Snart slut

Jepp, lite mer än en halvtimme kvar nu. Har bara haft 18 samtal, samtalstid på 54:14 min. Supersnålt med tanke på att jag började vid 12.30.

Har iaf läst nästan hela TR IV. Ätit godis och surfat en hel del har jag också också. Förutom lagfixande och sånt. Anmälde laget till både omgång 1 och 2. Ren tur att jag såg att det snart var fullt hos Mantorp :)

TV när jag kommer hem. Sen sooooova i tusen år. Eller iaf tills jag vaknar av mig själv :D

TR-plugg

Jepp, med ett nytt TR i handen blir det studerande. Nu ska jag kunna allt om fälttävlan också :D

Stallet gick bra imorse. Det var soligt och fint ute, dock lite daggigt i gräset så mina skor blev lite blöta. Men det gör inte så mycket :)

Nu sitter jag på jobbet. Det är riktigt långt från stressigt. Fyra samtal, tid på 11.26 sen jag började vid 12.30. Inget hårt liv direkt ;) Har med mig en Harry Potter-bok också som jag kan läsa när TR är slut.
Åt tidig lunch, italiensk kycklingpasta, vid 11.20. Har med mig en macka att äta under eftermiddagen och lite smaskigt godis :P

Mamma ringde vid 10 och hade en tråkig nyhet. Mycket oväntat måste jag skriva :( Hon och pappa hade tänkt spela en runda golf och sen gå på bio men nu blev det inte så. Hon skulle åka in till sjukhuset och ta farväl så fick de väl se sen :/

Lördagsjobb

Hade visserligen helst jobbat 10-19 men man kan inte få allt ;) Jobbar 12.30-21.15 och det får duga det också. Är hemma 21.45 så det är ju inte värre än vardagarna. Dessutom får jag OB-tillägg :P
Tar stallet innan, såklart. Tror att jag ska se på How I met your mother 9.30-10.25 så jag tar stallet innan det. Blir lagom att gå till stallet vid 8.20, uppstigning 7.47. Skönt med sovmorgon :D
(Planeringsfreak, oh yes!)
Tror att jag äter en rejäl frukost imorgon och sen tar med mig ngn liten matlåda till jobbet. Så kan jag fika när jag kommer hem från jobbet.
Måste komma ihåg att spela in Brottskod försvunnen också. The Robinsons börjar ju vid 21.45 så då kan jag se det och fika till. Det blir nog perfa :)

Sitter på jobbet nu. Har bara haft sju futtiga samtal idag :/ Cirkus tio minuters samtalstid. Snålt värre faktiskt!

Ska handla och sen till stallet efter jobbet. Sen är jag nog hemma, ser på TV, diskar och kanske slår jag på stort och gör kycklingwok också :) Sen blir det stallet igen. Ska skjutsa Tina och Pluto till dressyrträning inför allsvenskan. Hon trodde att det skulle bli runt 18.30. Får hoppas att jag inte är hemma alltför sent, då blir allt så stressigt. Får kanske spela in Så ska det låta, eller så spelar jag in det imorgon. Det är ju ett kasst program att se på jobbet eftersom vi inte kan ha så högt ljud på ;)

Ska bli sååå skönt att vara ledig på söndag. Sovmorgon, stallet, slappa framför TV:n med all inspelad TV. Jag har inte varit ledig på ungefär hundra år. Det längsta jag har fått sova ut de senaste tre veckorna är typ 8. Jay ;)

Första passet slut

Jepp, ska gå till bussen om en liten stund. Jobbet har gått rätt bra faktiskt. Lite mersälj och en vända :P

Vädret ser prima ut så jag hoppas att stallvistelsen blir angenäm. Beroende på hur rask jag är så hinner jag kanske se ifatt lite TV sen innan jobbet ikväll. Ska iaf hinna duscha och äta :)

Pubkväll

Lite jordnötsringar har jag iaf här på bordet :) Man kan inte få allt när man jobbar ;)

Snart är dagens arbete klart också. Lyssnar på Radiosporten och har det rätt nice. Har fått gjort en hel del idag, skönt :)

Kort blogg idag. Ska skriva Peias blogg istället :P

Dum fon

Min jobbtelefon vill inte fungera. Det är rätt störigt. Startar om den och funkar den inte nu får jag väl byta fon.

