Lovely alpint

Alpint är underbar sysselsättning. Både som aktiv och passiv. Jag saknar att åka skidor. Jag är förbaskat sugen på Trysil i vinter. Jag har fått erbjudande så vi får väl se. Vecka 6...

Ska sova nu. Uppstigning 06.23. Ska vara i stallet till 7, morgonfodra. Ida kommer vid 8, utsläpp då. Sen får jag se vad klockan är. Ska försöka vara hemma till 9.30. Kanske hinner något mer i stallet innan dess, beror på hur snabbt utsläppet går.
Sen hemma, äta, se på TV fram till typ 14.30. Beroende på vad jag hunnit med på morgonen. Ska mocka till Peia och 1-2 boxar till. Raisa, Soleil och Speedys boxar då. Vill nog promenixa lite med Peia också.

En tro

Jag trodde att du skulle förstå, att du skulle se mer. Det verkar inte så.
Jag får väl släcka ner allt jag tror, allt jag hoppas på, allt jag önskar. Inte mycket som blir kvar.

Jag vill vara glad, längta till saker, se fram emot något. En tävlingssommar, visst. Men var ska jag bo? Det blir aldrig detsamma som sommaren som var...

"Minnena är kvar,
sista sommaren"

Du fanns där, både på engelska och svenska. Det kommer hända igen.

Nytt kontantkort

De hade faktiskt det på Siba. Trevligt trevligt. På Teknikmagasinet, som var enda affär som hade med ett startpaket på hemsidan, såldes korten bara MED telefoner. Är inte det en rätt genomusel idé?!

Har fått min nya elräkning idag. Elen är sjukt dyr. Blir till att skaffa fast pris. Varför sa ingen att elen skulle gå upp med mer än 20 öre per kWh? Gosh, jag är purig på det.

Tirriterad

Ja, minsann. Allting bråkar med mig. Mannagrynsgröten i micron, sim-kortet i Finspång, telefonnumret till hovslagaren. Jag är så trött på det. Jävla horskit!

Så, nu är jag väl färdig. Eller mjaa, jag hatar Karlavagnens ämne ikväll. "Väntan". Jag gör aldrig annat än väntar, bara det att jag väntar på något som lär dröja alldeles för länge.

Orkeslös

Ja, när jag tänker på nästa kurs blir jag bara trött. Det är fel. Så enkelt är det. Men vad som är rätt vet jag inte. Då är det svårt att göra något åt saken *sucka*
Har beställt böcker till nästa kurs. 'Vetenskapsteori för nybörjare' och 'Att skriva uppsats med akribi'. Visst verkar de funny funny funny ;)

Har städat ordentligt idag. Ängla och Tindra har varit ute massor. Ängla gjorde ett försök för cirkus 30 ' sen. Hon fick nej :P

Min star

http://www.datestar.se/star.php?id=533558 
Det ska tydligen vara jag det där. Jag måste påstå att jag framstår som något mer positiv där :P

Stallet gick bra. Knäppte några foton på Peia. Hon ville dock helst vara i kameran. Sicken linslus hon är ;)

Ska sätta lite sprätt med städandet nu. Kommer inte hinna se all TV men det gör inte så mycket, det kommer en dag imorgon också.

Honungsslyna, nu är jag ju fast för Dödlig fångst. Också. Är det verkligen bra för min karaktär?! :P

Cinna och Jennifer duktiga

Ja minsann, tolfteplacering i Lätt B :D Jag älskar när det går bra för min pärla.
Pärlans dotter har blivit lite klippt idag, hon fick ett 'C' på rumpan. Mycket stiligt. Duktig var hon också. Klok som få.

Ska sova nu. Hoppas att jag vaknar skapligt. Jag avskyr verkligen att sova utan väckare.

Håller tummarna

Det ska alla göra. Jennifer och Cinna ska tävla idag. Sveland Cup, först en kvalklass och sen, förhoppningsvis, finalklassen. De startar i finalklassen i vilket fall som helst iofs :)

Söndagsskolan är myspys. Camilla Läckberg är en bra gäst också.

Natten var vidrig. Sov sjukt illa. Vaknade 04.20, läste en grej, fick hjärtklappning, låg vaken till typ 05.45. Sen halvdvala tills "Hits-men inte längre" började, cirkus 8 alltså. Jippi, vad pigg jag är nu.
Eller faktiskt så är jag inte så trött, men jag lär bli.


Sovdags

Det är det minsann. Min punkt har gjort comeback. Det är ohyggligt onödigt.

