Skyndar mig

Får snabba mig på nu. Ska åka ner till revyn snart och är inte ens påklädd :P Nåja, sminkar mig gör jag ju där, fixar håret också. Ska skriva ett kort och äta en macka bara innan jag far iväg.

Tygeln gick sönder idag när jag skulle göra ett byte i galoppen. Tur att Cinna är en väldigt lydig pålle. Jag knöt fast tygeln i bettringen istället och då satt den kvar. Tur att jag inte red ute som jag hade tänkt, då hade Cinna stannat efter ungefär tre mil eller så ;)

Genrep

Genrepet gick riktigt bra. Kul att något har fastnat :P Jag har varit allt-i-allo och så har jag haft kurs med det nya folket. Får passa på att göra lite nytta ;)

Snart dags att sussa. Vi har ätit fruktsallad med något skumt tillbehör *fniss* Kesella funkade inte riktigt, tyvärr.

Ska till Viberga imorgon, iaf kanske. Ska kolla på hårstylers, ny ryggsäck, något till nyår och ansöka om shop express :)

Matdags

Ska äta spaghetti med köttfärssås nu. Smaskens :) Har inte ätit det på rätt länge.

Skuttandet gick bra. Cinna skuttade fint, om än lite nonchigt på den låga höjden :P

Efter att jag ätit ska jag duscha och göra mig iordning för att gå ner till revyn. Måste bära en påse hela vägen :/ Måste köpa en ny ryggsäck alternativt byta dragkedja på den jag har. Eller så gör jag både och ;)

Shrek igen

Idag såg vi på Shrek II. Läste TV-tidningen i fm och såg av en slump att den var på Canal+Film1, som nosis har. Synnerligen praktiskt :P


Ska sussa nu. Blir alltid så sent, oavsett om jag är på revy eller hos nosis. Mystiskt det där, eller nåt ;)

Imorgon ska jag visst skuttetävla lite, eller jaa, tävling och tävling *ler* Skutta ska jag iaf göra är det tänkt. Kom på nu att jag måste lägga fram pengar. Bäst jag gör det på en gång :)

Ska nog se på lite sport också, om jag hinner. Inte kul när allting krockar :/
På kvällen är det genrep, är nog bakom scenen då. Kan nog behövas mest där.
Efteråt ska jag nog till nosis, eventuellt sova där. Får se hur jag gör.

Idioter! Smälla raketer nu, jävligt moget. Eller inte!

Knak i axlarna

Mina axlar knakar precis hela tiden. Jag sitter nog knappt ihop ;)

Dags att sussa snart. Är lite irriterad, vet inte riktigt.varför.
Vi har sett på TV, Jönssonligan och Jamie Oliviers skolmat. Jag tror att han stavar så, orkar inte kolla.
Jag har varit på revyn och skoljobbat lite också. Det är verkligen en meningslös kurs!

Cinnabar var iaf ljuvlig att rida idag. Precis som vanligt :) Har henne imorgon också, men då är det stressigare :/ Jag avskyr att stressa, men sånt är livet. Ska ju bio sen och måste hinna duscha och så innan. Tydligen äta innan också *sucka*

*sucka*

Varför ska det vara så svårt att komma igång med skolarbetet?
Jag vet iofs svaret, det är svinigt tråkigt och jag känner inte att jag får ut något av det. Jag vill göra något annat, bli något annat. Men vad?
Oh dear, så svårt.

Ska göra mig iordning nu, har precis duschat. Sys med voffsing och familj kommer hit efter 15. Bäst om jag är påklädd då :)

Klappar och sånt

Jag har fått bra grejer. Kan nog inte räkna upp allt men kan ta några exempel :)
Bärbar telefon, kalender, två kastruller, en tavla, biljett till Göta Kanal 2, namnskylt till Cinnas box, set med fleecetäcke, fyra benlindor, grimma och grimskaft, värmefläkt till skor eller dylikt samt en bra stövelknekt. Och den sortens stövelknekt har vi letat efter i flera år, överallt. Hästaffärer, skoaffärer, mässor och annat. Nu äntligen :)

Dock ingen nosis så långt ögat kan nå. Inte för att det når så långt, men ändå. Ska väl lägga mig snart. Han sa att han skulle höra av sig, får väl se om jag orkar vänta...

Ensam, men värd så mycket mer

Rubriken får tala för sig själv.

