Snart dags för bio

Ska göra mig iordning nu, samtidigt som jag packar. Packa är verkligen rysligt tråkigt!

Vecka 35:5

Måndag: Lämna och hämta mamma på sjukhuset. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Köpa foder och kolla på ny säng.

Onsdag: Utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Hoppträning för Jennifer och Cinna. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Gå på bio med nosis, Shrek den tredje.

Lördag: Flytta tillbaka till Kalmar. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Övrigt: Dag- och nattövningar med Friidrotts-VM. Packa inför hemflytten.

Sömnbrist

Ptja, en smäll man får ta ;) Ska upp i natt igen. Blir dessutom rätt lång natt, både herrarnas spjutkval och damernas höjdkval.

Dagen har varit bra. Sov ända till 8.07 :) Har varit på Viberga och i centrum en sväng, förutom stallet. På eftermiddagen var Ann och Lena här på friidrotts-fika :P

Imorgon ska jag och nosis på bio. Hoppas att det är en skojig film :)

Vecka 35:4

Måndag: Lämna och hämta mamma på sjukhuset. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Köpa foder och kolla på ny säng.

Onsdag: Utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Hoppträning för Jennifer och Cinna. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Gå på bio med nosis, Shrek den tredje.

Lördag: Flytta tillbaka till Kalmar. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Övrigt: Dag- och nattövningar med Friidrotts-VM. Packa inför hemflytten.

Vecka 35:3

Måndag: Lämna och hämta mamma på sjukhuset. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Köpa foder och kolla på ny säng.

Onsdag: Utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Hoppträning för Jennifer och Cinna. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Fredag: Gå på bio med nosis, Shrek den tredje. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Lördag: Flytta tillbaka till Kalmar. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Övrigt: Dag- och nattövningar med Friidrotts-VM. Packa inför hemflytten.

Seg i hjärnan

Jo, inte så konstigt kanske. I natt blir femte natten i rad som jag är vaken och ser på friidrotts-VM. Helknäpp? Självfallet ;)

Idag har varit en bra dag. Var i stallet på fm, klättrade lite med Peia. Sen såg mamma och jag på friidrott. Vi tyckte lite synd om Musse. Han behöver draghjälp helt enkelt till OS!
Efter friidrotten åkte vi, tillsammans med nosis, till Lantlagret och EM möbler. Foder bidde det och en ny hallspegel till mig. Gott fika fanns det också :D Tittade på ny säng och har kanske bestämt mig. Får se hur det blir :)

Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar upp vid 04.38. Kronberg ska in i elden då.

Vecka 35:2

Måndag: Lämna och hämta mamma på sjukhuset. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Köpa foder och kolla på ny säng.

Onsdag: Utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Hoppträning för Jennifer och Cinna. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Fredag: Gå på bio med nosis, Shrek den tredje. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Lördag: Flytta tillbaka till Kalmar. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Övrigt: Dag- och nattövningar med Friidrotts-VM. Packa inför hemflytten.

Vecka 35:1

Måndag: Lämna och hämta mamma på sjukhuset. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Köpa foder och kolla på ny säng.

Onsdag: Utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Hoppträning för Jennifer och Cinna. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Fredag: Gå på bio med nosis, Shrek den tredje. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Lördag: Flytta tillbaka till Kalmar. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne.

Övrigt: Dag- och nattövningar med Friidrotts-VM. Packa inför hemflytten.

Snodd lista från Jennifer

Jag har:
[x] Ridit
[x] Hoppat
[x] Ridit dressyr
[x] Ridit fälttävlan/terrängbana
[x] Tolkat
[x] Kört trav
[x] Galopperat på en galoppbana
[ ] Tävlat distans (Är ju en viss sorts distans i fälttävlan)
[x] Ridit barbacka
[x] Badat med häst
[x] Tävlat i Hoppning
[x] Tävlat i Dressyr
[ ] Tävlat i Fättävlan

Utrustning:
[x] Jag har en sadel för över 7.000 kr
[x] Jag har någon slags utrustning av läder med fårklädsel (Jag fattar inte riktigt men fårskinnspaddar och dylikt har jag några stycken.)
[x] Jag har dyra märken på min utrustning
[x] Jag har över 3 träns (Massa :D)
[x] Jag har saker som jag egentligen inte behöver till min häst (Vem har inte det?)
[x] Jag har över 5 täcken

