Nästan perfekt

Det blev till slut 17-1. Riktigt bra procent :) Dock strulade EGO:n och datorn lite, förutom briefing och rast då, så jag satt bara ready 17.20-18.55 och 20.20-20.50. Därför duger även avsluten. Dessutom slutet på listan.
Imorgon ny kampanj :)

Hade sällskap på bussen också. Roland har ju precis börjat på ÅS och han bor ju här i Smedby. (Inte den Roland som skjutsade hem mig igår utan en annan. Den här Roland var med när jag, Michail och Jonathan var ute efter jobbet för två veckor sen.)

Imorgon blir det tidig morgon, ska tvätta 8-12 och tänkte vara hurtig och ta stallet innan dess. Går väl upp vid 7 så blir det nog lagom. Har packat iordning tvättpåsarna redan :)
Ska jobba imorgon också, tänkte se ifatt lite TV också. Har en hel del, kanske framförallt Ugly Betty, Desperate housewives och Grey's Anatomy :)

Nu är det dags att sova. Ovanligt tidigt ;)

Hittills perfekt!

Snälla kunder, låt det fortsätta så! Jag ligger nu på 11-0 och det vore rätt nice att hålla 100 procent. Inte så troligt kanske men hoppas kan man ju alltid göra :)

Maria har gått härifrån så nu kan vi iaf surfa. Alltid något. Höll på att svimma av tristess där ett tag.

Vecka 44:3

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Få mina nya möbler. Medarbetarsamtal. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och rida en liten stund. Halloweenfest hos Maria.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Mamma och pappa till Kalmar, fre eller lör. Ev. Chiva till Kalmar.

Ingen bussresa

Slapp ta bussen hem. Roland erbjöd sig att skjutsa hem mig eftersom han ändå skulle åt mitt håll, nästan hitåt iaf ;) Snällt i vilket fall som helst, det är inte alltid kul att åka buss.
Jobbet gick iaf bra, hade 23-5. Bra procent, 82,14, lite få avslut för att vara jag men det är i slutet av listan :/ Dagens resultat gjorde också att jag totalt på månaden ligger på precis över 70 procent. Hoppas att jag lyckas hålla det kvar där, "bara" en dag kvar.
Nästa månad är tuffare, då är bonusgränsen 70 procent och Aditro-målet 75 procent :O

Möbelleveransen prickades in perfekt. Sådant gillar jag. De skulle komma vid 15 och jag var orolig att de skulle vara sena så jag inte skulle hinna med 15.24-bussen till jobbet. Men se de kom när jag precis ätit upp min mat, vid 14.45, så jag hann både få möbler och göra mig iordning till 15.04-bussen. Sånt me like :)
Medarbetarsamtalet gick bra, tog nog bara 15-20 minuter eller så. Började sen jobba direkt så en extratimme med lön idag :D

Efter vi slutat, vid 21, var vi kvar en stund och tittade på Plus. Det är ju pinsamt så dumma människor det finns. Ska leta upp kunden i databasen imorgon och kolla lite :p

Nu ska jag väl fixa mig lite kvällsmat och sen se på Dödlig fångst. Precis som alla andra tisdagar :)

Vecka 44:2

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Få mina nya möbler. Medarbetarsamtal. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och rida en liten stund. Halloweenfest hos Maria.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Mamma och pappa till Kalmar, fre eller lör. Ev. Chiva till Kalmar.

Medarbetarsamtal :O

Tänka sig, vid 16 imorgon. Måste funta lite på frågorna också. Äta kvällsmat ska jag också göra. Kanske se något på TV också. En ovanligt lugn kväll måste jag påstå.

Vecka 44:1

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Få mina nya möbler. Medarbetarsamtal. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och rida en liten stund. Halloweenfest hos Maria.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Mamma och pappa till Kalmar, fre eller lör. Ev. Chiva till Kalmar.

Vilken dag!

Ja, ungefär så. Kaos på PPV men det löste sig väl hyfsat. Jag fick bestämma och ge direktiv och det är ju alltid roligt ;)
Kalmar missade tyvärr guldet med ett futtigt poäng. Att inte bara Trelleborg kunde slå IFK :/ BP slog ju faktiskt DIF och Kalmar slog AIK. Typiskt!
Nåja, stora silver och vinst i svenska cupen är ju bra det också :D

Nu ska jag gå och sova, lite sent men så går det. Inte alltid lätt att vara gammal och klok :p

Vilket kaos!

