Jobb minsann

Klart nu, jag har minst ett jobb. Avvaktar besked om det andra jobbet först. Det verkar nämligen lite bättre, dessutom heltid :) Men får jag inte det så tar jag jobbet jag fick erbjudande om idag.

Peia var en sötboll idag. Hon har så otroligt fluffig päls nu. Längtar faktiskt till utställningarna i sommar. Hon är fortfarande väldigt jämn i kroppen. Bakdelen är något högre men inte extremt. Hon är mkt finare än många andra unghästar :)

Imorgon åker jag till skolan vid 8.24. Skriver TT-texterna, hoppas jag iaf ;) Sen ansiktsbehandling vid 11. Hem, stallet, äta, duscha, skriva vjun på sys och köra trav-vjun på kvällen. Ska väl skriva ihop den sen också :)

Glad i magen

Nu på kvällen blev jag riktigt glad av Jennifers blogg :D
http://cinnabar.blogg.se
Jag är glad att jag har gjort något rätt ;) Ska på tävling med Tina och Pluto på söndag och jag hoppas att det ska gå bra. Det ska iaf bli väldigt skojigt.

Jobbintervjun kändes bra. Det verkar spännande. Jag skulle få svar om cirkus två dagar :) Ska på en till jobbintervju imorgon. Seriöst, de som påstår att det är svårt att få jobb bor antingen i total glesbygd eller så är de så korkade att de bara söker VD-jobb eller så. Jag har sökt tre jobb och fått komma på intervju på två av dem. Jag har bara en halv högskoleutbildning så det är knappast omöjligt :) Får väl hålla tummarna för att jag får något av jobben.

Dags att sussa nu. Har kollat på Vänner, halva Ugly Betty och herrarnas andra slalomåk. Hoppas innerligt att Byggmark kan konservera formen och att framförallt Markus Larsson skärper till formen inför VM. Men ändå, åtta av nio svenskar till andra åket och samtliga i mål. Åtta svenskar bland de 25 bästa är otroligt bra :)


Shoppingdag

Jay, jag slösar pengar :P

•Kattmat gånger två, en gratis och den andra med rabatt
•Ett hundhalsband med reflex
•Två cardigans, en mörkblå och en rosa
•Tre bh:ar varav en med matchande hotpants
•Födelsedagspresent till Marcus
•Två långärmade tröjor
•En bustier

Försökte köpa en foundation också men min färg var slut :/ Hon trodde att den skulle komma in i veckan.

Muchos snö

Ja minsann, hela Smedby är som en stor snödriva. Jissus amalia. Att gå till och från stallet imorse var riktigt tuff träning vill jag lova. Samma sak imorgon *pust* Ska träffa gruppen i skolan vid 11 så jag tar stallet innan dess. Tänkte gå en shoppingrond i stan på eftermiddagen :)

Jens Byggmark är ännu coolare idag. Vilken snubbe. Han ser ut som typ femton år också :P

Ska lägga mig nu. Och du, inga dumheter inatt ;)

En dag, som alla andra typ

Lite längdåkning på TV samt damernas Super-G. Martin Larsson imponerade. Lina Andersson och Sara Lindborg var också bra. Sen var det väl inte mkt mer. Men Jens Byggmark däremot, me like. Herrarnas slalom i Åre kan bli något av det roligaste på länge länge :D

Har gjort smaskig pizza ikväll. Degen blev lite skum men pizzan blev de luxe. Inte som min och nosis men bra ändå. Kollade på Disneydags, Postkodmiljonären, På spåret och Brottskod:Försvunnen. Rätt bra val tror jag.

Imorgon är det stall och sport som gäller. Kanske ta ett varv med dammsugaren också.

Har förresten kollat på klänningar ikväll. Hittade iaf två som ser rätt bra ut. Ska kolla i stan på måndag så får jag se sen.

Kortisblogg

Kom på att jag skulle blogga. Jag som tänkt gå och lägga mig. Typisch!

