Låååångt samtal som gav noll

Oh yes, en snubbe som köpt multi med fam.paketet i en butik i förrgår. Nu hade han ångrat sig och var lite krånglig. Som tur var så var han rätt trevlig ändå :)

Får ont i öronen av lurarna, de sitter precis på mina piercingsmycken och trycker in smyckena i huvudet. Inte mumma :/

Har knappt två timmar kvar. Känns fortfarande rätt okej :)

Stressig em, skidskytte 13.10-15. Hinner inte med stallet innan så jag får väl spela in första timmen och se den efter jag sett slutet ;)

Pressat schema

Idag har allting gått i ett. Allt har iaf funkat ordentligt så jag är väl rätt nöjd ändå.

Ska sussa nu. Längd-VM börjar vid 06.15. Åker till jobbet vid 07.24. Efter jobbet är det stallet som gäller. TV och sånt på em och kvällen.

Snälla du, låt mig inte må sådär igen. Det är inte ditt fel egentligen, men det blir ju det... Du är ändå bästast!

Dum webblogg igår

Den ville inte vara med och leka :/

Sitter iaf på jobbet nu. Första dagen, spännande. Undrar hur det ser ut och låter när någon ringer :P

Kasst väder. Kul att kvällsfodra i snöyra! Eller inte!

Dags för Gbg

Ska borsta tänderna nu, därefter se damernas sprintfinal och klä på mig. Sen åker vi.
Jag kommer sakna missarna hur mkt som helst :'(
Nosis också förstås, men han brukar ändå inte vara i Kalmar...

Och du, tack. Du är bästast, punkto sluto.

Irriterad as hell

Jag hatar det. Jag är som en jävla fet uppblåst kossa. Precis som fetto-***** rultar jag omkring. Så förbannat äcklad av mig själv. Bort bort bort!!!


Javisst Eleonor

Det är väl i princip bara din smått efterblivna storebror, den äldsta, som inte har det ;)

Jag har visst köpt en tröja idag. En snajsig rosa Esprit :D Har hunnit med Viberga, ätande, TV, promenad och lite sånt också. Löser krysset nu. Tyvärr själv :/

Hopplahästen

Idag har jag hopplat Cinna, världens finaste ponny. Hon var pigg och skuttig och stark som tusan :)

Dessutom har jag varit på Lantlagret och köpt foder, köpt semla+bulle+krämbulle+müslimacka+källarfranska på bageriet i Sonstorp, köpt lotter på Pär&Peo, varit på Ica, fikat med mamma och Svenssons, gjort kycklingenchiladas och kvällsfodrat. Tror att det var allt :)

Vi ser på Desperate housewives nu, muchos spännande.

Ännu mer shopping ;)

Ja minsann. Har köpt tre par skor idag. Ett par finskor, guldsilvriga, ett par guldsneakers och ett par grönblommiga gummistövlar :P

Ska gå och sova nu. Men först dricka vatten, borsta tänderna och tvätta ansiktet. Ska kanske läsa lite också. Karlavagnen lär bara vara med en massa gnälliga puckon som säger att man är fattig som student.
Yeah, right. Suckers :P

Dagen har varit bra. Sov hos nosis så stuffade omkring där en stund. Mamma kom förbi vid 9.15 och så åkte vi till stan. Inga elitbroddar på Granngården :/ Typiskt! Sen blev det iaf shopping i stan. Köpte skorna som sagt, två par trosor, en nagelfil, ett labello och en hudlotion. Tror att det var allt :)
Har därefter fikat lite, sett på lagtävlingen från igår (Attans Österrike!!), lekt med Sofie, gjort och ätit pizza, sett på Jeopardy+ + :D

Imorgon ska jag ha lite sovmorgon. Åker till Lantlagret vid 11-snåret, ska köpa semla till mamma och kaka till mig på vägen hem. Sen äta lunch och därefter stallet. Ska rida på världens finaste :D
På kvällen ska jag till nosis, göra kycklingenchiladas och se på TV. Kanske kryssa lite, men tveksamt om det hinns med. Ska nog kvällsfodra och isf duscha också :)

Tröttig

Vi ska sussa nu. Jag ska bara tvätta ansiktet först.