Sannerligen. Men jag känner mig som ett riktigt proffs och jag rockar :p

Vecka 43:7

Måndag: Möte med boktryckeriet.

Tisdag: Till Kalmar igen. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Pluto, fixa deras foder och longera Peia. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och rida en sväng med henne. Kvällsfodring.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Ev. longera Nasse.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Packa upp.

Stallmorgon, igen

Been there, done that ;) Nåja, jag är snäll. Det gick rätt snabbt idag också, ingen större katastrof inträffade. Inte ens någon mindre katastrof faktiskt.
Får väl se om det blir en pålle till hit ner idag. Det är spännande och nervöst i vilket fall om helst.

Ska tillbaka till stallet i em oavsett. Tänkte rida Peia en pyttebit så mamma och pappa får se och eventuellt också longera Nasse.

Såg damernas första åk i storslalomen, andra åket drar igång om cirkus en timme. Tänkte se klart på Grey's från i onsdags nu men allra först diska. Mitt kök ser ut som ett världskrig, på riktigt ;)
Ska komma ihåg att spela in längdsprinten också. Jag är verkligen snäll.

Vecka 43:6

Måndag: Möte med boktryckeriet.

Tisdag: Till Kalmar igen. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Pluto, fixa deras foder och longera Peia. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och rida en sväng med henne. Kvällsfodring.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Ev. longera Nasse.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Packa upp.

Vecka 43:5

Måndag: Möte med boktryckeriet.

Tisdag: Till Kalmar igen. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Pluto, fixa deras foder och longera Peia. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och rida en sväng med henne. Kvällsfodring.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Packa upp.

Konstiga nätter

Jag har en del sådana nu. Men de är värda tröttheten dagen efter :p

Michail imponerade faktiskt när vi var i stallet. Han borstade Peia, kammade hennes man och pannlugg och kratsade hennes hovar. Sen kliade han henne under halsen så hon ser sådär knasig ut ;) Avslutningsvis ledde han ut henne till hagen igen. Jag blev faktiskt riktigt impad :)
Peia var fin i sitt nya schabrak också. Det var lite stort men hon lär växa i det :)

Nu är det snart dags att åka till jobbet. Michail åkte hem till sig med förra bussen så nu ses vi inte förrän på söndag igen.

Vecka 43:4

Måndag: Möte med boktryckeriet.

Tisdag: Till Kalmar igen. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Pluto, fixa deras foder och longera Peia. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Kvällsfodring.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Packa upp.

Tröttsam tävling

Jag måste ha tagit flest nummer och ändå går bingon sugigt dåligt! Orättvist på heltid!
Nåja, jobbet går väl okej iaf. Har 24-8 tror jag, kan ha missat något avslut iofs. Om det stämmer så är procenten helt okej, 75 procent.

Annars har dagen varit bra. Peia skötte sig fint när jag longerade :) Har handlat mat också samt hämtat ut mitt nya schabraket. Schabraket var våldsamt fint så jag är muchos nöjd :D

Vecka 43:3

Måndag: Möte med boktryckeriet.

Tisdag: Till Kalmar igen. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Pluto, fixa deras foder och longera Peia. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Kvällsfodring.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Packa upp.


Systemproblem

Vi kom inte igång förrän framåt 18. Hela Aditro låg nere :O Sen fick vi lite strul med EGO:n också men det löste sig rätt kvickt.
Annars går det väl sisådär, har 11-6 så det är ju inte sådär våldsamt bra kanske. Får hoppas att det ordnar upp sig :)

Vecka 43:2

Måndag: Möte med boktryckeriet.

Tisdag: Till Kalmar igen. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Kvällsfodring.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Packa upp.

Vilken söndag!