Sitter och pratar med nosis på Skype. Han ska bli en nakennos imorgon :P

Bra dag annars. Hann skola och handla innan Super-G:n. Sen stallet i snöyran. Peia var söt men lite bånglig :) Har lagat mat också, auberginefärspanna utan aubergine men med pasta. Smaskens :D
Imorgon blir det sport och stall. Kan bli en bra dag :)

Knäppt folk

Karlavagnen tar verkligen fram knäppgökar världen runt. Det är stundtals skitkul att lyssna på :P

Ska lägga mig och lyssna på det nu, mer koncentrerat.

Jag har lite kass fantasi idag tror jag bestämt.

Bilburen dag

Jepp, lite lyxigt idag. Emma hade bil så vi slapp gå tre mil över hela stan ;) Jag har printat tre notiser under dagen och är färdig med inlämningsgrejer. Ska dock försöka skriva en artikel imorgon med några säg. Det är lite roligare än artiklar på domar :)

Stallet gick bra. Det blåste en del idag så det blev kallt om kinderna. Peia var sötbollig som vanligt.

Just ja, jobbintervju på tisdag. Spännande :D Får väl se hur det går ihop med de övriga planerna jag har för våren.

Söt-Cinna

Cinna har så roligt så där hemma i Finspång :P
http://cinnabar.blogg.se

Hennes dotter fick ha halvkul bara idag. Jag sadlade och la på henne ett ridtäcke och sen fick hon stå i en av skötspiltorna när jag borstade. Hon var tämligen kaxig mot Trålla bredvid, gjorde små söta utfall och skrynklade mulen sådär übergulligt ;)

Dagen har annars varit skaplig. Diariegången var rätt seg och framförallt kall! Jag fick iaf två artiklar. Tidningen finns här http://labb.imj.hik.se/mep240/index.php/hik/tidning_03_07
Kolla gärna in men låt bli att skratta åt min redaktionsbild ;)

Ska kolla på Livräddarna nu och sen sussa. Gosa med vetekudde och missar. Vardagslyx som heter duga. Kommer bli otroligt ensamt utan missarna i två veckor :/

Cinna får försöka klara sig. Jag kommer hem till er och Kumla. Jag har det så gott som fixat nu :P
Och du, jag har två bebisbilder på Cinna. Bara skriv på Msn så får du båda två :D

Snö och diarierännande

Sanslöst trist! Iofs gillar jag snö men ändå. Snö är bäst när man har bil och snön är snö och inte is ;)
Nåja, fick iaf tillfälle att prova de nya stallvinterkläderna. De var mycket bra. Reflexer och grejer. Me like a lot :D

Tydligen ska jag vara tävlingschaufför den 4 feb. Också roligt. Ponnyhopptävlingar är våldsamt skojigt :)

Nu ska jag lägga mig med missar och vetekudde och lyssna på Karlavagnen. Rätt kul titel på ämnet idag: "VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ KILLAR?"
Själva ämnet är nog inte lika skojigt: "Vad är det för fel på killar och män? Varför förstör de så mycket? Varför är de så våldsamma? Varför får de kosta samhället så mycket? Varför accepterar vi det?
Ring Tomas Tengby i Göteborg!"

Har kryssat med nosis ikväll. Vi tog bara första halvan men det gick rätt bra. Två ord kvar men det ska vi nog fundilera ut :)

Imorgon är det mer skola. Hoppas att jag kommer hem hyfsat iaf. På kvällen är det Vänner och Ugly Betty. Bra bra :) Kanske lite Dödlig fångst också, eller så spelar jag in det och sussar tidigt. Kan vara nyttigt har jag hört :)

Mycket :) idag. Kanske är jag glad?! :)

Lite trött och seg

Men mår väl rätt skapligt ändå. Ska putta in vetekudden i micron nu, lägga mig i sängen och läsa lite. Sen blir det till att somna till Heavy metal. (Me not like tablå-ändringarna. De kortade Ring så spelar vi med en halvtimme :/ )

