Helgen

Helgen har varit lite underlig. Det känns konstigt att inte Leia finns bland oss längre. Men faktiskt, det finns en ny kisse. En liten söt sak som är lik Smilla. Vi får väl se vad Smilla säger om en ny kisse. Leia var inte så värst intressant i början, och inomhus var Smilla mest arg på Leia. Men oh, så de lekte utomhus. Och Smilla saknar. Hon har gått runt och letat och letat men utan att finna.

Annars var helgen bra. Stall, sova, äta, träffa Sofie, kolla på TV. Hämtade sys och Cinna på lägret i lördags. De hade haft det bra :) Igår hoppade sys båda pållarna, såg riktigt bra ut. Vi tömkörde Peia också. Duktig och klok som få.

Nu sitter jag på jobbet. Eventuellt kommer en tjej och provrider Chiva på onsdag, vi får väl se.
Jobbar över en halvtimme idag, till 16.30. En timme kvar alltså. Ska sen hem, byta om och cykla till stallet. Är stallmöte vid 17.30 så jag hinner kanske mocka innan. Har kvällen sen vid 20 så jag rider däremellan. Går upp till banan och trimmar lite :)
Imorgon har jag och Jennifer tänkt hoppa lite. Viktor och Jocke har vi tänkt ska hjälpa till. Vi får väl se vad de säger ;)

Lördag

Ska åka till Viggestorp nu. Lämna bilen och sen bli hämtad av sys föräldrar. Ska till lägret och hämta henne och Cinna :)

Annars är det tomt. Leia-liten. Du är saknad. Det vet du.

Alldeles för lite sömn

Jag var så trött, så trött imorse. Måste verkligen sova ut i helgen. Skönt med helg :)

Jobbet går bra. Har precis beställt taxi för två personer. Ska ta och skicka in min tidsedel till Zalaris nu också. Pengar vill jag ju ha ;)

Hänger en del på Flashback också. Där får man iaf tycka fritt utan massa PK-skit. *host*NT*host*

Stallet efter jobbet. Nosis följer med :) Han ska ut och gå med Peia och jag ska trimma Chiva på banan. Hoppas det går bra. Ska jobba med högersidan. Hon var lite seg i den igår :/

Och Floyd Landis, tänka sig. Nu ska jag iofs avvakta B-provet innan jag skriver något. Man vet aldrig. Och testosteron är ju så jäkla meningslöst. För cyklister och liknande idrottare är det brightare med bloddopning, typ EPO.

Muppnamn

Hur kan man ens komma på tanken att döpa sitt barn till Seyed Mohammadamin Sadegh Mousavi? Jag är bra på att lista ut hur ord stavas bara genom att höra dem, men det där är tammetusan hopplöst.
Och typ alla heter Seyed eller Alireza. Noll fantasi. Iofs som i Sverige där folk är vidrigt lättpåverkade.

Jag har ont i axlarna. Men skit samma, jag är trots allt rätt van.

Orkade inte äta maten, nu ska jag baske mig gå ner i vikt. Dessutom smakade det inte så gott som jag trodde. Har varit lite så hela veckan :/

Ska skicka iväg inbjudan för nio personer nu, däribland han med muppnamnet.

Jag är uttråkad, av det mesta.

Försenat

Har inte skrivit alls idag. Usch på mig! Hade för mycket på jobbet :/

Har varit en vanlig dag. Jobbat, stallet med nosis, löst melodikrysset.
Typ det.
Orkar inte skriva mer heller, ska sussa nu. Får kanske bli imorgon, om det är lugnare på jobbet förstås :)

Lunchen

Min lunch var smaskig. Fyllda biffar, pommes och thaibearnaise. Synnerligen smaskigt.
Hann med banken och frissan innan också. Bokade tid hos frissan för omfrisering :) Wenche ska ta hand om mig. Muchos spännande ;)
Banken gick också bra. Bara det att alla normala människor med normala arbetstider är där samtidigt :/

Är alla föräldrar idioter?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,862108,00.html

Ibland kan man ju tro det. Självklart har krogägaren rätt att bestämma vilka kunder h*n vill ha. Tidsgränsen är ett utmärkt sätt att skydda barnen från höga ljud, onyktra människor och en stökig miljö.
Vad är problemet? Saker och ting förändras när man får barn. Har inte föräldrarna hört talas om barnvakter?
Losers.