Vaknade 05.43 och gick upp 05.47, äckligt pigg. Konstigt på riktigt. Åkte till stallet, morgonfodrade och släppte ut. Packade ut ponny och prylar i transport och bil och åkte mot Kinda.
Väl framme beskådade vi den första klassen och gick sen banan till andra klassen, den Jennifer och Cinna skulle rida. Tar sen ut Cinna-söt och Jennifer rider fram.
De startar redan som nr 4 (eg. nr 2.) och gör en ganska lätt dubbelnolla. Bra vägar så tiden blir bra, går upp i ledningen. En ledning de behåller hela klassen. Tvåan var också dubbelnolla men nästan elva sekunder långsammare :O
Därefter inga fler dubbelnollor i kategori D. Ganska låg kvalité måste jag säga för banan var inte särskilt svår.
De fick iaf ett fint segertäcke från Sveland :) Och rosett, plakett, blommor och lite smågrejer från Sveland.

Lagklassen höll om möjligt ännu lägre kvalle. Inget lag fick tre nollor ens en gång. Kinda RK vann med 4 fel och Finspång kom tvåa med 8 fel. (Mimmi - Tim 0 fel, Linnea - Munter 4 fel, Elin - Sprite ute och Jennifer - Cinna 4 fel.)
Cinna chockade oss alla genom att riva hinder nr 1 :O Troligen ansåg hon det för lågt för de låg rätt och allt, hon bara inte lyfte på tassarna.
Nåja, snabbast tid av alla i lagklassen iaf ;) Finspång hade som lag bästa tid också. Både Cinna och Munter hade ju pet och det var ju längre tid för de 4-felare som fått stopp.
Lite otur såklart, båda peten för laget var riktiga skitpet. Men men, sånt händer och de kom ju iaf tvåa :)
De fick rosetter, plaketter och snygga schabrak i pris.
Därmed gick gårdagen ihop sig, betalat typ 100 kronor i startavgift och kommer hem med både täcke och schabrak :D

Resultaten finns
här.

Dessutom var det skönt att komma hem redan vid 16.30 och då ha hyfsat mkt kvar av dagen. Såg på VC-hoppningen med mamma, bra resultat där också, och åkte sen till nosis.

Idag har jag varit i centrum med mamma, boktryckeriet, banken och Ica hanns med. Ska gå upp och göra vitkålssallad till mamma nu och sen blir det väl packning och matlagning samt TV under kvällen. Kanske lyckas lura nosis att spela något spel också ;)
Håller på med lite överföring och bilder och filmer också. Det är ett jäkla otyg med bilder och filmer lite här och där :/


Vecka 43:1

Måndag: Möte med boktryckeriet.

Tisdag: Till Kalmar igen. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Kvällsfodring.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Packa upp.

Vecka 42:7

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Resdags. Datorkurs.

Fredag: Hämta mamma. Insläpp. Hoppträning för Jennifer och Cinna.

Lördag: Insläpp med pappa.

Söndag: Tävling i Kinda.

Övrigt: Peia ska hovslagas. Packa.

Håll tummarna!

För snart bär det av på tävling igen. Som jag saknat detta :D

Vecka 42:6

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Resdags. Datorkurs.

Fredag: Hämta mamma. Insläpp. Hoppträning för Jennifer och Cinna.

Lördag: Insläpp med pappa.

Söndag: Tävling i Kinda.

Övrigt: Peia ska hovslagas. Packa.

Vecka 42:5

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Resdags. Datorkurs.

Fredag: Hämta mamma. Insläpp. Hoppträning för Jennifer och Cinna.

Lördag: ...

Söndag: Tävling i Kinda.

Övrigt: Peia ska hovslagas. Packa.

Vad är din mentala ålder?

[x] Vet hur man kokar kaffe
[x] Tvättar kläder själv
[x] Kan laga mat själv
[x] Tycker att politik är spännande
[ ] Mina föräldrar och morföräldrar är intressantare än mina vänner
Total: 4

[ ] Går i skolan alla veckodagar (går inte i skolan längre)
[/] Har en penna med mig överallt
[x] Har sett talkshows (inget jag ser regelbundet dock)
[x] Vet vad nonchalant betyder utan att slå upp det
[ ] Dricker kaffe minst en gång i veckan
Total: 2½