Stallet gick bra. Lite halkigt och så men ändock. Tina hade Raisas pass och det gick bra. Ska med henne på tävling 4 februari :D Superskoj ska det bli. I Nybro, vintercupen. Roligt roligt.
Pratade med mamma idag och kollade vad hon tyckte om mina planer. Hon trodde att det skulle funka. Blir förstås ruskigt tråkigt utan missarna i typ två veckor, men det är för deras eget bästa trots allt. Usch, så hemskt det känns. Man vänjer sig raskt vid de små liven. Tänk att behöva sova ensam igen. Det har jag inte gjort sen innan sommarlovet. Jissus amalia.

Ska som sagt göra mig iordning för sängen nu. Slökollar lite på fotbollen på TV, dock ingen höjdarmatch. (Nähäää ;O )
Skola imorgon. Har plockat fram en matlåda och ska väl lägga fram kläder också.

From this moment on

(I do swear that I'll always be there. I'd give anything
and everything and I will always care. Through weakness
and strength, happiness and sorrow, for better, for worse,
I will love you with every beat of my heart.)

From this moment life has begun
From this moment you are the one
Right beside you is where I belong
From this moment on

From this moment I have been blessed
I live only for your happiness
And for your love I'd give my last breath
From this moment on

I give my hand to you with all my heart
Can't wait to live my life with you, can't wait to start
You and I will never be apart
My dreams came true because of you

From this moment as long as I live
I will love you, I promise you this
There is nothing I wouldn't give
From this moment on

You're the reason I believe in love
And you're the answer to my prayers from up above
All we need is just the two of us
My dreams came true because of you

From this moment as long as I live
I will love you, I promise you this
There is nothing I wouldn't give
From this moment
I will love you as long as I live
From this moment on

Kanske borde vara that. Minnen väcks så lätt. De kommer allt längre bort. Låt oss skapa fler, för alltid.

Bus-Peia

Peia rymde två gånger idag. Busnosen :P Ni kan läsa om det i hennes egen blogg. http://cassiopeia.webblogg.se

Ska sussa nu. Har morgonfodring och utsläpp imorgon. Sen är det massor av sport på TV :D

Orättvist, och därmed basta!

En vanlig dag

Det är nog farligt att tänka det, men jag mår rätt hyggligt nu. Jag vet så väl vad som kommer få mig att må sådär obra igen. Det vet du också, glöm aldrig det. Jag litar på dig.

Ska lägga mig nu. Har plattat håret nu på kvällen. Plattången var bra. Bra köp jag gjorde :)

Har skrivit en del i Peias blogg också. Jag gillar skrivandet, trots allt.

Imorgon är det skola, skidskytte och inspelad Super-G. Jag är galet avsundsjuk på nosis som får revya både imorgon och på lördag. Jag vill väl också. Får längta till resan. Får hoppas att den blir trevlig :)

Kul att Ferry körde så bra idag. Ruskig otur med det strulandet skottet i liggen. Om bara inte... ;)

Duktig Peia

Peia är så söt när hon flashar till sin trav. Hon kan trava den pållen minsann :P En liten bakutspark blev det idag också. Jag petade visst en gång för mkt med pisken på rumpan *fniss*
Ska nog starta en egen blogg till Peia.
Gjorde det på en gång :P

Dags att sussa nu. Hade tänkt lägga mig vid 21.10, när vi kryssat klart, och läsa lite men se vi fastnade i andra samtalsämnen. Typiskt! ;)

Cinna är min pärla

Jag saknar henne mer än någonsin tidigare. Min pärla. Jennifer, du anar inte vilken lyckost du är...