Knappast ett hån

http://expressen.se/index.jsp?a=640867

Det ÄR verkligen nyhetstorka. Inte sjutton är det ett hån heller. Hade han svarat att han ville sällskapa med Vickan skulle han väl kallats gubbsjuk och istället hånat Marit Paulsen. Jissus amalia.

Annars är jag mest sur på banken. Vad är det för sätt att bara ha öppet 10-15? Jag jobbar 8.-16.30 idag. De flesta normala människor jobbar så dags. Varför bara fem timmars öppettid? Alla andra företag har ju öppet åtta timmar. Och ska de ha så kort tid kunde de väl ha det typ 15-20 istället. Då har de flesta slutat jobba. Urbota dumt, verkligen.
Och det här ärendet kan jag inte göra via nätet. Har ju Handelsbankens internetbank, som för övrigt är brabra. Men jag har några fonder hos Föreningsbajsbanken så måste pallra mig dit för att sälja av lite. Blir suuuuuuur. Får helt enkelt offra lite av lunchen *mutter*

Annars är det bra. Högerögat är irriterat idag också, ruggigt jobbigt. Har glasögonen med mig, får se hur jag gör. Måste ju ha linserna i stallet iaf.
Ska rida Chiva på banan. Nosis ska med till stallet imorgon så då ska vi ut med både Chiva och Peia tänkte jag :)
Han är så snäll min sötboll.

Och nej, inga bilder bidde det igår. Kom inte hem från stallet förrän 20.20 och då skulle jag duscha och äta och sitta vid datorn och se på Friidrottskväll. Ett program som för övrigt är härligt :D

Kanske bilder

Får se om jag ger mig på att fixa bilder ikväll. Iaf några stycken :)

Jag fortsätter kampanjen för att köpa nytt släp. Det vore ju soft :) Ska kolla upp vad folk tycker om det först bara. Man vill ju ha ett bra släp.
Christ är det jag är inne på. Men vill ha med hård mellanvägg, gillar inte dem i plast.

Har annars varit en helt okej dag på jobbet. Men skönt att sluta ändå ;)

Är lite torftigt att det bara är jag och Marcus vid fika och lunch. Han ska iaf bjuda på fika på fredag, hans semester börjar ju då. Jag föreslog glass ;)

Mamma och pappa skulle mocka resten av veckan, fram till söndag. På söndag är sys hemma igen så då funkar det bra :)
I like att bara rida Chiva och promenera med Peia. Lagom för mig :D

Kassa vägar

Jepp, bara att cykla från stallet hem till nosis lägenhet är förenat med livsfara. Ojämnt, buckligt, spårigt, gropigt, grusigt och blääää.
Vad är så svårt med att ha vägar där man inte riskerar att slå ihjäl om man tittar åt höger-vänster-höger? Jag kan inte fatta problemet. Men så är Finspång sossestyrt också *mutter*

Annars är det rätt torrt här på kontoret. Semestertider är det ju så det är inte många här. Fick frukostfika själv :/
Men nu är det faktiskt bara en timme och en kvart till lunchen. Pasta med korv- och bönröra ska jag äta idag. Smaskigt :)
Är dock sugen på tacos, får ta och fixa det i helgen.
Måste laga mat någon kväll också. Är lite sugen på majspasta med bacon eller pasta italiano. Men nosis not like :/ Och eftersom jag inte riktigt hinner/orkar laga mat klockan 20 på kvällen när jag dessutom ska hinna duscha och alla andra kvällsbestyr så bör det vara något nosis gillar så han kan laga :D

Jobbar till cirkus 16 i eftermiddag. Sen blir det stallet pronto. Ska rida Chiva, på banan tänker jag, och gå med Peia med inspänningstyglar. Nyttigt för lilla donnan. Hon tömkördes för första gången igår också. Min sessa, hon var supercool. Hon förstod inte riktigt det där med att gå åt höger när man tar i högertömmen, men det kommer :)
Mamma och pappa skulle mocka. De skulle till stallet på morgonen. Tackar :D


Iranier är dumma i huvudet. Hotellrummet till Mona Zamani bokade Nina. Sen skulle det ändras datum och det fixade jag. Sen fick jag mejl från hotellet i Düsseldorf om att hon inte hade kommit dit och de ville veta vem som skulle betala. Jag mejlade hela kontoret och ingen visste vem det var. Slutligen mejlade jag en av sekreterarna i Iran. Då skriver hon:"Thank you about the book hotel for Mrs. Zamani. Please cancel it."
Eh, jag kan väl för helsike inte avboka något som redan ska ha hänt. Looooooosers!