[x] Vet hur man startar en diskmaskin
[x] Kan räkna till tio på ett annat språk
[/] När jag säger att jag ska göra något, så gör jag det
[x] Föräldrarna litar på mig
[x] Kan klippa gräset
[x] Kan få vuxna att skratta utan att säga något dumt
[ ] Kommer ihåg att vattna blommorna
[/] Pluggar när jag borde (helt klart en definitionsfråga)
[x] Lyssnar och tar till mig på lektioner
[x] Kommer ihåg att mata djuren
Total: 8

[x] Kan stava till skicklighet utan att slå upp det
[x] Kan städa upp efter mig själv
[ ] Det första jag gör när jag vaknar är att dricka en cola light
[x] Kan gå in i en affär utan att köpa något jag inte behöver
[x] Förstår skämt första gången jag hör dom
[x] Kan skriva fort på tangetbordet
Total: 5

[ ] Har kommit på att vädret ändras varje timme (eh, va?)
[x] Kan se på någon het utan att tänka på sex
[ ] Har kommit på att man måste vara 20 för att få jobb och tas på allvar (eh, va? igen)
[x] Kan läsa ut en bok
Total: 2

Summa: 21½ / 30

Att få som jag vill

Det gillar jag skarpt :D Jag är trött som få men det får det vara värt :)

Nu är det dags för datorkurs, det blir nog intressant :)

Vecka 42:4

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Resdags. Datorkurs.

Fredag: Insläpp. Hoppträning för Jennifer och Cinna. Hämta mamma.

Lördag: ...

Söndag: Tävling i Kinda.

Övrigt: Peia ska hovslagas. Packa.

Disco ikväll igen

Disconnect alltså. Dock är det ytterst få samtal, rätt lugnt mao :)

Det är intressant att se hur många det finns som inte betalar sina räkningar. Varför ha ett abonnemang om man inte har råd? Och kanske mest av allt, varför inte begära anstånd med betalningen (det heter nog så) istället för att hamna back med upp till flera tusen kronor? Helt obegripligt!

Packa, TV, äta, jobba

Ungefär resten av min onsdag. Ska hinna duscha också. Har varit i stallet i regn, det var mindre roligt. Men Peia fick igång en trav som jag aldrig sett hos henne förut. Jissus så hon kan länga på steget bara hon vill. Älskade ponnyskrutta!

Sätta in en stöt på puddingen, kanske det kanske ;)

Vecka 42:3

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Resdags. Datorkurs.

Fredag: Insläpp. Hämta mamma.

Lördag: ...

Söndag: Tävling i Kinda.

Övrigt: Hoppträning för Jennifer och Cinna. Peia ska hovslagas. Packa.

Disco-feeling :P

Jepp, eftersom det var så kassa väntetider på LOJ så har jag övergått till Disconnect istället. Jag medlyssnade lite förut och nu är jag igång.
Är dessutom så snäll att Michail fick låna min Oak, men se IBS:en får han inte :p

Mache berättade förut att vi LOJ:are ska börja sitta på PPV vid behov. Det skulle vara utbildning imorgon på en timme men jag slipper eftersom jag been there, done that :)
Nice det iaf :)

Peia har blivit hovslagad idag också. Jag utgår ifrån att hon var snäll. Kan fråga Elin sen :)

Vecka 42:2

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Resdags. Datorkurs.

Fredag: Insläpp. Hämta mamma.

Lördag: ...

Söndag: Tävling i Kinda.

Övrigt: Hoppträning för Jennifer och Cinna. Peia ska hovslagas. Packa.

Segt jobb idag

Verkligen. Få samtal och dessutom tycks EGO:n strula. Inte kunde jag sitta med puddingen heller, som vi bestämt. Bläää!

Peia var iaf söt som en sockerbit idag. Lösgalopperade henne i regnet och hon var så glad att hon var tvungen att sparka bakut massor. Säker på foten tycks hon vara, halkade inte en enda gång i det våta gräset :)

Vecka 42:1

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Resdags. Datorkurs.

Fredag: Insläpp. Hämta mamma.

Lördag: ...

Söndag: Tävling i Kinda.

Övrigt: Hoppträning för Jennifer och Cinna.

Meh bläää!