Peia var åtminstone finfin idag. Hon är helt klart näst bäst. Alla bara berömmer henne hela tiden och hon älskar det :P En liten bitch är hon också, surar mot alla andra hästar. Stryker öronen bakåt och skrynklar lilla nosen *fniss* Hon brukar inte göra annat än nafsa men kommer den andra pållen för nära eller gör fel så gör hon utfall. Gullebollen *ler*
Vi var ute på promenad i mörkret. Hon är så söt i flexisar :D

Ska lägga mig nu. Var så trött imorse :/ Missar därför Dödlig fångst, me not like. Varför är det så mycket på TV på tisdagar men nada på onsdagar? Helskumt!

"I can not cry,
because I know that's weakness in your eyes.
I'm forced to fake,
a smile, a laugh,
everyday of my life."

Idrottsgalan

Jag tycker minsann att det var en riktigt bra gala i år. Jag blev inte upprörd över någon vinnare heller. Blev dock chockad över att Kallur fick Jerringpriset. Hon är värd det, absolut. Dock var jag övertygad om att Tre kronor skulle få det. Tror att Kallur tog segern när Tre kronor fick två andra priset. När Granqvist sa att det hade varit den jämnaste omröstningen förstod jag att Kallur skulle få det. Superkul :)
Synd dock att Kajsas världsrekord inte gav ett endaste pris...

Läs här och bli frustrerade...
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=726525

Självklart lilla idioten på radio, det är MEDIAS fel. Allting. Att det sen inte heter media utan medier var inte intressant förstår jag *ironi*

Jag är på stridshumör ;) Avhjälps bäst med tandborstning och missemys :P


Strömavbrott

Ja minsann, i lite mer än tre timmar var jag strömlös idag. Jag hoppas, och tror, att maten i frysen klarade sig. Kom nu på att jag ska ta fram en matlåda till imorgon också :)
Är visst skola igen imorgon. Inte alls roligt. Går på introduktionen så får vi se sen.

Förutom strömavbrottet så har dagen varit skaplig. När strömmen gick så plockade jag undan adventsljusstakarna, la fram kläder till imorgon och läste. Hade iofs hellre sett all sport på TV, men men *mutter*

FVIB lyckades visst vinna idag. Roligt för pappa och mormor som var där och kollade. Mamma hade föreställningen så hon missade det :/

Sportig dag

Ja minsann, har sett på skidskytte och störtlopp. Både herrar och damer  i störtloppet, bara herrar i skidskyttet. Inte alls så pjåkigt, dock aldrig någon fullträff (haha) för Ferry och Bergman. Och när sjutton ska det lossna för Anja?

Har tänkt att gå och lägga mig nu. Tror att jag ska läsa Harry Potter en stund. Me like :)

Imorgon ska jag till stallet på morgonen och sen är det sport för resten. Skidskytte, masstart för både herrar och damer. Superkombination för damer och slalom för herrar. Sen är det ingen sport alls efter 14.50. Typiskt när det innan dess krockar hela tiden *mutter*
Får väl diska, duscha och sånt då. Diskade inte idag trots allt. Nåja, något ska jag väl göra imorgon också :P

Satte in cykeln i förrådet och svor över låsanordningen. Ska ju tydligen blåsa storm imorgon och jag har gärna cykeln kvar ett tag till. Missarna får nog hålla sig inne imorgon, om det inte visar sig vara falskt alarm förstås. Promenixar nog till stallet, lättast om det blåser mycket. Gjorde så idag :)

Tjusigt leende

Ja minsann, lite pin får man lida. Iofs är det inte så farligt. För många ilade och isade det tydligen från att man la på gelen och typ tre dagar framåt. Jag ska inte klaga antar jag ;) Hade två isningar under sista lampsessionen och sen har det känts i tänderna under dagen men inte mer än så. Har kunnat äta som vanligt och sådär. Dricker ren mjölk för att skona blekningen. Man skulle undvika kraftigt färgad mat och dryck under några dagar så jag dricker renat :P Klämde 1,5 liter minsann. Mjölk är gottigt :D

Btw, jag hade ljusa tänder redan innan och har nu det ljusaste färgexemplet som finns *flina*

Imorgon ska jag till stallet på morgonen/förmiddagen och sen se på TV, laga mat och duscha resten av dagen.