Utställning

Det har varit en lång och varm dag. Men vi är nöjda :)
Peia fick 38 poäng. Hon var lite matt så fick bara sjuor på skritten och traven :/
Typ: välutvecklad 8
Huvud, hals, bål och kors: outvecklad hals, tendens till svanhals, brant bog, välutvecklat bakparti, vackert huvud 8
Extremiter och dess korrekthet: (twice limbs) välbenad, korta skenor 8
Skritt: ngt kort, svagt framåtgripande 7
Trav: mer påskjut bak önskas 7


Synd att hon inte visade sina vanligtvis fina gångarter. Isf hade hon fått guld. Nu blev hon fyra och fick silver. Bra ändå :)

Cinna fick 37 poäng. Lite snålt, de flesta tyckte hon skulle fått 39. Jag också, hon fick iaf 7 8 7 8 7.
Har inte pappret här dock, det ligger i viggestorp.
Det jag minns är att hon också hade brant bog, att hon inte var av ponnykaraktär och att hon hade fin överlinje.
Kanske kommer ihåg att skriva det imorgon :) Hon blev iaf trea, fick silver hon också. Hon visade domarna mycket tjusiga bocksprång också. En jättebroms satte sig på korset precis när domarna dömde *fniss*


De var bra på att stå i släpen iaf. Båda två fick ju vänta ganska länge. Peia var ju färdig vid typ 10-10.30 och Cinna gick inte in i ringen förrän vid 15-15.30.
Vi var hemma vid 17 tror jag.

Peia gick över bommen med båda frambenen också. Fjollmaja tyckte inte om när vi stängde den övre bakluckan. Då ska påpekas att det krävde vighet att ta sig över bommen, hon hade bommen högre än Diesel som är D-ponny.
Men så är inte Diesel så vig heller :P
Jaja, pappa tog loss henne och sen stod hon så lugnt och fint så. Hon går ut och in ur släpet MYCKET väluppfostrat. Hon och hennes mamma har lite att lära av varann ;)
Ett litet sår fick hon på utsidan av höger fram, men pyttelitet. Var bara att spola av det.


Det var iaf bra träning inför riks i augusti. Då satsar vi på guld med båda :D


Jag och Jennifer red ut på Cinna och Chiva sen också. Usch så mkt blinningar :/


Ska sussa nu. Har ätit teriyakikyckling med ris till kvällsmat. Gott, men för lite teriyakismak. Fanns inte rätt sort på B-hallen.

Imorgon ska jag sova ut lite. Sen till stallet med sys, rida Cinna och Chiva, packa iordning till lägret, mocka till pållarna och sen vid 16 lämna sys och Cinna på lägret.


Hem, kära hem

Var jag nu bor? Alldeles för många platser just nu. Men om en månad är jag back in my Kalmar-town igen :) Med mina två kissemissar, wuuhuu :D

Jag har fått en hel del gjort. Ska ringa en Christer på måndag om visumansökning samt Lommens fru så hon kan hämta passet. Ska ringa Harry Simonen och Hans Anders Kemi också om deras pryls.

Nu kallar stallet :)

Stress och panik

Åtminstone lite. Det blev ungefär en miljard saker på en gång: fixa visum till Erik, ringa Lommen om polisens passmuppigheter, ringa Mats Wanland om visum, fixa flygresa för Kemi nästa vecka, boka hotellrum för Kemi nästa vecka, skriva ny travellist och accomodation-planning samt hjälpa Mimmi att bränna skivor.
Mycket av det gick bajs också. Brännaren på min dator är troligen paj :/ Fick slå igång en annan dator men då fanns ingen inloggning till Nero. Bara att ringa 81032 igen. Gosh!
Och Lommens pass ja. Jag skickade ju in visumansökan som vanligt för några veckor sen. Fick samtal från Comet i fredags för en vecka sen, när jag var på väg till Kumla. De påstod att det var fel passnummer. Jag betvivlade det hela. De också eftersom det var rätt nummer på alla deras papper.
Kollade iaf upp saken nu i veckan, inget fel någonstans. Så ringde någon Clemens från Comet nu och sa att kära Polisgrisarna gjort fel. Det finns ju ett passnummer tryckt på första sidan i passet, den med foto. Sen är ju det passnumret stansat överst på alla sidor i passet. Men se så var det ju inte. Stansningen hade bytt plats på två siffror. Därför måste Lommen nu avbryta sin semester och åka till en passpotatisgris och göra om hela passet. Tar typ 5-10 arbetsdagar. Sen 8-14 dagar för nytt visum. Jissus ja. Tur för poliserna att han får det gratis. Det hade liksom aldrig hänt förr.