Meriter:
[x] Jag har tävlat lokalt/regionalt eller högre
[x] Jag har tävlat klubbtävlingar eller clearrounder.
[x] Jag har/haft privattränare
[x] Jag har mer än 15 rosetter
[x] Jag har över 40 rosetter
[ ] Jag har över 70 rosetter
[ ] Jag har över 100 rosetter
[ ] Jag har över 120 rosetter
[ ] jag har över 150 rosetter
[ ] Jag har över 500 rosetter
[x] Jag har hoppat över 1 m
[x] Jag har vunnit mer än 3 ggr på tävling (Tre blågula)
[ ] Jag har vunnit 3 eller fler gånger på en regional tävling
[ ] Jag har vunnit 3 eller fler gånger på en nationell tävling
[x] Jag kan kalla mig för en "rutinerad ryttare"
[ ] Jag har tävlat FEI dressyr
[x] Jag har ridit mer än 5 år på ridskola
[x] Jag kan hoppa en bana
[x] Jag kan rida ett dressyrprogram
[ ] Jag slutade med ridning när jag var 14 år eller äldre

Ägande:
[x] Jag äger en egen häst
[x] Jag äger flera hästar
[ ] Jag är medryttare
[x] Jag har haft en häst (Och har fortfarande.)
[x] Jag har haft flera hästar (Och har fortfarande.)
[ ] Jag är fodervärd
[x] Jag har haft en medryttare på min häst
[ ] Jag har eget stall
[ ] Jag är skötare

Utbildning:
[x] Jag har varit på en clinic
[ ] Jag har gått/går på ett hästgymnasium
[ ] Jag jobbar med hästar

Sjukt trött

Man blir det när man är vaken mitt i nätterna. Såg lite friidrott 3-4.45. Sen sov jag lite till. Nosis gick upp och sen sov jag ännu lite till. Har nu sett på friidrott sen 10.
Ska ta och äta något snart och vid 13.45 ska jag cykla iväg till Viggestorp. Ser sjukampens 800 meter och sen bike till stallet. Ska mocka och sådär och sen vid 15.45 kommer nosis. Han ska hjälpa mig när jag ska sitta på Peia, kanske fota lite också :)
Ikväll är det dags för årsmöte i revysällskapet också. Ikväll blir det väl Studio Sumo och Mythbusters. Äntligen nya avsnitt av MB :D

Vecka 34:7

Måndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Handla på Ica.

Tisdag: 
Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Stallmöte.

Torsdag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Åka till Smultronstället med nosis

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Lördag: Utsläpp med mamma. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Ev. kräftskiva med revygänget.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och sitta på henne. Hoppträning för Jennifer och Cinna. Revyårsmöte.

Övrigt:.Köpa ny mobil. Dag- och nattövningar med friidrotts-VM.

Vecka 34:6

Måndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Handla på Ica.

Tisdag: 
Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Stallmöte.

Torsdag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Åka till Smultronstället med nosis

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Lördag: Utsläpp med mamma. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Ev. kräftskiva med revygänget.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Hoppträning för Jennifer och Cinna. Revyårsmöte.

Övrigt: Sitta på Peia. Köpa ny mobil. Nattövningar med friidrotts-VM.

Inatt är det dags

Och jag är i mitt esse. Väckning vid 03.00 och 04.20. Helknäpp är jag men jag är nöjd :D

Vecka 34:5

Måndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Handla på Ica.

Tisdag: 
Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Stallmöte.

Torsdag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Åka till Smultronstället med nosis

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Lördag: Utsläpp med mamma. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Ev. kräftskiva med revygänget.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Hoppträning för Jennifer och Cinna. Revyårsmöte.

Övrigt: Sitta på Peia. Köpa ny mobil. Nattövningar med friidrotts-VM.

Snart glassdags

Jajamensan :) Även om nosis inte kan klockan så ska vi snart åka till Smultronstället. Smaskigt :D

Vecka 34:4

Måndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Handla på Ica.

Tisdag: 
Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Stallmöte.

Torsdag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Åka till Smultronstället med nosis

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Lördag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Ev. kräftskiva med revygänget.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Revyårsmöte.

Övrigt: Sitta på Peia. Köpa ny mobil.

Halvnyttig dag

Jag har iaf städat bilen, fört över sms från sim-kortet till datorn och pratat med Telia. Nu ska jag gå och duscha och sen blir det mat och TV :)
Åker till stallet vid 17 och vid 18.30 är det stallmöte. Ska mocka och ta hand om Peia först.