Nu kallar 23-ekot :)

Dumma Webblogg

Webblogg bråkade igår, synnerligen ouppfostrat vill jag påstå! Hoppas att det funkar bättre idag :)

Har idag varit hos tandläkaren, i stallet, tittat på skidskytte, duschat och ätit. Tandläkaren gick väldigt bra, inte ett endaste litet hål. Det häftigaste var panoramaröntgen :P

Måste fundera ut vad jag ska laga för mat i helgen. Tänkte handla imorgon. Har inte en endaste liten idé *sucka* Får väl fundera inatt då.

Ska bleka tänderna imorgon också :P Hade egentligen bara tänkt kolla upp hur det var och så men så fanns det en tid imorgon fm så jag slog till. Kostnaden får jag låta bli att tänka på en stund ;)

Det är damernas skidskyttesprint imorgon också, samt herrarnas alpina kombination. Ska försöka hinna se båda grejerna och hinna med stallet. Skulle hinna med stallet innan tandläkaren också men vill faktiskt ha en liten sovmorgon iaf :) Får försöka spela in skidskyttet och ta stallet då och se skidskyttet efter kombinationsslalomen. Det blir nog bäst så tror jag.

Min nya bärbara telefon vägrar att fungera. Det hela är väldigt mystiskt!

Kalmarit

Nu är jag tillbaka i Kalmar igen. Resan gick bra, vi åt smaskig mat på något värdshus. Hemgjord pannbiff med stekt lök, lingonsylt, skysås och kokt potatis. Synnerligen gott :)

Har hälsat på Peia också. Hon var söt och fluffig ;) Handlat lite mat, kollat på TV och packat upp har jag också gjort. Tydligen är pincetten gone, får gnälla på mamma imorgon *mutter*

Ska väl sussa snart. "Bara" läsa igenom Jannas rapport först. Så spännande så, eller nåt ;)

Packning

Sovmorgon med honung, promenix till Viggestorp. Stallet, red ut en sväng och sen i ridhuset. Sminkshopen, Ica, Viberga, Siemens, Statoil, nosis, Jennifer och hem hit igen :) Riktig långtur.

Ska packa och så nu. Sen kanske vi hinner spela NE-spelet och därefter sussning.

Jag har iaf bestämt att komma tillbaka till F i sommar. Jag har fått jobb och det är bra :)

Filmkollande

Vi har precis kollat klart på Pirates of the Caribbean. Den var skaplig iaf :) Lite rörig stundtals dock.

Sussedags.

Min mardröm närmar sig...

Tävlingsdag

Var på tävling med Jennifer och Cinna under lördagen. Mjölby hade bra tävlingar, hyggligt tempo trots att det var lokalt :)
Resultaten var väl sådär. Dubbelnolla i LB:n men oplacerad. Bättre ridning i LB+5 men där var Cinna slö i tassarna. Hela tre ner, inte likt Cinna. Iofs har hon bara hoppat två gånger sen slutet av november också så ;) Hon är lite förlåten iaf.

Hann hem att se på andra akten också. Missade tyvärr musikalmedleyt :/ De hade ett jäkla tempo idag :P

Utslitna tänder

Ja, alltså inte utslitna ur munnen utan sönderborstade. Det lär nosis råka ut för snart ;)

Revyn var nice. Satt med Natalie och Tova, nosis satt med oss under andra akten. Bra publik tyckte jag :)

Sussedags strax. Lite sovmorgon imorgon, sen alpint på TV och lite frukost. Åker till Viggestorp vid 11 tror jag, till stallet vid 11.30. Ska ta hand om Chino och haka på transporten. Vi har tänkt att komma iväg vid 12.30. Ingen brådska iaf ;)

Otur i slalom

Tre svenskor bland de sex främsta efter första åket. Borssén och Pärson körde ur :/ Pitielä och Ottosson blev 21:a och 22:a. Ingen höjdare alltså!