Bara för att han fyller år. Sicket trams! ;) Nåja, jag får jobba på ordentligt idag istället så kan jag koncentrera mig på honom imorgon istället :P

Jobbet går skapligt än så länge. Har jobbat knappt en timme och har 6-2, helt okej. Särskilt med tanke på gårdagens fisresultat :/

Stallet gick bra men Speedy är tammetusan grisigare än Peia :O Dessutom har han större box. Kändes som det tog ungefär tre timmar att mocka hans box. Riktigt så illa var det inte men nästan.
Peia hade retstickerally ut i hagen. Släppte henne precis vid grinden men se då tog hon full fart och vände om. Sen roade hon sig med att galoppera omkring i området mellan stallet och hagen. Busponny!
Speedy fick sig några varv på travbanan. Samma sällskap som igår, Elin på Miranda. Miranda skötte sig fint så länge hon inte behövde gå i vattenpölar. Fjollefia!

Nu ska jag fortsätta jobba. Ikväll ska jag se på Mythbusters, troligen melodikryssa med nosis och definitivt äta :)

Vecka 41:7

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia, Philippe och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 13-17.

Söndag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. ta hand om Trålla, Nasse och Elling någon eller några dagar.

Otroligt trött!

Måste vara utevistelsen i kylan i förmiddags. Gick upp strax efter 7 och var i stallet vid 7.30. Mockade till alla tre pållarna och red sen ut i 1,5 timme på Speedy. Gjorde sällskap med Elin på Miranda. Miranda var så duktig så :) Bara vid uppsittningen som hon snurrade omkring.
Kom hem från stallet vid 11.30, sprang igenom duschen åt lite rester från igår och åkte till jobbet med 12.14-bussen.
Jobbet har sen gått riktigt dåligt. 16-9 så bara 64 procent. Riktigt kasst! Vi var dessutom bara tre stycken idag, jag, David och Daniel, så det blev inte så många avslut. 58 avslut totalt är inte särskilt bra alls :/

Nu ska jag åka hemåt, äta och se på fotboll. Ska försöka sussa tidigt ikväll så jag orkar med morgondagen. Ska dock bara mocka till Peia och Speedy samt rida Speedy så det går ju lite snabbare än idag.
Bussen går inte heller förrän 12.44 imorgon så jag tänkte nog inte vara i stallet förrän framåt 8. Då hinner jag gott och väl med allting och dessutom kanske blåsa håret torrt innan jobbet ;)


Vecka 41:6

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia, Philippe och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 13-17.

Söndag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. ta hand om Trålla, Nasse och Elling någon eller några dagar.

Dags att sova

Ska upp tidigt imorgon. Dagen har varit helt okej :)

Vecka 41:5

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia, Philippe och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 13-17.

Söndag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. ta hand om Trålla, Nasse och Elling någon eller några dagar.

Ingen pudding och inget godis

Idag är en sorglig dag. Eller ja, inte så jättesorglig kanske. Mache var dock sjuk så det bidde inget godis idag. Nåja, det får vi ju när han är tillbaka igen så det är ju lugnt :)
Den "riktiga" puddingen är inte här idag, vilket jag iofs visste sen innan. Han som sitter här bredvid är iofs inte så pjåkig han heller ;)

Jobbet går än så länge riktigt bra, 13-2 är både bra avslut och bra procent. Vore nice att hålla procenten :P

Vecka 41:4

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder, promenera Peia och rida Speedy.

Lördag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder, promenera Peia och rida Speedy. Jobba ?-?

Söndag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. ta hand om Trålla, Nasse och Elling någon eller några dagar.

Dubbel-pudding

En pudding här bredvid klagar jag inte över. Ska gå och prata lite med originalpuddingen nu också :)
Jobbet har gått bra, "bara" 25 avslut men 19-6 är bra procent. Har bara varit inloggad lite mer än två timmar trots allt.

Jag har lekt fotomodell idag också. Inte alls tokigt :p

Vecka 41:3

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder, promenera Peia och rida Speedy.

Lördag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder, promenera Peia och rida Speedy. Jobba ?-?

Söndag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. ta hand om Trålla, Nasse och Elling någon eller några dagar.

Skärpning!