Vecka 34:3

Måndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Handla på Ica.

Tisdag: 
Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Stallmöte.

Torsdag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Lördag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Ev. kräftskiva med revygänget.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Revyårsmöte.

Övrigt: Sitta på Peia. Åka till Smultronstället med nosis. Köpa ny mobil.

Ny mobil

Har beställt en ny mobil nu. Blev till slut en SE K530i. Hoppas innerligt att den är bra :)

Nu ska jag gå och se på Sportnytt :)

Vecka 34:2

Måndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Handla på Ica.

Tisdag: 
Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Stallmöte.

Torsdag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Lördag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Ev. kräftskiva med revygänget.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Revyårsmöte.

Övrigt: Sitta på Peia. Åka till Smultronstället med nosis. Köpa ny mobil.

Vecka 34:1

Måndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Handla på Ica.

Tisdag: 
Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Stallmöte.

Torsdag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Lördag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Ev. kräftskiva med revygänget.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Revyårsmöte.

Övrigt: Sitta på Peia. Åka till Smultronstället med nosis. Köpa ny mobil.

Hoppeponnyn

Peia hoppar bara bättre och bättre för varje gång. Idag var hon dock lite överladdad. For omkring både hit och dit och bockade hej vilt. Men som hon hoppar :D
Vattenmatta bekymrade henne inte alls, den bara skuttade hon över som om hon aldrig gjort annat.

Kräftskivan/grillningen igår var nice. Dock fanns det ungefär tre miljarder myggor och alla ville kalasa på mig, precis som vanligt :/

Vecka 33:7

Måndag: Jobbar 7.30-16.15. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa hennes foder. Frissan vid 9, klippa och färga. Lämna in cykeln på lagning, handla på Ica. Leka med Sofie.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Shopping i stan. Kräftskiva.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och löshoppa henne. Insläpp.

Övrigt: Sitta på Peia. Välja ny telefon. Packa upp från Riks och Lag-SM.

Vecka 33:6

Måndag: Jobbar 7.30-16.15. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa hennes foder. Frissan vid 9, klippa och färga. Lämna in cykeln på lagning, handla på Ica. Leka med Sofie.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Shopping i stan. Kräftskiva.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och löshoppa henne. Insläpp.

Övrigt: Sitta på Peia. Välja ny telefon. Packa upp från Riks och Lag-SM.

Vecka 33:5

Måndag: Jobbar 7.30-16.15. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa hennes foder. Frissan vid 9, klippa och färga. Lämna in cykeln på lagning, handla på Ica. Leka med Sofie.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Kräftskiva.

Söndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och löshoppa henne.

Övrigt: Sitta på Peia. Välja ny telefon. Packa upp från Riks och Lag-SM.

Vecka 33:4

Måndag: Jobbar 7.30-16.15. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa hennes foder. Frissan vid 9, klippa och färga. Lämna in cykeln på lagning, handla på Ica. Leka med Sofie.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa upp från Riks och Lag-SM.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Övrigt: Sitta på Peia. Välja ny telefon.

Sömnbehov

Jag måste haft sömnen lite undanskuffad. Sov iaf ut lite idag. Skönt :)

Har sett på TV och läst tidningen och pysslat runt lite. Ska åka till stallet nu. Därefter ska jag duscha och packa ner tårtan för att promenera mot centrum. Först hämta cykeln hos Stig och sen till nosis.

Vecka 33:3

Måndag: Jobbar 7.30-16.15. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa hennes foder. Frissan vid 9, klippa och färga. Lämna in cykeln på lagning, handla på Ica. Leka med Sofie.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa upp från Riks och Lag-SM.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Övrigt: Sitta på Peia. Välja ny telefon.

Ny frisyr

Det sägs ju att omväxling förnöjer :D

Nu ska jag åka till Stig och lämna in min cykel på lagning.

Vecka 33:2

Måndag: Jobbar 7.30-16.15. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa hennes foder. Frissan vid 9, klippa och färga. Packa upp från Riks och Lag-SM. Lämna in cykeln på lagning, handla på Ica. Leka med Sofie.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Övrigt: Sitta på Peia. Välja ny telefon.

Vecka 33:1

Måndag: Jobbar 7.30-16.15. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Morgonfodring, utsläpp, mocka till Peia och fixa hennes foder. Frissan vid 9, klippa och färga. Packa upp från Riks och Lag-SM. Leka med Sofie.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Melodikrysset med nosis.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Övrigt: Sitta på Peia. Välja ny telefon.