Annars har dagen varit skaplig. Lite sovmorgon med nosis imorse, därefter Viberga. Köpte om mina prylar, den här gången med rabatt :P Ingen väska dock, den var inte färdig *mutter*
Sen lämnade vi ett kvitto till Eleonor på Tegelbruket och åkte till Ica. Hämtade mamma och nosis gick hem därifrån.
Jag har sen ätit lunch och kvällsmat och sett på slalom*2 samt skidskytte.

Kanske ska se på Supernanny nu, eller läsa lite. Nosis är på Göta Kanal 2, eller på väg hem kanske. Ska bli spännande att höra vad han tycker om den. Jag tyckte att den var bra och gav den 4 av 5 poäng :)

Imorgon ska jag och Jennifer klippa Cinna. Jag har visst lovat att rycka Cinnas man också, måste varit i ett svagt ögonblick :P
Sport förstås också.
12.50-14.35 Längdsprint Svt1
14.10-15 Damskidskyttesprint Svt24
Åker eller går ner till revyn sen. Ska se den i publik faktiskt, med nosis och Tova. Får se var jag sover sen. Har ju inte så lång tid kvar här så det vore kul att sova hos nosis. Beror på hur tidigt vi ska iväg på lördag, borde inte vara så tidigt iofs ;) Eller kanske mer :/ Hade gärna åkt tidigare och kommit hem tidigare så att jag hunnit revya då också. Nu tycks det bli omöjligt *cry*
Jaja, det blir iaf revyresa för oss båda två. Oväntat, men väldigt skoj! :D

Noll fantasi

Därför blir det en supertrist rubrik ;)

Är i princip klara med skoljobbet nu. Så sinnessjukt tråkigt! "Bara" opponerande kvar nu...

Ska sussa nu. Imorgon ska vi till Viberga och sen ska jag till Ica med mamma. På em blir det alpint och skidskytte. Annars vet jag inte. Kanske hinner jag läsa lite :)

Kalas idag

Kalaset var väldigt trevligt. Fick mycket bra grejer, maten var god också. Måste dock diska imorgon, inte lika kul :/ Ska ha hoppträning för Jennifer, promenixa med nosis och se på skidor imorgon också. Kan nog tänkas bli något skoljobb också ;)

Cinna

Sitter och skriver på Buke, om hästen med stort 'H'. Självfallet Cinna. Världens vackraste och finaste.
Här kan ni läsa det jag skrev. LadyCovergirl heter jag på Buke.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=7127763&posted=1#post7127763

Vad som händer i övrigt?! Jo, nosis och jag slog slöhetsrekord idag. Iofs somnade vi inte heller förrän framåt 6 imorse :P Dock har vi hunnit med duschande, melodikryssande, promenerande till Viggestorp, ätande av pasta med skinka i basilikasås, dukande av bordet till imorgon, uppfinnande av bordsplacering och lite slösnackande.
Skoljobb har jag däremot inte varit lika flitig med *skäms* Ska titta lite i boken nu och sen definitivt skriva det imorgon. Ska imorgon också duscha och tvätta håret, laga mat till kalaset, och se på skidor :)

Nyårsfirandet var nice, trots allt. Vi var hos Boris, snajsiga raketer och nosis imponerade på Singstar. Tonsäker med utan sångröst :P Jag lät bli att delta i Singstar, jag tyckte synd om de övriga närvarande *fniss*
Innan dess var det premiär på revyn, satt i publiken och det var bra. Ska bli spännande med tidningarnas rescensioner imorgon *håller tummarna*
Kvällsmat åt vi på Tegelbruket, mycket smaskigt. Till förrätt var det tunnbrödsstubbar, en med räkor och en med pepparrot och hamburgerkött. Varmrätt var kött med vitlöksjox, hasselbackspotatis, palsternackspuré och sås. Efterrätten var marängparfait med choklad och hallon. Me like :D

Nu ska jag sova. Ingenting på TV, Scrubsavsnitten är från tiden strax innan stenåldern ;)