Hmm, dags för fika kanske. Boka hotellrum för Kemi sen. Snart hemgång :D

McDonalds-leksaken

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=linda&e=73739
Jeeesus, självklart håller jag med Linda Skugge. Varför är så många föräldrar så patetiska idag? Man väljer själv om man vill ha en leksak till sitt barn eller inte, punkt och slut.
Visserligen superlätt för mig att skriva som inte har barn. Men baske mig vilka väluppfostrade djur jag har. Så extremt jävla svårt kan det inte vara med barnuppfostran. Konsekvens, belöning och även bestraffning.

Summering

Sitter på jobbet nu. Bara en timme kvar till lunch. Blir smaskig kokislimelax med ris och currysås idag. Mycket smaskigt. Nosis försökte sno den lådan men se den gubben gick inte ;)


Laura och Tobbe bjöd på wienerbröd till frukostfikat. Jag gillar ju inte wienerbröd så värst mycket, bara glurret är gott. Men jag offrade mig :P


Annars går väl jobbet bra. Har bland annat beställt en resa från Luleå till Norrköping och fyllt i en visumansökan. Muchos exiterande, eller inte ;)

Ska skicka in löneblanketten idag också. Pengar vill jag ha :D

I eftermiddag:
slutar jobbet 16.00 typ. Cyklar hem och byter om och packar iordning väskan. Cyklar till stallet. Mockar till Peia och Chiva. Badar Cinna och Peia vid 18, Jennifer skulle komma ut då. Därefter ska jag rida Chiva. Funderar på terrängbanan idag :) Avslutar stallvistelsen med att ta in de pållar som är kvar ute och kvällsfodra. Hem till Viggestorp och äta. Blir grillad kryddbiff med glaserade sommargrönsaker. Det verkar iaf gott :)
Duscha och sova. Det är knappt alls något vettigt på TV. Lättast så ;)
Blir ju rätt tidigt imorgon. Utställning :D Cassiopeia Nova och Brolötens Cinnabar RC 1265 ska visas. Min drottning och min prinsessa. Peia ska först in i ringen, hennes klass är tredje klass. Tror det var 7 startande i hennes klass.
Cinna ska inte visas förrän efter lunch, var nog 6 startande i hennes klass.

Hoppas de uppför sig väl ;) De får båda två ha sina vanliga träns på sig. Utan nosgrimmor dock.
Jag ska ha på mig: vita ridbyxor, ljusblårutiga ridstrumpor, ljusblå gympaskor, lilavitrutig eller blågrönrutig ridskjorta och kanske ridhjälm. Har ju aldrig hjälm på mig hemma, men ändå :) Måste dock välja hjälm då, har ju några att välja på. Men tar nog GPA:n eller sys Kavalkade :)
Håret mitt får vara flätat, as usual.
Hoppas träningsvärken har släppt lite iaf, jobbigt att visa båda pållarna annars. Jaja, det ska nig gå bra.


Schlutt

Snart dags att cykla hemåt och därefter till stallet. Träningsvärken är terror.

Hmm, lite intressanta debatter på NT:s hemsida.
http://www.nt.se
Jag har samma nick där som här. Finn mina åsikter :)

Får se om jag skriver ikväll. Tror jag ska se "Du är vad du äter" på trean. Den underbara engelska versionen. De är alltid mycket vidrigare, I like :P

Självklart

Jag påstod ju att hon på Svrf skulle vara på semester, och visst. Fick ett automatsvar cirkus 10 minuter efteråt med hänvisningar till andra mejladresser. Forwardade mejlet till den som skulle ha hand om licensfrågor.