Ängla och Tindra ville knappt komma in imorse. De var fullt upptagna med att psyka den svarta katten. De tycker väldigt illa om den. Den katten är nog lika sur tillbaka så det jämnar väl ut sig. Ängla och Tindra är rätt kaxiga för att vara så små ;)

Vi har så kaxiga djur. Se på Peia t.ex. Noll förståelse för att hon är muchos mindre än alla andra. Rätt kul iofs. Hon får ju de andra pållarna att lyda henne också, trots litenheten ;)

Nu funkade telefonen igen :D

Ännu en dag

att lägga till handlingarna.
Lite shopping idag faktiskt :D En mönstrad klänning, ett par khakifärgade shorts, en svart skjortklänning, en hel del smink+ännu mer gratissmink, en tjusig bikini i rosa+rosa-brunrutigt och tre par hottisar. Jag kan inte ha annat nu efter nosis propagerande ;)

Har bokat tid för de fem ponnyryttarna för fälttävlanskorttagning också. Tänk vad mycket jag kan göra 30 mil bort. Jag borde få medalj, men det är föga troligt att jag får det från RKF. Jag är inte deras största favorit, ingen favorit öht. Trots att jag borde vara :P

Nu ska jag sova och sörja över hockeyn :( Livet är hårt.
Imorgon jobbar jag 8-12, stallar och jobbar 17-21. Rätt okej dag hoppas jag. Ska ha min nya skjortklänning på mig, om det är lika varmt som idag :)

Dagen idag har varit riktigt bra, förutom hockeyn då. Peia gjorde mig stolt, ännu en gång. Hon är för jäkla underbar. Veterinären sa att Peia var unik, fint musklad, hade snygg hals och såg ut som minst en 3-åring. Bara att tacka och ta emot. Min minipärla :D

Trött, som vanligt

Ska sova omedelbums. Myslyssna på Karlavagnen också :D

Hinner aldrig med allting men sånt är livet. Har iaf pratat med en som var intresserad av att köpa dressyrsadeln. Alltid något. Hovslagaren ville inte svara :/

Har hunnit med jobb, stall, äta, tv och melodikryss med nosis. Rätt okej dag :)

Tröttig

Jag är rätt trött, ja. Ska lägga mig och sova nu, bara borsta tänderna först. Jobbar 8-12 imorgon. Därefter stallet, tupplur, diska och sånt. Behöver verkligen tuppluren framförallt.

Dagen har varit bra. Förutom hockeyn då :/ Inte alls bra spelat. Kul att Royne vann hoppningen iaf :D

Lång jobbdag

Det har ändå gått rätt fort tycker jag. Jobbar inte nu men är kvar här en stund till. Bussen går inte förrän 17.21 och det är skönare att vara kvar inne :P

Hade 30 samtal idag, inte så mycket alltså. Rätt okej dag. Hoppas att det ska gå lika bra att jobba imorgon.

Hoppträning för Tina och Pluto ikväll. Sen kommer jag vara fistrött. Kvällen lär mest handla om mat, Brottskod försvunnen och lite prat med nosis. Måste sussa direkt efter Brottskod försvunnen. Särskilt eftersom en timme försvinner inatt.
Börjar 10.15 imorgon, bussen går 9.44. Måste vara hemma från stallet vid cirkus 8.45 för att hinna duscha och sånt. Får se om Peia får en ledig dag imorgon, vore kanske bäst. Isf måste jag gå till stallet vid 7.30 för att säkert hinna. Uppstigning vid 7 alltså. Nåja, är jag duktig och sussar efter BF så blir nog åtta timmar iaf :)

Har tillbringat dagen med längdskidåkning, fotboll, Ring så spelar vi och radiosporten. Rätt okej men killarna här runtomkring suckade över mitt sportnördande ;)

Tuff dag

Jag lever i lite kaos och sådär nu. Men det må vara hänt. Jag får jobba mycket och får OB-tillägg hela helgen :D
Jobbar 8-16.45 och sen ska jag ha hoppträning för Tina och Pluto. Men det ska bli roligt :)

Nu måste jag sova. Omedelbums!

Coolt sälj idag

Indeed indeed. Sålde startpaket och familjepaket till ACO idag. Riktigt coolt, särskilt som någon snubbe från CanalDigital medlyssnade i just det samtalet :D

Sitter på jobbet nu också. Sjätte passet den här veckan. Anders kom förut och kollade om jag kunde jobba i helgen. Indeed indeed. Jobbar 8-16.45 på lördag och 10.15-19 på söndag. Blir nog 44 timmar sammanlagt den här veckan :)

Kaoset från igår följde inte med till dagen iaf. Skönt det, igår var det ren terror. Har haft 30 samtal hittills idag. Rätt normalt men kvällen var faktiskt ovanligt lugn.
En halvtimme kvar och sen ska jag stuffa hemåt. Eller ja, bussen går inte förrän typ .25 :/ Typiskt!