Det blev det. Jag slutade på 26-9, 35 avslut och finfina 74,29 i procent. Månaden hittills är sådär procentmässigt, cirkus 67 procent. Utmärkt med avsluten dock, snitt på 30,375 avslut per dag. Det är imponerande sägs det :)
Dock var vi inte jättebra sammanlagt idag, vi hade 405 avslut så för den delen var det bra. Dock var procenten rätt kass, 66, någonting. Iofs många nya men ändå, skärpning alla till imorgon!
Men godis på torsdag är nice, om det blir så. Ska mobba Michail isf :P

Färjestad leder med 2-1, hoppas att de kan hålla ihop det. Vinst är alltid roligt.
Nu ska jag snart gå till bussen och åka hemåt. Dödlig fångst väntar och så ska jag nog orka koppla in den nya strömadaptern till telefonidosan :)

Btw, RKF är sanslösa! De får verkligen tigga och be. På sitt sätt intressant men ändå. Jennifer kom inte på någon vettig ursäkt så nu blir det så iaf. Nåja, det spelar egentligen inte oss någon större roll. Bara jag inte missar Mythbusters den söndagen så är jag nöjd ;)

Benny Andersson minsann ;)

Jajemensan, honom har jag pratat med för en stund sedan. Han var trevlig men lite jäktad, lät det som iaf.
Jobbet går urdåligt! Jag får bara massa surpuppor idag. Har varit tvungen att ge ut flera 2+10 och en 24+basbox. Ingen höjdare för de ger ingen bonus :/
Avsluten fixar jag, som vanligt, men procenten är det värre med idag. Nåja, vi har tävling idag och imorgon, för hela teamet. Klarar vi 700 avslut på två dagar så tar Mache med massor av godis på torsdag. Hoppas att folk jobbar på ordentligt!
Idag är vi 14 personer så för att ta hälften idag krävs bara 25 avslut per person. Kanske några till för att ha lite marginal till imorgon, vet inte hur många vi är då. Jag har redan 16 avslut så det känns rätt lugnt. Dock bör jag väl ha resten ja för att procenten ska bli okej. Hade ju kass procent igår också så :/

Peia var superfin idag när jag lösgalopperade henne. Som hon kan röra sig den pållan. Välbalanserade galoppombyten gör hon också, både på rakt och böjt spår. Traven är kalas när hon kommit igång och inställningen är fullkomligt fantastisk. Hela tiden med öronen spetsade framåt och glada ögon. Det låg en liten bit av en eltråd i hagen, utan el förstås, och den hoppade hon över varje gång hon passerade. Sötponny!

Nu ska jag jobba vidare. Behöver få lite fler ja :)

Vecka 41:2

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder, promenera Peia och rida Speedy.

Lördag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder, promenera Peia och rida Speedy. Jobba ?-?

Söndag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. ta hand om Trålla, Nasse och Elling någon eller några dagar.

Tänk om det är så :P

Att han faktiskt har pratat massor om mig. Det vore inte alls så tokigt. Kanske bara var ett skämt, men hoppas kan man ju ;)

Kalmar leder med 2-0 så folk verkar här i lokalen. Det är den matchen på alla TV-apparater. Okej trots allt, Färjestad spelar ju inte idag :P

Jobbet går annars kasst. Jag och Michail hade oturen att hamna på familjepaketslistan. Det är riktigt uselt det. Vi får sörja tillsammans :P

Vecka 41:1

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder, promenera Peia och rida Speedy.

Lördag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder, promenera Peia och rida Speedy. Jobba ?-?

Söndag: Mocka till Peia och Speedy, fixa deras foder och rida Speedy. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. ta hand om Trålla, Nasse och Elling någon eller några dagar.