Lunchen var helt okej. Pasta med skinka och persilja. Lite för lite sås i den maträtten bara. Men det visste jag ju om :) Åt med Marcus, nice. Han slapp tandställning, men hade i gengäld en miljon hål i tänderna. Inte kunde han tugga tuggummi heller för då fick han ont i huvudet ;) Inte alltid så lätt.
Jag har ju aldrig haft hål, men tandställning i sisådär tusen år. Men nu är det finfint. En liten slipning/blekning bara :P

Gårdagens eftermiddag

Chiva skötte sig bra när jag red. Hoppade lite över pyttehinder. Det var lattjolajbans tyckte hon, jag också :)
Men huu, träningsvärk är inte roligt. Och ja, jag haaaar stretchat men se det hjälpte ju inte.

Peia var söt också, as always. Hon rymde också. Chino var inne från hagen och Jennifer skulle ta in Cinna. Då gick Peia också in, alldeles själv.
Min sötboll, på riktigt. Hon kommer bli något stort, jag kan nästan ana det.
1,45 m hög borde hon bli, typ. Jag slarvmätte med tumstock förra veckan, hon var cirkus 1,35 m hög då. Om hon är 93 procent av vuxenhöjden så blir det typ 1,45 m. Tämligen lagom :)
Hon har så rätt attityd. En liten, inte längre kanske, tuffing. Supersnäll och så himla klok. Lättare att lasta och rycka manen på än morsan sin också ;) Mer väluppfostrad också. Inte äta förrän jag sagt varsågod :)

Blir spännande med utställning på lördag. Mina vackrisar. Vet dock inte hur jag ska hinna rida Chiva, tål att tänkas på. Men spännande blir det anyway :)

Snedvridet

Man får liksom inte ens gå in på www.sr.se . Det är lite snålt. Men de har skum prioritering, på riktigt.

Jag har tråkigt. Ville uppdatera Cinnas licens eftersom hon nu äntligen är stambokförd men det fanns ingen info om det på Svrf:s hemsida så jag fick mejla och fråga. De har säkert semester så jag får väl inte svar förrän till september eller så *mutter*

En förbjuden dröm, oh dear... Kanske helt i onödan. Eller, får man drömma ändå? Oh dear...

Men jag tror det är du,
anyway...

Workie workie

Inte alltid roligt. Typ inte nu :/

Det finns verkligen idioter. Läste Ronnys pappablogg, för övrigt guld värd ;)
http://blogg.aftonbladet.se/8/15260
Iaf så i en kommentar på den sidan har en idiot skrivit ner sin tanke som inte är helt genomtänkt.
Ronny skrev såhär:"Jag vill inte gå bananer och bli "Hagabergsmannen"."
Alla normala människor fattar då att Ronny bor i Hagaberg och att namnet är en variant på allas vår Hagaman.
Kommentar lyder som följer: "Han kallas Hagamannen inte hagabergsmannen. MVH Besserwissern"
Gosh, folk är verkligen korkade. Personen kallade sig marjo. Muppmarjo kanske :P

Hagamannen ja. Jag vill inte riktigt uttala mig ännu, vill läsa utdrag ur domen först. Men 14 år är faktiskt en hel del...

Heeeeem

Nu ska jag gå hem :D
Wuhuuuu :D
Har dock träningsvärk så 4-5 km cyklande gånger två plus ridning och promenerande med ettåring är inte mumma. Men I like ändå.

Smärta

Jepp, jag har träningsvärk. I lår och ljumskar. Me not like.
Från att inte ha suttit seriöst på en häst på 1,5 månad så hoppade jag både Chiva och Cinna igår. Ajajaj, men det var kalkylerat. Och ja, det går över. Jag gillar inte gnöl ;)

Men mina axlar går nog aldrig över. Alltid ont, alltid stel, alltid blä. Handikappad och låst rygg. Ussuss. Vill få det botat, såklart, men kommer mig aldrig för :/

Lunchen var för övrigt god. Dock är ju Siemens-microsarna här på Siemens blä. Biffarna var ungefär en miljon grader varma men potatisarna hade frostskadade inren. Ack ack.
I-landsproblem, I love you :D

Ser lite fram emot att rida Chiva i em. Ska se om jag kan hitta henne igen, hon gick trots allt supermeganice sista tiden hos mig :)

Skulle vilja flasha med matchande lindor, schabrak, ridbyxor och hela kittet. Men orka, nepp ;) Har inte tid heller. Får bli vanliga senskydd runtom och det schabrak som sitter på sadeln. Kör nog med pelhamet också, om jag inte provar Nillans bett. Men egentligen onödigt, hon funkar på pelhamstången.