Girlie-glassen

Hade jag tyckt om fruktsmak i glass hade jag nog gillat den. Glitter och stjärnor är lovely :) Men nu föredrar ju jag chokladglass i alla dess former så det får nog vara. Men snajsig är den :D

Vanlig jobbdag

Jepp, jobbar 8-12 nu och sen 17-21 också. Missar tyvärr sprinten, får spela in den och se ngt annat århundrade ;) Hockeyn kanske jag iaf kan se ikväll, i HD-format :P

Ska ta stallet mellan jobbandet. Peia får ingen promenix idag, igår var hon jätteduktig :) Otroligt söt när jag kom till hagen också. Hon låg ner och vilade i solskenet. Hoppas att hon inte ligger ner idag, det är fisväder ute. Jag höll på att både blåsa bort och frysa ihjäl när jag gick till och från bussen. Huvvaligen! Mitt stackars paraflax med söta katter på hade det lite tufft ett tag :/

Fetton, rökare och allmänt korkade personer

Nu ska jag spy galla ;)

Varför framstår så många fetton som ruskigt korkade? På bussen igår satt ett fetto framför mig med en påse på sätet bredvid. Vad fanns i påsen? Jo minsann, mat från McDonalds. Samma person har jag sett iaf fem gånger tidigare med McDonaldsmat med sig. Om man nu är sådär vidrigt, jävla, äckligt fet kanske man ska äta lite nyttigare mat än McDonalds flera gånger i veckan?! Bara en tanke liksom. McDonalds är gott, någon gång ibland. Inte hela tiden. Äckligt! Ät nyttigare och rör er mer så slipper ni vara fetton.
(Och ja, jag vet att det finns de som är feta för att de har en sjukdom men det är knappast majoriteten. Majoriteten är lata och korkade.)

Rökare är vidriga människor. Visst, rök själva men för helsike håll er borta från oss oskyldiga. Var ligger det rimliga i att andra ska lida pga ert jävla äcklande? Busshållplatser är vidriga, yuäck! Jag vill inte dö tidigare och få äcklig röklukt i mina kläder bara för att ni är muppade. Kastar fimpar överallt gör ni också, stoppa ner fimpen i förpackningen igen eller släck den ordentligt och lägg i en soptunna.

Och idioten som bor i ett av de gröna husen. Man får inte köra in bil på innergården men lik förbannat gör han det varje dag ändå. Även om han är invandrare så hoppas jag att förbudsskylten borde gå hem. Blind antar jag att han inte är eftersom han kör bil. Inte kör han fram till dörren för att lämna tunga matkassar eller så heller. Nänä, bara han själv som kliver ur bilen. Lata idiot!

Sådär, nu är jag färdig för den här gången ;)

Svårigheter med bred transport

Jag vill hitta en bred hästtransport så att Cinna kanske kan åka med iaf Peia. Men icke då. Det finns knappt släp bredare än 175 cm invändigt. Alla släp görs bara högre och längre, vad nu det ska vara bra för *mutter*
Blääää!

Sitter på jobbet nu. Har bara haft 4 samtal idag men iaf en ny kund. Det ger väl lite bonus iaf :P Är dock sur för att jag kom på idag att jag måste betala skatt. Jag tycker det borde räcka med typ 10-15 procent i skatt :D

Segt jobb idag

Har bara haft 11 samtal idag, två sälj *sucka* Det är så surt när folk ringer in och frågar massor och sen återkommer för att beställa. Hej då provision liksom *mutter*

Vädret ser iaf skapligt ut, om än muchos blåsigt. Ska ta ut Peia en sväng sen, får se om jag tömkör eller promenerar vanligt. Funtar på att dra mig på stövlar och gå ner med henne till vattnet för lite fotbad :P

Missarna var sura imorse, särskilt Ängla var väldigt upprörd. De fick inte gå ut så hon får omkring och pratade och svängde med hela kroppen. Precis som hon alltid gör när något är blä ;) Hon är ruskigt söt då, till och med för att vara katt :D

Bajs-webblogg

Det funkar ytterst sällan, man blir snarare förvånad när det funkar *sur* Dessutom klantade jag mig, kopierade bloggen men glömde lägga den i ett dokument. Det innebär att jag så fint kopierade över det :/

Ussuss, tur att bloggen var rätt kort.