Michail gör bort sig

På riktigt faktiskt. Men det var rätt kul. Vi skrattade gott, jag, Michail och Jonathan. Tur att man kan ha kul på jobbet :)

Nu ska jag nog ta och sussa. Ska bara borsta tänderna och tvätta av ansiktet först. Vill helst få in båda missarna också, de är ute och kvällsroar sig ;)

Coooolt :P

Haha, jag fick upp speeden på slutet ;) 55 avslut idag, trots att jag slappat en del. Satt borta hos Jonathan och Michail och lullade lite. Satt inloggad sammanlagt i 4:34:09.
Jonathan tyckte att jag var besvärlig, jag fick alla andra att se värdelösa ut med avsluten *fniss* Procenten blev okej, 69,09 procent är klart godkänt. Ska räkna på sammanlagda månaden sen också. Bäst att hålla lite koll :)
Fick vara statistikhållare idag också, Michail blev lite knäckt :P

Nu ska jag snart åka hemåt. Äntligen kladdkaka :D Det ska bli synnerligen smaskigt. Ska nog äta något litet matigare först också, är rätt hungrig.
Dessutom ska jag se på Mythbusters vid 21 och kanske något inspelat innan dess. TV me like ;)

Fortfarande trött

Vaknade 03.53, somnade snabbt om igen. Vaknade sen igen och trodde att jag sovit en kvart eller så. Gick på toaletten och tittade sen på klockan. Då var hon 06.12 och jag skulle gå upp 06.33/.37. Sådant borde vara strängt förbjudet!
Nåja, stallet gick ju bra iaf. Bara arton hästar att fodra och femton hästar att släppa ut så det är ju en baggis ;)
Har hunnit med att diska, äta lunch och se lite på TV också. Nu sitter jag på jobbet, går helt okej idag. Började ju ringa ENT-kunder igår, mycket bättre :p
Har 24-10 nu så det är ju bara bra. Hoppas att det fortsätter så :)

Ikväll ska jag fortsätta på kladdkakan som jag gjorde igår. Blir nog på samma vis idag, med lite apelsinchokladglass, lite knäckglass och lite skivad banan :D

Vecka 40:7

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Fika i stan. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Bio med M.

Lördag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Söndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. sitta på Peia.

Trött it is

Jag var våldsamt trött imorse. Sen var jag lika trött när jag kommit hem från stallet. Har iaf ätit så jag piggnade till lite, jag bör hålla mig vaken tills jobbet är slut iaf ;)
Måste sussa tidigt ikväll. Maria ringde och frågade om jag kunde ta morgonfodringen och utsläppet imorgon. Det kan jag ju så jag sa ja. Pengar är alltid trevligt :p
Dock blir det uppstigning vid 06.33/.37 då så jag bör nog lägga mig efter Brottskod försvunnen. Out of practice kan jag kanske spela in :)

Bra jobb när man på en TV se Man utd-Wigan och på en annan (snart) ser Luleå-Färjestad :D Det är bra arbetsmiljö det.

Annars är det mest lugnt på jobbet, alldeles för lugnt. Har bara fått 24 samtal på 1,5 timme, ligger på bara 6-2 :O Alla är lika efter iofs, men dagens 300 avslut kan bli knepiga att nå :S
Vi har varit fyra stycken från klockan 13, eller jag kom 13.10 som vanligt på helgerna. Nu kom det en tjej till och förhoppningsvis trillar det in ytterligare några vid 15.
Men 300 avslut är en fysisk omöjlighet när det ringer såhär lite :/

Jag är ruskigt sugen på pizza. Konstigt egentligen eftersom jag åt lunch innan jag åkte hit. Kanske för att några åt kebab i matrummet förut ;)

Vecka 40:6

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Fika i stan. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Bio med M.

Lördag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Söndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. sitta på Peia.

Sen kväll, alldeles för sen

Jag kommer vara abnormt trött idag bitti. Men det får det vara värt :)

Filmen var bra, bra val av mig :p Vi har pratat massor efter det. Han åkte precis hem så jag ska ta och göra mig iordning för sömn.
Blir väl sex timmars sömn eller så. Undrar om jag håller mig vaken på jobbet imorgon ;)

Lite hemmapyssel

Har dammsugit. Blev så illa tvungen eftersom någon av katterna, eller båda två, råkat välta en blomkruka i köket. Typiskt nog välter de alltid någon av de som har riktiga blommor i sig och därmed jord :/
Ska ge mig på badrummet nu tänkte jag. Därefter ska jag se på TV en stund, Plus och Niklas mat, och så småningom göra mig iordning för att åka in till stan.