Pappa tyckte hon såg super ut igår, härligt steg och tjusig sida. Och ja, Chiva ÄR tjusig. Hon gillar att vara snygg ;)
Dock är hon lite fjollig. Asfalten sista biten till ridbanan är uppbruten på ett ställe för rörnerläggning. Det var fullkomligt livsfarligt. Hon tvärnitade typ 10 meter innan och ville inte vara intelligent alls. Sen hoppade hon över gruset. Samma sak tillbaka *ler* Så skulle aldrig Cinna göra, inte Peia heller. Där har vi två donnor som är coola.

Utställning på lördag. Kan bli spännande. Får se vad de tycker om min drottning och min prinsessa. Tror ffa på Peia, det är en grymt vacker ettåring. Dessutom är hon väldigt trevlig att pyssla med, men det märker ju inte domarna.


Lunchtajm

Med en försvenskad stavning. Jag skriver faktiskt mejl numera och inte mail. Är man journalist och språkpolis så är man ;)
Iaf, lunchdags snart. Idag blir det potatis,  vilda biffar och brunsås. Smaskesmaskens :D
Tillverkade maten förra veckan, i onsdags närmare bestämt. Var aptrött men maten skulle lagas.
Nosis fick också en sån låda iaf, jag är snäll.

Undrar om jag blir ensam till lunch idag. Alla andra äter redan 11.30. Ussuss, jag ska ju stå mig till typ 19-20 så det gäller att inte äta för tidigt. Fysiskt arbete i stallet plus cyklande tröttar ut en del faktiskt.

Fettons bortförklaringar

Oh no, nu kan fetton skylla ifrån sig ännu mer: http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,859507,00.html
Vad är grejen? Vill man gå ner i vikt så funkar för de allra flesta nyttigare mat, mindre portioner, färre efterrätter och kakor och mer motion. Man kan inte räkna med att bli superslimmad när man sitter i TV-soffan. Det är en omöjlig ekvation. Losers!
Och ja, jag föraktar de människor som klagar och gnäller utan att göra något åt det. Gosh, det är så vidrigt!

Ungefär som den patetiska debatten om reklamrumporna, från förra veckan. http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,853332,00.html
Inte fasen vill jag se ett fläskberg med en miljon celluiter på någon reklampelare. Hur sugen blir man då på att köpa trosorna? Usch, förbjud feta och otränade människor på reklamaffischer och inse att det sunda idealet är snyggare än daller och apelsinhud.
Jag är inte själv perfekt och jag skulle gärna ha en tightare rumpa och något smalare lår, men tjohoo, inte gnäller jag på reklamaffischer för det. Om jag bara gick in för att träna på gym eller så så skulle jag ju få snyggare kropp. Men jag har inte ork/tid med det och får därför nöja mig med det jag har.
Måste folk vara så vidrigt avundsjuka på människor som ser bra ut?

Och nej, dagens ungdom mår inte dåligt pga snygga människor på reklamaffischer utan på att de är i total avsaknad av självkänsla.
Punkt och slut!

Negerkyss

Det var ju en väldans massa debatt om den glassen förra veckan. Själv anser jag att namn på kakor och bakverk som t.ex. negerboll och negerkyss är helt okej.
Blir man sårad av det ska man nog se över sin självkänsla först och främst.
Argumentet att det ju inte innehåller negrer faller ju när Napoleonbakelser inte innehåller Napoleon, prinsesstårtor innehåller inte prinsessor, sjömansbiff innehåller inte sjömän osv.
Jag tycker det är fullt legitimt att kalla negrer för just negrer. Har en kusin som är adopterad från Colombia, hon är neger och tar inte alls illa upp om man säger det.
Mycket handlar ju om hur man säger något. Men en kaka eller en glass kan näppeligen ses som kränkande.
Patetiskt!!