Dagen har varit skaplig. Hade gärna sovit en eller två timmar till. Vi somnade inte förrän vid 2-snåret inatt. Annars idag har det varit lite shoppande i centrum, hämtning av revytröjorna, granpyntande, tomteparadfixande och tigerjakt ;) D.v.s. alla de fyra randiga katterna har jagat runt efter varandra. Var man än tittar är det en randig kisse. Me like a lot :P

Var hos honung nu ikväll, På spåret och wrappande. Inte alls tokigt :)

Imorgon är det visst julafton. Jag tappade lite julstämning idag men den kanske är räddad. Vi får väl se. Stallfrukost iaf vid 7, hämta sys vid 6.50 så vi får åka 6.45 eller så. Uppstigning vid 6.13/.17 sådär. Måste fixa matsäcken, kall O'boy och en macka med leverpastej samt en mjölkkolayoghurt. Smaskens med frukost men huvvaligen för uppstigningen.
Resten av dagen blir väl skoljobbande, lunchande, insläpp, Kalle Anka, ätande, Karl-Bertil Jonsson, Svensson Svensson, fika, julklappsöppning och träffa nosis. En rätt vanlig julafton tror jag :) Med vissa undantag då.

Nere igen

Varför inte liksom?

Nyhemscabarén var riktigt bra i år. Bättre än Bergskas :) Pratade lite med sys och Adam efteråt. Hoppas han får reda på märket på korsetten :P

Ska väl sova snart.

Bergskas julrevy

Dags att sussa nu då. Har varit på Bergskas julrevy med nosis och sen hos nosis efter det. Jag skulle åkt hem direkt för han skulle greja men jag kom hem nu. (Jag åkte iaf hem vid 23, som jag sa ;) )

Imorgon är det slalom som gäller. Mellan åken ska jag ta hand om Chino också, eventuellt Winnie. Beror på om Lisa hör av sig i tid. Imorse sms:ade hon vid 7.30 och väckte mig ;)

Jag var så förbaskat sur förut. Hade valt kläder och plockat fram men icke sa nicke. Strumpbyxorna var ju ungefär en mil för höga och rullade jag ner dem till midjehöjd så klämde de åt så att jag såg smällfet ut. Det gick ju inte så då fick jag rota fram andra byxor. Får väl köpa stay-ups kanske. Finns det mönstrade stay-ups i svart tro?
Tröjan pajade genom att det kom en klutt foundation på den :/ Aldrig använt tröjan förut, en fin lila från Bondelid minsann *mutter* Foundation:en (kan man skriva så?) var nästan slut så det var väl därför. Typiskt!
Jag tror att jag fick bort fläcken hyggligt iaf.

Julrevyn då, den var väl sisådär. Bara lite mer än en timme lång vilket gjorde att vi hann se nästan hela Kustbevakarna. Kryssade klart gjorde vi också. Rätt produktivt iaf ;)
Revyn skulle vunnit supermycket på tightare byten. Klantigt att inte träna på det faktiskt. Vossa skämt vore kanske roligare om man gick på skolan, men jag vet inte. En tvåa av fem kanske. Ovanligt snålt för att vara jag. Hade den varit längre hade den nog bara fått en etta.

"Om så jorden skulle rämna.
i tryggt förvar hos mig"

Dödlig fångst

Spännande idag också. Ugly Betty var också. Jag gillar inte Walter, han bara sabbar ju för Betty hela tiden. Trög och ful är han!

Browniekaka med brownieglass var inte dumt alls. Kan jag verkligen rekommendera :)

Nu ska jag sova fort. Har redan missat Karlavagnen. Vaken är inte alls lika bra. Ska snabba mig på så jag hinner med lite nyheter iaf :)

Vintrig dag

Jo, idag har det varit lite mer vintrigt än tidigare. Det kändes rätt kallt vid utsläppet imorse men man vande sig rätt snart :)
Red ut med Cinnabar på fältet mellan Mäseln och ridskolan. Jag tror att hon gillade att få springa på lite, jag uppskattade det iaf.

Resten av dagen har jag sett på herrarnas båda slalomåk och sen inte så mycket mer. Ska duscha nu och sen fortsätta min slöa dag. Hästhoppning vid 17.10.
Imorgon blir det lite mer arbete. Damernas störtlopp 10.25-11.45 (inte så mycket arbete kanske ;) ), äta (inte här heller), stallet för att ta hand om Chino (mer arbete) och sen ha hoppträning för Jennifer och Cinna (här är det muchos släpande som gäller).
På kvällen ska jag till nosis. Kanske äta den där smaskiga glassen och kakan jag köpte igår. Lite emot mina nyttigheter men vi kanske kan promenixa också?! Vi ska iaf se på Ugly Betty och Dödlig fångst samt försöka lösa första halvan av Melodikrysset.