Hoppas att jag vaknar i tid imorgon. Vill hinna med lite Söndagsskolan innan skidåkningen börjar. Hoppas att nosis väcker mig om jag inte vaknar själv i tid *fniss*

9-10.30 Söndagsskolan P4
10-11.15  Damer 10 km Eurosport
11.15-12.45 Herrar 15 km Eurosport
Stallet
Ringa till Jennifer och fråga om tävlingen
Spela in 13.35-14.30 Bonde söker fru Tv4
18-19 Alpint 1:a åk damer slalom Eurosport
19-20 Miami Ink Tv6
19.30-21 Super G herrar Eurosport
(20-20.30 Alpint 1:a åk damer slalom Svt1)
20.30-21.15 Sportspegeln Svt1
21-21.45 Alpint 2:a åk damer slalom Eurosport
(22.05-22.50 Alpint 2:a åk damer slalom Svt2)

Ungefär sådär ser min morgondag ut. Är jag en sportnörd? Ah oui. Fullständigt übernördig :P

Jag fick panik förut. Tänk om SIM-kortet är borta? Alla nummer och sparade sms. Då dödar jag Posten. Vad är problemet med att leverera post i det här landet? Tyvärr kan jag inte skicka SIM-kortet via datorn. Det vore satan så mycket mer praktiskt *sur as hell*

Btw, den glittriga cidern var nog godare än den med äpple och kanel. Jag är lite glittrig av mig ;)

Festlig lördag

Oh ja, det är ju massor av alpint på TV. Ska sätta mig och se på herrarnas störtlopp nu och vid 21.15 ska jag se damernas andra åk i storslalom. Kanske ska lyxa till det med min glittriga cider också. Lite kladdkaka med glass ska jag iaf prestera.

Har precis varit duktig och diskat. Kissarna fick lyxmat idag, det uppskattades nog ;) Ska nog dammsuga en snabbis sen. Ängla var elak mot min fina amaryllis som jag fick av Ystad-Svenssons förrförra helgen. Fiskatt!

Människor är idioter

Det bara är så. Ratsit har en tjänst där man kan söka på personer i Sverige. Tyvärr ligger sidan nere nu pga överbelastning. Adressen är iaf https://www.ratsit.se/Overload.aspx
Aftonbladet drog upp storyn och nu rasar läsarna. Kvällstidningsspråk alltså ;)
http://forum.aftonbladet.se/thread.jspa?threadID=5556
Vad är liksom grejen? Samtliga uppgifter har man kunnat få av Skattemyndigheten. Bara att ringa dit så får du allting. Vi gjorde det i våras i en kurs i skolan. Man får veta skitmycket om i princip vem som helst. Inte ens Anitra Steen var flaggad :P

Det mörknar

Ska cykla iväg en sväng nu. Nosis ska få mitt SIM-kort och prova att MMS:a. Så störande att ha gratis MMS när det inte funkar :/

Grymt uttråkad

Så är det.
Nåja, ska promenixa iväg till stallet nu. Självklart är även vädret tråkigt. Blörk!

Honung, frågetecken måste rätas ut. Och så är det bara :)

Onsdag idag

Har hittills idag sett på TV, varit i stallet och läst av elmätaren. Aka ringa E-On sen så att de får makulera min elräkning. Jag är rätt irriterad på den som påstås ha läst av elmätaren innan jag flyttade in. Det är nämligen helt uppåt väggarna :/
Nåja, hoppas att det ska rätta till sig nu.

Ska duscha nu. Därefter ska jag äta och se på Scrubs från igår. Tror jag har sett iaf ett av de avsnitten förr, men man får inte vara för kräsen ;)

Minst en evighet sen senast

Mycket vatten har runnit under broarna.
Cinna fick 40 poäng och guld på Riks. Dessutom var hon fyra i både Working Hunter och hoppmästerskapet. Samma tid som segraren i mästerskapsklassen men ett futtigt pet :/
Peia fick 38 poäng och silver, igen. Lite omflyttning i poängen bara. Hon vann iaf Colour cup, som vi raskt döpte till Neger-cupen *fniss*

Jag är inte heller nosis nos längre. 2,5 månad sen nu. Vän, ja. Honungspuffs, ah oui.

Chiva är inte såld men i Arboga.

Jag har börjat tvivla på min utbildning och yrkesval. Jag som alltid vet vad jag vill och ska vet ingenting just nu. Det är tämligen förvirrande.
Kustbevakare, kanske det kanske. Testet på Arbetsförmedlingens hemsida sa det, bland annat. Det sa också passkontrollant, parkeringsvakt, flygplatskontrollant, tulltjänsteman, säkerhetsrådgivare, räddningsledare, officersyrken, väktare, arbetsmiljöinspektör, fartygsbefäl, datasäkerhetsansvarig, trafikflygare, flygledare, tågklarerare, lots, flygvärdinna och kriminalvårdare.

Rätt "grabbiga" yrken. Undrar om något kan passa? Var tjänar man skapligt? ;)

Lite mer än en månad till jul. Honung, om en månad kommer jag. Då ska vi rejsa med Bond minsann *ler*


Ska försöka hålla igång den här bloggen nu. Jag gillar att skriva, det är roligt :)