Frukostdags

Ja minsann, snart är det frukost. En mugg chocomilk och till det en dubbelsmörgås med rökt skinka. Pågens limpa är våldsamt smaskig *tipsar*

Har läst lite tävlingsresultat också. Det är något jag gillar muchos massor :)

Undrar om det är något bra på TV ikväll. Nätet här spärrar ju en hel del sidor, däribland tv4.se, svt.se och tv.nu.
Dessutom spärras porrigt.se, tidningenridsport.se, bukefalos.com, lindaskugge.se och en hel del till. Asmysko klassificeringar, typ "The page is categorized as Provocative Attire;Personal Pages" (lindaskugge.se), "The page is categorized as Pornography" (porrigt.se) och "The page is categorized as Entertainment/Recreation/Hobbies".
Det finns något som är klassat som bulletin boards också, men orkar inte leta upp någon sån nu. Visst är det fabulöst vilket storebrorssystem det är ;) Dock är inte Lunarstorm blockat vid alla datorer.

Jo, nu hittade jag en:"The page is categorized as Dating/Social;Forum/Bulletin Boards".
Jissus ja, vissa har för lite att göra. Typ jag, därför behöööööver jag de sidorna ;)

Nähä, frukostfika nu då och sen ska jag nog skriva iordning två visuminbjudningar. En för Mr. Manoochehr Maddahi och en för Mr. Farajallah Ebrahimi.
Visst har iranierna störda namn, det där är inte ens i närheten av vad det kan vara. Dessutom har de i sina pass uppgifter om vad deras pappa heter/hette. Det ska man också uppge när svenskarna söker visum där. Och kvinnor har i stort sett aldrig egna pass utan är tillhörigheter i sina respektive mäns pass, tillsammans med barnen. Slöjor har kvinnorna på sig också så det kan ju vara mer eller mindre vem som helst.
Jaja, mellanöstern är ju lite efterblivet *provocerar*

Jobbdags

Har precis kommit till jobbet. Eller jaa, nu är det ju 40 minuter sen. Låtsas att jag började 7.00, då kan jag sluta 15.30 vilket är en förutsättning för att jag ska hinna med min dag.
Ska till stallet direkt efter jobbet, bara byta om först. Trimma Chiva på banan, lite småhinder kanske. Sen gärna promenera med Peia och vid 17.30 stallmöte. Hoppas kunna åka direkt hem efter stallmötet.
Vill äta lite mat med älskaste och gärna lösa melodikrysset. Det ska ju vara inskickat senast midnatt :)

Min eftermiddag

Slutade jobbet vid 16, cyklade hem hit, bytte om och cyklade hem dit. Hämtade bil och pratade lite med los parentos. Åkte till stallet, gjorde iordning Chiva, red upp till ridbanan, hoppade lite. Red ner med Chiva till stallet, Jennifer och Viktor gick upp med Cinna. Tog bilen upp, slött ;)
Hoppade Cinna, tog bilen ner med Viktor, spolade av pållarna, promenerade med Peiasötis, fixade fodret till alla pållarna, tog in Chino, kvällsfodrade, pussades med Douglas :D Douglas är en otroligt söt unghund, 75 procent labbe och sååååååå nussetussesnuttig ;)

Lämnade sen bilen hemma där, cyklade hem hit, duschade, skrev lite med Sofie på msn, fixade mackor till mig och nosis imorgon, dukade till kvällsmaten, noppade ögonbrynen.
Hmm, typ det. Tvättade ansiktet också.

Ska ta och sova nu. Har ont i axelpartiet, as usual.

Imorgon, jobb typ 7-15.30. Stress till stallet, rida Chiva och helst promenera Peia, sen stallmöte vid 17.30. En vacker dag kollapsar jag. Hoppas det är en ful dag imorgon ;)

Slappa libaneser

Tjoho alla svenskar som rest ner till Libanon. Vad sägs om att istället för att gnälla om slappt UD ta och sätta lite sprätt på egen hand. NI har själva rest dit, ni har gjort valet att resa till ett instabilt land i mellanöstern. Ta då konsekvenserna.
Och UD ska rädda alla, bara för att de fick så jäkla mycket kritik efter tsunamikatastrofen. Valår kära ni, valår...
Och denna tsunami i Thailand, jag orkar inte. Kalla mig egoistisk och gud vet vad, men jag orkar inte.

Knäppa iranier

Alltså seriöst, iranier kan inte vara vettiga i huvudet.
Sitter ju på jobbet, sekreterare på Siemens. Vi sysslar med två iranprojekt. Och varje jäkla dag är det någon ny story om något helt idiotiskt som någon iranier gjort.
Vad är grejen? Varför så jävla dumma i huvudet?