Orkar inte skriva så mycket idag heller :/ Imorgon kanske?!

Sovdags pronto

Fastnade vid datorn, as usual ;) Jag är en sucker för det. Nåja, nu ska jag borsta tänderna, klä av mig, tvätta ansiktet och sussa. Ska försöka vara klar till Ekot :D

Trevlig kväll med nosis, som vanligt.

Tävling imorgon, Kumla. LB och LA. Håll era tummar :)

Back in Finspång

Ska gå och sussa omedelbumso. Ska gå upp vid 06.57. Har både utsläpp och insläpp med pappa imorgon. Ska ha hoppträning med Jennifer också. Samt se herrarnas slalom, förstås :) Får dock spela in första åket, har hoppandet då.

Resan gick iaf bra. Missarna är ju gudomligt snälla och söta. Resan tog cirkus 3,5 timme. Rätt okej för att ha kört tämligen lagligt hela vägen :)

Vinst i frågesport

Jepp, indeed. Jag var fullkomligt överlägsen. Jag är rätt hemsk när det gäller frågesporter. Troligen avskyr en hel del av de andra mig nu. Men inte kan jag rå för att jag fattar snabbt och framförallt vågar chansa lite. Man fick ju inte minuspoäng så det var ju bara att köra på :) Jag vann iaf en DVD-film, skojigt. (Hade fler poäng än övriga tillsammans *flinar gott*)

Har faktiskt packat och diskat ikväll också. Jag känner mig rätt duktig ;) Ska gå och lägga mig nu. Tänkte gå upp vid 8.27 imorgon, mysa med morgon-TV:n för en gångs skull och sådär. Ska iofs också packa klart, tömma kartong och sopor, dammsuga en snabbis, diska det sista osv :)

Stress i kubik

Ja, det sliter hårt den här veckans schema. Är iaf klar med skolgrojjset nu. Jag har svårt för ordbajsande men det ska nog lösa sig. Bara vi får köra vårt först så :)

Jobbutbildningen går iaf bra. Det känns rätt roligt hittills åtminstone. Hoppas att det fortsätter så :)

Imorgon är det stall, dusch, äta något litet, skola, jobbutbildning, diska, äta igen, packa och helst också städa som gäller. Ja minsann, lite får jag väl ta på fredag också men vill vara klar så gott det går.

Jobbutbildning

Ja minsann, det var riktigt intressant. Hoppas att det fortsätter i den stilen.

Bra sportdag. Holm tog 2,37, Maria P-H tog silver i storslalom och Färjestad mosade Frölunda med 6-0. Me like a lot :)

Måste nog sussa nu. Ska ta stallet innan herrarnas storslalom imorgon :)

Kass!

Jepp, glömde att skriva blogg igår. Så pinsamt! Ska återgälda det nu :)

Håller på med tvätten nu. Passar på att tvätta nu innan jobb och resor drar igång. Ska bli roligt med jobbet faktiskt. Får hoppas att det går bra bara.