Stallet gick bra. Peia travade riktigt fint idag också :) Sen skrittade jag och Maria ett varv på travbanan med Speedy och Elling. Elling är 3,5 år nu så han behöver komma igång på riktigt :) Han var iaf jätteduktig, förutom med vattenpölarna ;)

"Nothing in the world,
will ever be the same."

Vecka 40:5

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Fika i stan. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Bio med M.

Lördag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. sitta på Peia.

Lite bättre jobb idag

Jepp, 15-5 i dagsläget. Jag når ju upp till 21 avslut, ska bara försöka hålla procenten bra också. Den behöver jag ordna till efter de senaste dagarnas urusla resultat. Har just nu 75 procent.
Har haft en medlyssnare idag så det var ju tur att det gick bättre än de senaste dagarna ;)

M ska höra av sig om tid till imorgon också, det blir förhoppningsvis roligt :)

Dusch och matlagning

Tror att jag duschar först iaf. Därefter ska jag laga italiensk kycklingpasta. Ska nog svänga ihop lite tzatziki också, det kan man aldrig få för mycket av ;)

Min Cinna är en klok ponny, hon önskar mig lycka till. Tur att Jennifer kan hjälpa henne med skrivandet iaf, tangentbordet är nog knepigt även för Cinna :p

Vecka 40:4

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Fika i stan. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. sitta på Peia.

Än så länge en bra dag

Stallet gick bra, fikat var trevligt och för en gångs skull var bussen i tid. Klart imponerande ;)
Angående fikat så ska vi träffas igen på fredag, bio blir det då. Vi valde mellan Supersugen och På smällen. Nosis påpekade att Sugersugen verkligen sög så då blir det nog På smällen :)

Dagens melodikryss var apsvårt, men mamma, jag kan hjälpa dig om du vill :D

Nu ska jag jobba vidare, dock går det kasst idag. Bara 6-5, inte alls roligt. Nåja, det är trots allt slutet av listan och jag borde klara av sex avslut per timme iaf.


Vecka 40:3

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Fika i stan. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. sitta på Peia.

Vecka 40:2

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Fika i stan. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. sitta på Peia.

Läckerbiten :p

Jojo, läcker är han minsann. Men för ung, alldeles för ung. Jennifer sa att hon kunde ha honom som pojkvänsreserv istället :p

Nåja, jobbet gick skapligt när vi väl kom igång. EGO strulade så jag och Mo kom inte igång förrän strax innan 18.30 :O Jag lyckades iaf få ihop 20 avslut, 13-7, på cirkus två timmar så det är ju helt okej. Vi har ju som mål minst 21 per kväll och då jobbar vi ju lite mer än 3,5 timme.
Jag slutade ju dagen prick på bonus, 65 procent, så månaden börjar ju bra iaf :) Imorgon blir det förhoppningsvis bättre, om EGO bara funkar igen förstås.
Vi ska börja jobba lördagar också, iaf i två veckor. Vi behöver få ihop fler avslut, målet är 4 500 på fyra veckor och vi låg innan dagen på 3 277 avslut. En vecka kvar har vi på perioden. Det borde vi väl kunna klara, tycker jag iaf.
Så jag får nog sex timmar till den här veckan och isf sex timmar till nästa vecka också. Perfa! Dock vill jag nog inte jobba 13-19 på lördagen också men Mache sa att man kunde ha lite individuellt där så jag kör nog 11.15-17.15 eller så istället. Passar mig bättre :)

Mycket jobbskrivande nu. Men nu ska jag snart gå till bussen och åka hemåt. Spännande att se fram emot onsdagen också, men den här jobbpuddingen. Nånånå, hårt liv man lever :p (Eller inte ;) )

En månad sen

Jag kom till Kalmar igen :) Det känns som det har gått rätt fort faktiskt. Ska till F och hälsa på om 2,5 vecka, får hoppas att det blir roligt.

Stallet gick bra. Peia var ännu bättre i bakbenen idag, lite snorig och hostig dock :/ Vet inte riktigt vad det beror på, går det inte över den här veckan får jag ringa veterinären och höra efter.
Hovslagaren ska jag också ringa, så Peia kan få fina fossingar. När hon sen är nyverkad ska Hans mäta henne så vi får se hur stor hon är nu *spännande*

Vecka 40:1

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Fika i stan. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Ev. sitta på Peia.