Shrek är nice

Mysig film, snyggt gjord och bra musik. Me like. Lägg sen till lite äppeljuice och nosis så blir det perfa. Ostkaka med knäckglass och O'boy till efterrätt :D

Mina missar vill lära sig andra språk än kattiska. De plockade ut några ordböcker ur bokhyllan. En fransk, en tysk, en ungersk och en spansk. (Och en Bellman ;) )

Nu ska jag sova. Har ont i das punkte och är trött. Det är dags att tänka på refrängen, det är ju en dag imorgon också :P

Finspång igen

Det är sig likt, men en kul och snygg vovve i rondellen vid pizzeria Angela :P

Det var kul att träffa nosis igen, som vanligt :) Kanske ska se på Shrek imorgon, det är den med engelskt tal. Bästast så. Svenskt tal kör femman på söndag em istället.
Ska in till stan med pappa också. Jag lär få köra för pappa är på julbord. Ett av alla miljoners julbord han blir mutad på såhär års :P Han lär komma hem sent och tämligen drunk *fniss*

Nu då

Kanske funkar Webblogg i afton. Ska dock inte skriva så mycket, det är sussedags.
Har precis packat klart och beställt bilder. Bildbeställningen tog ungefär tusen, ett mycket föråldrat system.

Nya prylar

Här kommer en lista på vad jag köpte :)

  • Julklapp till mamma
  • Julklappar till pappa
  • Två läppglans
  • En mascara
  • Ett lypsyl
  • Cykelkedjeolja
  • Loctite Super Attak
  • Julklapp till sys
  • 10 cider, 8 glittriga, 1 björnbär, 1 päron
  • Fem dammsugarpåsar
  • Tre Bh:ar varav en normalpris, en dyr och en vidrigt dyr ;)
  • Svarta, svagt kritstrecksrandiga, cityshorts/knäbyxor
  • En kort skinnjacka



Irriterad

Nu minns jag, klart och tydligt, varför jag avskyr att shoppa. Det är varmt inne i affärerna, bökigt med ytterkläder, tungt med ryggsäck och påsar, folk i vägen och dessutom blåste det ungefär en miljard sekundmeter så jag fick hålla i kepsen. Jag hittade inte allt jag ville hitta heller *sur* Sys har jag bara hittat en halv klapp till, Sofie vet jag nog vad jag ska köpa men köper senare. Nosis har jag noll aning om :/

Bussresan hem var terror. I princip fullsatt på bussen. Folk ser att jag har mycket att släpa på. Gör någon en ansats att resa sig? Nänä, inte alls. (Kan påpeka att jag reser mig om det kliver på någon som har mycket att bära eller ser sjuk eller gammal ut. Då bara om jag inte har alltför ont.) Kan meddela att det är svinjobbigt att stå upp hela vägen till Smedby med vidrigt ont i axlar, nacke, rygg och överarmar. Jag skriker inte jippi och god jul direkt!

Ska skoljobba lite nu. Eller först ska jag packa upp alla påsar, det lär ta ett tag. Sen blir det TV, äta och kvällsfodring i stallet.


Boring boring boring

Ska snart gå och sova. Är lite stressad över skoluppgiften. Den är verkligen helt cp. Dessutom helt onödig.

Lyssna på Melodikrysset och gosa med missarna. Det är de luxe det :)

Dagen har annars varit bra. Jag var halvdöd på tidiga em men det har funkat bra på kvällen. Skidskyttet var spännande. Damerna var bra, halva herrlaget var bra. Rainer och Olsson körde utmärkt, grymt impad av Olssons slalomåk. Han är ju ändå fartåkare :)

Tjatigt

Det börjar väl bli lite enformigt men fy tusan vad grym Björndalen är. Nu ska han inte köra nästa helg så då får jag väl imponeras av någon annan.
Svenskarna var skapliga, förutom skyttet då. Bergman spred skott till höger och till vänster *sucka*
Imorgon i stafetten har han visserligen extraskott men ändå. Skärpning!
ACO körde bra, Helena Jonsson också. Ska bli spännande med ett damlag i stafetten också :)

Ska iväg till stallet nu. Ta hand om Peia och sen ha insläpp.