Klassfesten var rolig. Först var vi hos Linda, kollade på melodifestivalen, snackade och körde frågesport. Melodifestivalen ja, the Ark var ju bra men den där gitarrfjanten. Jag trodde på Cosmo4, deras låt var ju iaf lite poppig. Ruskigt snygga kläder också. Nej, gitarrfjanteri bör förbjudas i festivalen, pronto!
Ja, klassfesten då. Vid 23-snåret gick jag, Andreas och Daniel till kåren. Jag trodde att fler skulle komma med men icke. Vet att Johannes gick hem och att Linnea och Elise gick till Ernesto. Några till kom till kåren sen iaf, Johanna*2, Thommy, Silvia, Linn, Marlene och Linda såg jag.
Igår hade jag sinnessjukt ont i trampdynorna. Jag är ovan vid högklackat vilket jag fick betala för. Men men, jag var iaf snygg i lördags :P
Tog stallet på morgonen igår. Uppstigning vid 7.27 ungefär, somnade efter 3.30 någon gång. Hårt liv ;) Var ju tvungen att ta stallet då eftersom det sen var störtlopp*2 och skidskytte*2 plus hockey.
Anja var grym, igen. Och Järbyn, han är så cooool. Gammelgubben :P

Idag har jag varit i stallet och tvättat. Jag är rätt trist idag ;)

Klassfest

Jag tycks ha bestämt mig för att pallra mig iväg till klassfesten ikväll. Ska bara välja kläder nu. Usch så jobbigt :/

Ska snart ringa Jennifer också, men de har säkert inte startat än *mutter* Jag vill veta nuuuu ;)

Kasst att Aco är sjuk :/ Kul iaf att Jonsson körde bra. Vad Ekholm sysslade med i stafetten har jag nada aning om. Får hoppas att Aco kvicknar till så att det blir ett stafettöag imorgon. Verkar som det bara blir Ferry som får köra masstarten.
Två störtlopp imorgon också, om vädret tillåter. När jag ska hinna med stallet vet jag däremot inte ;)

Sussedags

Ja minsann. Jag har inget bättre för mig iaf. Nosis är och övningstutar :P

Dagen har varit helt okej. Peia fick bada i snö och det gillade hon skarpt. Sen skrämde hon två damer med hund också *fniss* Hon var bara lite laddad ;)

Imorgon är det stallet på morgonen som gäller. Därefter blir det sport på TV mest hela dagen. Kan bli en god dag :D
Eventuellt klassfest på kvällen. Har inte riktigt bestämt mig ännu. Har rätt ont i fossingen :/
Cinna ska iaf tävla imorgon. Ruskigt spännande vill jag lova!

Smärta i kubik

Det gjorde snuskigt ont. Får hoppas att det var värt smärtan bara.

Ska sussa strax. Bara skriva klart reportaget. Typ 1 300 tecken kvar. Heja mig :P

Kortisblogg...

Purig

Inget kryss minsann. Ska lösa det själv men det är inte i närheten av lika roligt som med nosis. Blörk på dig! ;)

Jag är lite stressad över allt jag borde göra men inte gjort. Nåja, jag är iaf klar på att det inte är rätt. Hoppas att jag får det där jobbet, verkar väl iofs tveksamt. Det andra jobbet får väl duga annars, I guess.

Buke funkar inte just nu. Inte bra!

Det har kommit typ en halvmeter snö på ett dygn. Det börjar bli lite tröttsamt. Det var skapligt heavy att gå till och från stallet idag. Det snöar liksom fortfarande. Jag gillar snö men det räcker med en decimeter eller så. Och nu är det trots allt februari så nu kan det väl ändå bli vår. Om det ska vara snö vill jag vara i fjällen så jag kan utnyttja snön. Mamma och pappa är dumma som är där ;)

Imorgon blir det upp rätt tidigt, stallet, duscha, stan med ansiktsbehandling och förhoppningsvis köp av foundation. Har väntat på den i typ tre veckor nu *mutter* Måste göra reportagen imorgon också. Inspiration? Oh no! Måste hinna se mixstafetten i skidskytte också. Och herrarnas kombination. Man, det blir tight!

Purig

Inget kryss minsann. Ska lösa det själv men det är inte i närheten av lika roligt som med nosis. Blörk på dig! ;)

Jag är lite stressad över allt jag borde göra men inte gjort. Nåja, jag är iaf klar på att det inte är rätt. Hoppas att jag får det där jobbet, verkar väl iofs tveksamt. Det andra jobbet får väl duga annars, I guess.