Vem är Covergirl?

Jahaja, då ska man kanske beskriva sig själv lite då.
Jannicke är namnet. Jag är 19 år gammal, fyller 20 år i november.

Pluggar till journalist på Högskolan i Kalmar och bor därför också i Kalmar. Är ursprungligen från Finspång i Östergötland. Flyttade i augusti 2005.

Har en pojkvän, Jocke, som bor i Finspång, vi har varit tillsammans i snart tre år. (8 september)

Han pluggar till tråkig  ingenjör i Norrkööööööping, som de säger ;)
Det är tänkt att han ska bli klar i juni 2007, jag hoppas att han sen tar sitt förnuft till fånga och flyttar ner till mig i Kalmar.

När jag blir stor ska jag bo i Skåne eller i Holland :) Jocke påstår att han inte förstår något av språken ;) Själv talar jag flytande skånska, mamma är född i Ystad. Dock pratar både hon och jag "svenska" i vanliga fall :)

När jag blir stor ska jag också bli hästhandlare, på samma nivå som typ Jan Tops och Royne Zetterman :P
Ponnymorsa dessutom, me like.

Djur ja, jag älskar djur. Har just nu tre pållar, varav en är till salu. Ett halvblod, det är hon som är till salu. Ett connemarasto som är min drottning och sen hennes, egenuppfödda, avkomma som är min prinsessa.
På connemarastoet har jag tävlat Msv B hoppning och LA dressyr. På halvbloden Msv 1,30 m hoppning.
Avkomman är än så länge bara ett år, men jissus vad hon övertygar :)
De heter för övrigt Chiva, Brolötens Cinnabar och Cassiopeia Nova.
Det kommer bilder, jag lovar.

Har sen också fyra katter och en hund. En katt bor hos mina föräldrar, Smilla. Min bästaste :) Leia är egentligen grannens katt, men hon tillbringar muchos tid hos mina föräldrar och bor där då grannarna är bortresta. Sen har jag, snart, två egna katter också. Ängla och Tindra :) Hämtar dem helgen vecka 33.
Voffsingen heter Össbyligans Essy och är en golden retriever. Gudomligt snäll, har typ gett skall tre gånger i hela sitt liv ;) Hon tillhör mina låtsassyskons familj. De låtsassyskon som jag för övrigt inte är släkt med. Men vi har känt varann hela livet och bråkar som syskon sååå. Eric, född -89 och Carin/sys, född-91.

Vad mer då? Jo, jag gillar sport muchos massor. Håller på Färjestad, Man Utd, Malmö FF. Ser allt som går att se, utom kamp- och motorsport. Vill bli sportreporter på SVT också när jag är stor ;)
Är också intresserad av bodymodifications. Har följande piercings: 2 x lobe vänster öra, 3 x lobe höger öra, 1 x helix vänster öra, 2 x helix höger öra, 1 x 1,6 mm tunga, 1 x 1,6 mm navel, 1 x 1 mm nostril vänster och 1 x 1,2 mm mouche höger. Har haft en till helix i höger öra samt 1 x 1,2 mm labret.
Dessutom en tatuering, Färjestadvargen i svanken :)
Kommer en gadd till, troligen runt jul. Stjärnbilden Cassiopeia. Därefter får vi väl se :)

Inom politiken är jag BLÅ. Inget vänstervridet här inte ;) Ska rösta mitt första val till hösten, roligt :)


Det var nog allt för nu :D


Bloggtoppen

Bloggtoppen.se 

Sådär ja, nu finns jag väl kanske där också då :)

Vet någon hur man gör för att slippa lägga in den html-koden med jämna mellanrum? Alltså hur man kan plutta in den på startsidan? Jag orkar inte riktigt bemöda mig med att leta just nu...

Bloggkartan

http://bloggkartan.se/registrera/11168/kalmar/
Där ska den finnas, snart hoppas jag :)

Debuten

Woohoo, det här ska då vara bloggdebuten. Bloggen på Lunarstorm räknas minsann inte!!!
Än så länge ser det ju soft ut :)

Är förvånad över att jag hållit mig ifrån bloggandet såhär pass länge ;) Men, man är väl inte mer än människa.

Ska försöka publicera det här nu då. Hoppas att jag lyckas med pingningar och registeringar här och där. Man vill ju vara poppis och läst :)