Överlägsen Björndalen

Han är otrolig den mannen. Man blir så enormt imponerad :)

Ängla vill visst gå ut nu. Hon ylar hjärtskärande. Men jag är kall och låter henne inte gå ut ;) Elak matte jag är *ler*

Nu funkar det

Igår när jag skulle blogga så muppade Webblogg sig :/ Nu tycks det vara okej så jag får väl vara nöjd med det :)

Dags att sussa snart. Har satt mobilen på pip, 02:47/02:53. Hoppas att det blir av. På Ekot sas det nyss att chanserna var större nu. (Tyckte de sa 70 procents chans att det blir av,)

Imorgon ska jag rida Trålla. Hoho, en bebishäst med massa. Håll tummarna för att jag sitter kvar ;)
Peia ska verkas också. Och så ska jag mocka förstås. Skidskytte, sprint, både före och efter. Me like a lot :D

Varför är det så ont om bra TV på fredagkvällar? Det tar slut vid 21, synnerligen skumt.

Flufftime

Gosa med missarna och lyssna på Karlavagnen. Först Ekot och rapport från Champions League.
Me like a lot :)

Jag klarar det just nu. Var du ärlig så är jag tacksam :)

Huvudvärk

Sovit för lite och tänkt för mycket. Det är en sugig kombination.
Lite har jag iaf fått ordning på.

Älskade vän,
jag kan det inte själv. Men jag står inte ut med dig heller. Hur jag ska lösa det vet jag inte. Jag vet bara att du inte lär hjälpa mig. Jag måste fixa det själv. Och ja, jag ska reda ut det. Men du måste också vilja.
Du läser säkert inte, och om du gör det så lär du inte bry dig. Det är inte din thääng.

Ska duscha nu. Ser lite på Firehouse USA också. Det är så spännande :)
Simpsons, Joey, Vänner, ev. lite mer Simpsons, Plus och möjligen lite Hockeykväll. Kryssa? Maybe maybe. Det beror på den potentiella vännen det.
Måste nog sova tidigt. Måste orka. Ser man det statistiskt så har jag klarat en fjärdefel. Bara sjuttiofem procent kvar då. Jippi. På den fjärdedelen har en del varit helvetiskt, en del varit bra och en del varit underbart.

Tusan så kryptisk jag är idag *ler* Jag vet bara att jag måste bestämma mig. Kanske har hjärnan redan bestämt. Hjärtat säger inte samma. Får väl se vad jag väljer att lita på.


Leta julmusik

Försöker hitta fler stuffiga jullåtar. Jag brukar lyssna på dem året runt, men så är ju jag lite knäpp också ;)

Mycket sport idag också. GP:n från Globen var spännande. Küren somnar man ju nästan till, men kul att svenskarna lyckades så fint :)

Imorgon är det dags för skola igen. En av de mest efterblivna lärarna dessutom. Undrar om hon lärt sig nåt från utvärderingen i våras. Troligen inte. Hon brydde sig ju inte om den *sucka*

Störigt

Ja, väldigt störigt att det blev tre inlägg igår. Pga webbloggs tramserier :/

Ska borsta tänderna nu och sen lägga mig är tanken. Lyssna på Ekot och kanske gosa med kissemissarna också. Det är lyx det.
Förutom allt alpint, det gör det ännu mer lyxigt :D Det var ju skidskytte och hästsport också förut. Me like a lot.

Stalljobb

Det blev det en hel del idag. Men det går ju hyfsat snabbt när man är två pers iaf :)

Skidskytte och alpint har det blivit en hel del också. Me like a lot :D

Imorgon är det skidskytte, alpint, stallet, handla, diska, fixa mat och duscha som gäller. Iaf så tror jag det :)

Stalljobb

Det blev det en hel del idag. Men det går ju hyfsat snabbt när man är två pers iaf :)

Skidskytte och alpint har det blivit en hel del också. Me like a lot :D

Imorgon är det skidskytte, alpint, stallet, handla, diska, fixa mat och duscha som gäller. Iaf så tror jag det :)

Stalljobb

Det blev det en hel del idag. Men det går ju hyfsat snabbt när man är två pers iaf :)

Skidskytte och alpint har det blivit en hel del också. Me like a lot :D

Imorgon är det skidskytte, alpint, stallet, handla, diska, fixa mat och duscha som gäller. Iaf så tror jag det :)