Bra kört av Jonsson, kasst att ACO sköt bort sig :/

Sova ska jag göra, pronto!

Mera sport

Ja minsann, en hel del sport idag också. Damernas skidskytte var ju rysligt spännande. Kul att Jonsson vann men synd att ACO sköt bort sig :/

Ska gå och lägga mig, bara borsta tänderna först. Ska jobba 8-12 imorgon så går upp 06.37. Efter jobbet är det stallet som gäller :)

Lördag, igen

Tänka sig, för en vecka sen var vi i Gbg :)

Har alla melodifestivallåtarna hemma nu. Jag har en rätt stor hårddisk på maskinen här så det är bara att fylla på ;)

En bra dag. Stallet imorse, 8.20-9.15. Lite sol och lite regn och massa blåst. Sen såg jag på sport i stort sett konstant 9.15-15.45.
Har pratat med pappa också. De var framme i Costa Brava och skulle precis checka in. 21 grader varmt och soligt :)

Har sett på lite mer TV ikväll också. Säkert 8-9 timmar totalt. Tur att jag rör mig också. Har faktiskt träningsvärk i stussen, kan bero på tömkörandet. Annars har jag ingen aning.

Imorgon är det TV-sport, stallet och mer TV-sport. Ska laga mat också, spaghetti med köttfärssås. Ska nog göra bönsallad och tzatziki också. Smaskigt :)

En vanlig dag

Tror jag iaf :) Solen ser ut att skina och jag hoppas att den fortsätter med det. Jobbar nu, slutar vid 12. Tänkte handla på vägen hem från jobbet. Sen ska jag till stallet också, tror att jag går en promenad med Peia idag. Om jag inte är superhurtig och tömkör en sväng idag igen :)
Efter stallet ska jag väl duscha, laga mat och sen se ifatt dagens alpina lag-tävling :) Undviker alla nyhetssidor från och med nu så jag inte blir spoilad :p
Kanske hinner skrivas lite med nosis ikväll också, har varit rätt tunt med det sen jag kom hem till Kalmar. Jag har jobbat och han har skrivit fisigt skoljobb. (Jag antar åtminstone att det är fisigt ;) )

Har bara haft fyra samtal hittills. Therese var ännu värre, hon hade bara haft ett :O Trots att hon sitter på både beställning och faktura.

Jävla CP-webblogg!

Jag skrev nyss en rätt lång och snajsig blogg och så bara försvinner den. Jag tryckte Spara&publicera, precis som vanligt och kom till min inloggningsstartsida. Inte fanns bloggen sparad heller, som den ska vara. Nu är jag sur!

Nåja, får väl försöka printa om den då. Dock är det så jävla fittigt sugigt tråkigt :/

Peia och jag har haft brottningsmatch. Jag tror att jag vann även om jag blev blötast om fötterna ;)
http://cassiopeia.webblogg.se

Sitter på jobbet nu. Har haft åtta samtal, lite segt dock. Borde ringa en kund från förra veckan som inte får köpa hd-boxen för 995 kronor utan för 3595 kronor. Inget roligt samtal alls :/

Varför vill man ha en ful fulfrisyr? Såg en tjej på bussen som dessutom var otroligt ful. Såg inte ens ut som en tjej. Håret var kortklippt och rödfärgat. Dessutom hade någon gått loss med en klippmaskin på ena sidan. Jag tror att det skulle föreställa sådana där ränder men det såg mest ut som om en 3-åring fått fria händer.
Om man nu nödvändigtvis ska ha en ful frisyr kan man väl iaf se till att den klipps snyggt?!

Hmm, folk är puckade ut i fingerspetsarna. Jamsa på era muppar :p
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=745886

I Kalmar igen

Resan gick bra. Ängla och Tindra sov så fint så. De är verkligen duktiga på att resa. Smilla är inte alls lugn. Mamma åkte till veterinären med henne idag för vaccinering. Bilresan är på cirkus 5 minuter enkel resa. Smilla skrek hela vägen ;) Knaskisse! Tur att mina två små vet att uppföra sig.

