon är knäpp :P Vi kom också på att det är ett släktdrag att få MVG+ på svenska nationella :D

Jepp, han är rätt läcker. Eller hunkig som Johanna skulle skriva ;)

Det händer extremt lite idag. Ingen vill köpa nya TV-kanaler på skärtorsdagen. Det är rätt segt. Jag har fem samtal sen 17 :O Sexton samtal på hela dagen. (7,5 timme.)

De är så usla på frågesporten här bakom mig. De kan ju ingenting *flina*

Noll fantasi

så jag kör en lista ;) Stulade den av Linda Skugge minsann :P

Är: tämligen nöjd
Ger intryck av att vara: hmm, tämligen nöjd?!
Mår: bra
Ska: jobba 45 minuter till och sen posta påskkort till mormor. Därefter stallet, dusch, äta och sen jobb igen.
Har: jobbat sen 8
Bör: äta kanske?!
Kan: en hel del :P
Blir glad av: alla mina vackra djur
Vill ha: föl, nu!
Skulle vilja: bli lycklig fullt ut
Tycker om att: syssla med fina pållar, se på tv ( :D ), umgås med nosis och annat nice folk
Drömmer om: mycket, jag är full av drömmar. Trots allt.
Längtar till: sommarens alla tävlingar
Fasar inför: glöm det, skriver jag inte ut det finns det inte
Har ett brinnande intresse för: hästar+tävlingar, andra djur, sport
Bryr mig om: djur, familj (inte pappas sida, förutom pappa då), vänner
Trivs med: just nu det mesta, annars trivs jag med rutiner
Känner obehag inför: se "fasar inför"
Planerar att: försöker låta bli
Bor i: gult radhus som är lovely
Skulle vilja bo i: herrgård med stora ägor, med "extra allt" så att skriva ;)
Klär mig gärna i: kläder som gör att jag ser snygg och smal ut
Äter gärna: kött, kyckling, potatis, ris, pasta, såser, lax och massa mer. Ogillar dock sallad, paprika, aubergine, squash osv.
Dricker gärna: O'boy, mjölk och äppeljuice. I viss mån vatten.

Tränar: yeah, right
Tittar ofta på: TV?
Lyssnar ofta på: P4 och min egen stökiga playlist
Läser: väldigt blandat
Prenumererar på: Ridsport
Idag: ska jag göra allt som står bredvid "Ska"
Imorgon: i princip samma saker som idag
Igår: jobbade 8-12, handlade, stallet, TV, mat, melodikryss med nosis
Nu: jobba lite mer [läs Buke]

Vill se: mig själv lycklig
Vill göra: väldigt mycket
Glad över: just nu mest Peia som är fantastiskt fin
Arg på: ojojoj, rökare, feta, muppar, idioter och en hel del till.
Stolt över: Peia som kan allt och gör allt och vill allt

Rädd för: inte mycket
Nyfiken på: min framtid
Lycka: att ha underbara katter och hästar, att nosis är världens finaste vän, mina andra vänner
Sorg: neppeligen
Älskar: en hel del
Hatar: se "Arg på"
Äter: när jag är hungrig
Sover: med katter i sängen alternativt med nosis. Aldrig ensam!
Dansar: gärna danser som bugg, foxtrot och sånt. Då med någon som kan.
Lever: förhoppningsvis länge

I love rutiner

Jag gör verkligen det. Samma jobbtider varje vecka. Kryssa med nosis samma tider varje vecka. Ta hand om Peia samma tider varje vecka. Sånt gillar jag. Visst är jag tråkig ;)

Sitter på jobbet nu. Cirkus 45 minuter kvar. Idag har det inte gått lika snabbt men det har iaf varit fler samtal idag. Dock mest folk som är arga på lokalpaketets nya avgifter. Sen några fotbollskort också förstås :)

Kundbesök

Jeppjepp, Telenor-folk är här så det är nystädat ;)

Har fått smörgåsar idag också. Fick rota ett tag innan jag hittade ljust bröd med ost. De verkade vara poppis ;)

Efter jobbet ska jag till stallet. Tror att jag tömkör Peia en liten kortis bara. Sen ska jag jaga hovslagare och se till att övriga lagmedlemmar anmäler sig till Mantorp och Kinda. Jennifer och Cinna är iaf anmälda nu, alltid något :)

Jag vill ha resultaten från Mjölby nu, pronto, omedelbumsos!