Buke funkar inte just nu. Inte bra!

Det har kommit typ en halvmeter snö på ett dygn. Det börjar bli lite tröttsamt. Det var skapligt heavy att gå till och från stallet idag. Det snöar liksom fortfarande. Jag gillar snö men det räcker med en decimeter eller så. Och nu är det trots allt februari så nu kan det väl ändå bli vår. Om det ska vara snö vill jag vara i fjällen så jag kan utnyttja snön. Mamma och pappa är dumma som är där ;)

Imorgon blir det upp rätt tidigt, stallet, duscha, stan med ansiktsbehandling och förhoppningsvis köp av foundation. Har väntat på den i typ tre veckor nu *mutter* Måste göra reportagen imorgon också. Inspiration? Oh no! Måste hinna se mixstafetten i skidskytte också. Och herrarnas kombination. Man, det blir tight!

VM-guld :D

Anja är så cool. Det gäller att slå till när det verkligen gäller :D Synd om Ferry, igen :(

Tänka sig. Jag förstår inte alltid folks val. Folk är konstiga.

Nu måste jag sova. Får försöka printa mer imorgon.

Tävlingsdag

Jajemensan, jag har haft så roligt så. Snygg som få är jag på bild också :P
http://www.pixbox.se/pic_show_id7189351.html

Jag är otroligt impad av längddamerna. Så coolt! Och att Britta spurtar ner Björgen är helt otroligt. Hoppas att de konserverar formen till Sapporo. Herrarna kan ju likaväl stanna hemma ;)
Brons för Aco. Attans Neuner till att skjuta stabilt och attans Grubben att spurta. Nåja, brons är okej. Och Björndalen, kungen av alla. Han är den ultimate skidskytten :D

Ska sova nu. Försöka somna utan att höra alltför mkt melodikryss. Ska ju lösa det med nosis i veckan som kommer.
Imorgon hoppas jag att super-g:n kan köras. Funktionärerna har det tungt as hell. Hoppas att det löser sig. Ska till stallet också förstås :)

Tävling imorgon :D

Jajamensan, har lagt fram ryggsäcken med plånbok och allt. Dumt att glömma körkortet liksom ;)

Usel kvalle på melodifestivalen. Rätt låtar gick iaf vidare. Luuk skötte sig bra.

Kort blogg idag. Måste sussa. Uppstigning 06.43/.47 :)

VM invigt :D

Jay, nu är VM-månaden igång på riktigt. Mycket vintersport blir det i februari. Me like a lot :)

Dagen har varit bra. TT-texterna var lite besvärliga men det löste sig nog. Var nära att leja bort Peia för hennes box såg ut som sju svåra år. Ett tag övervägde jag att slänga ut allting och sen fylla på med nytt spån. Troligen hade det gått snabbare :/

På kvällen har jag sett på TV, lagat korv stroganöff med ris och ätit lite glass. Smaskigt :)

Imorgon är det stallet som gäller på morgonen och sen blir det skidskytte, super-g och skidskytte. Ska nog göra pasta med vitlökssås. Måste nog svänga förbi Konsum och köpa lite mjölk också :)

Shopping, IGEN :P

Har köpt ett par lovely stövlar idag. Bara det faktum att de passade mina yttepyttevader är helt fantastiskt :D Köpte en top, en hårklämma, fyra hårspännen och ett halsband också. Men nu får det vara nog på ett tag. (Väntar bara på två par trosor, två klänningar och en bh som ska komma på posten :P )

Ska sussa nu. Har varit duktig och skrivit båda intervjuerna. TT-texterna ska jag bara ha några säg till så är de klara. Nice :)
Går upp vid 8, skriver TT-texterna, åker till skolan och lämnar papperen. Sen hem och till stallet. Ska ringa Finspångsveterinären och fråga om kastreringstid för mina missar osså :)