Ska sussa nu. Imorgon är det först sport på TV och sen stallet som gäller. Sen lite mer sport och sen jobba 17-21. Bör nog försöka packa upp också men det är så ruskigt tråkigt så det lär väl dröja några veckor ;)

Imponerande med tandborsten. Laddade den fullt natten till onsdag förra veckan och hoppades att det skulle räcka. Batteriet tog slut nu ikväll, första gången jag borstade tänderna hemma igen. Bra att ha sånt flyt :D

Desperate housewives

Dags för DH nu. Tror att det är ett spännande avsnitt :)

Har ätit smaskig kvällsmat, potatis, köttbullar och lingonsås. Ska fika sen till DH, kaka och knäck-glass. Jag blir nog en riktig tjockis snart ;)

Varm dag

Soligt och väldigt varmt. Egentligen lite väl varmt för min smak men okej.

Imorgon ska jag och mamma besikta bilen. Det blir nog intressant :) Ska till nosis på kvällen också. Går väl dit vid 16.45 eller så. Ska handla och sådär innan.

Dagen idag har annars varit bra. Färjestad krossade ju Mora så jag är pleased :D

Göteborg

Nice resa. Orkar och hinner inte skriva nu. Nosis ska till skolan imorgon bitti och vill sussa :)

Dags att fara

Jepp, ska borsta tänderna och så och sen ger vi oss av till Gbg :D

Usch på mig

Jag vet, honung, jag vet.

Dags att sussa nu.

Sussedags

Jag är såååå tråååkig :P

Finspång igen

Har varit i stallet och pussat på Cinna-söt också. Hon är klart sötast i Finspång, och klart bossigast :P

Katterna tycks må finfint också. Ängla måste vara ett muskelpaket för enligt veterinären väger hon 3,2 kg och Tindra 2,9 kg. Tindra är högre, längre och rundare. :P De har inte särskilt ont heller vad det verkar. De hoppar och skuttar som vanligt. Jag kastade en leksaksmus till Smilla som inte fattade vad som var roligt. Ängla kom i full galopp från köket och hoppade över Smilla och fångade musen :D
Då blev Smilla purig och gick fram och slog på Ängla. Smilla vill inte ha musen men den är baske mig hennes ;)

Nu ska jag sova. Imorgon ska jag rida Cinnabar, se på skidskytte*2, laga mat, duscha, ta en tur till centrum och kanske leka med nosis.



Jay

Nu tycks bloggen funka igen. Hoppas det fortsätter så :)

Sitter på jobbet nu, bara 40 minuter kvar. Har haft 14 samtal idag, rätt lagom. Ska fylla i tidschema för nästa vecka också :)

Peia var en buspålle igår. Jag skulle longera nere i stora valackhagen, My skulle tömköra Armani samtidigt. Båda pållarna var busiga och sprang omkring. Nåja, det blåste en hel del så Peia är lite ursäktad faktiskt ;) Hon är ju inte så van än heller.

Testinlägg

Ska bara kolla om webblogg funkar igen. Har varit strul ett tag.

Sitter på jobbet, har precis pratat med Jennifer. LB:n hade gått bra, dock oplacerade. Hon hade chansat för mkt i omhoppningen och glidit ut på tvåan i omhoppen och missat där. Men annars hade de varit placerade. Lite surt men nu är det bara att ladda för LA:n :D

Bläääää

Webblogg bråkar så jag kräks snart! Vägrar att funka.

Bra dag iaf. Brons i stafetten, synd att inte fristilsbanan var tuffare. Hellner var riktigt imponerande :) Aco sköt bort sig, Anja missade i slalomdelen. Vad mer. Jo, Färjestad vann och vann serien, vilket var klart redan innan. Nu börjar det roliga :D

Ska sova snart. Går upp vid 05.15 imorgon. Vad gör man inte för lite skidor?! ;) (Och ja, Jennifer och nosis och Tina och alla andra icke-sportingar, jag är helknäpp. Jag veeeet det :) )

Jävlig dag

Oh yes. Börjar med att min dekoder vägrar avkoda 1:an, 2:an och 4:an. Fick se början på damstafetten analogt och sen spela in sträcka 2-4 på Eurosport som fungerade utmärkt. Alla kanaler tycktes funka utom "de vanliga". Fan så surt, SVT:s sportsändningar är bättre än Eurosports.
Sen fortsätter det med att bussen är försenad med typ en kvart. Blev apstressigt att springa in på jobbet. Väl där var stämpelklockan helt efterbliven och vägrade stämpla så jag fick skriva för hand.
Sen hittade jag ingen dator med hörlurar. Sitter nu vid en med jättehögt bord där det inte fungerar att hissa ner bordet.
Vad ska mer hända? Busskrock eller så kanske?!