Håll era tummar och tår!

För nu bär det snart av till Lag-SM i fälttävlan i Falkenberg :D

Vecka 32:5

Måndag: Jobba 7.30-16.15. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Hoppträning för Jennifer och Cinna. Jobba 8-16.30. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa inför Lag-SM.

Fredag: Jobba 7-9.30. Lasta Cinna och åka till Falkenberg. Dressyr på em. Invigning på kvällen.

Lördag: Terrängritt på dagen. Ryttarfest på kvällen.

Söndag: Banhoppning på dagen. Hemfärd.

Övrigt: Hänga på Peia.

"En saga är all"

"Vad lättjan förstör,
nu står vi inför,
ett fait accompli."


Jag ska packa klart nu och sen duscha. Eller jag gör nog tvärtom, bättre så.

Du förvirrar mig. Jag vet inte vad jag kan lita på och inte men jag lever för de här stunderna.

"Vad ledan förstör,
nu står vi inför,
ett fait accompli."

Vecka 32:4

Måndag: Jobba 7.30-16.15. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Hoppträning för Jennifer och Cinna. Jobba 8-16.30. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa inför Lag-SM.

Fredag: Jobba 7-9.30. Lasta Cinna och åka till Falkenberg. Dressyr på em. Invigning på kvällen.

Lördag: Terrängritt på dagen. Ryttarfest på kvällen.

Söndag: Banhoppning på dagen. Hemfärd.

Övrigt: Hänga på Peia.

Hur ska jag någonsin kunna?

Det finns inte på kartan. Det spelar ingen roll vad jag säger eller gör, det är bara fel. Du har aldrig någonsin gjort ett enda fel. När jag bryr mig om dig gör jag fel. Ändå ska jag bara vara som vanligt. Hur ska jag kunna vara som vanligt när det är fel? Och hur ska jag kunna vara som vanligt när du inte är det? När du bara är en skugga av ditt förra jag, en skugga som öser skit över mig och det jag gör.
Dräm till mig istället, gör mig illa fysiskt istället för den här skiten.

Jag duger inte och jag vet inte vad jag ska göra för att duga. Jag är inte som förr men det finns det så många anledningar till att det är svårt att ordna. Jag är inte den jag var då. Då var jag lycklig och glad. Nu är bara varenda dag ett jävla slitande. Ledsen är jag dygnet runt. Jag tänker enbart på de saker du har sagt.
Klart som fan att den tanken slagit mig. Den tanken slår mig hela tiden. Men jag kan inte bara lösa saker hux-flux.

Eller så har jag lösningen. Jag tar all skit och bara ler och säger att allt är bra. Då blir du nog glad. Då blir du nöjd med mig och kanske kan du till och med le. För allt ska alltid börja hos mig för du, du gör aldrig ett enda fel.

Fait accompli

Den är lovely men nosis fattar nada. Allt är som vanligt.

"Slagen i spillror,
ligger min värld"


Den finns inte på DC++ :/

"Nu är du fri,
det är fait accompli"

"Vårt haveri,
ett fait accompli"

Vecka 32:3

Måndag: Jobba 7.30-16.15. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Hoppträning för Jennifer och Cinna. Jobba 8-16.30. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa inför Lag-SM.

Fredag: Jobba 7-9.30. Lasta Cinna och åka till Falkenberg. Dressyr på em. Invigning på kvällen.

Lördag: Terrängritt på dagen. Ryttarfest på kvällen.

Söndag: Banhoppning på dagen. Hemfärd.

Övrigt: Hänga på Peia.

Underbaraste Peia

Hon gör mig så lycklig. Båda mina ponnyston gör mig lycklig. Jennifer satt på Peia idag. Peia gjorde precis allting riktigt. Hon bara förstår och är klok. Finaste lilla Peia.

Först hängde Jennifer bara på henne och vi gick en sväng på stallplanen. Därefter hoppade Jennifer av och nästa gång hon hängde "satt" hon upp i vänster stigbygel men låg bara över sadeln. Det gick bra så jag sa åt henne att lägga över benet men vara framåtlutad. Ingen reaktion hos Peia. Vi skrittade iväg en bit och Jennifer satte sig alltmer upp och Peia bara fortsätter skritta. Så lugn och så fin.
Jennifer provade också att lägga till skänklarna när jag sa 'skritta' och ta i tyglarna när jag sa 'gör halt'. Peia blir inte alls orolig utan bara gör rätt.
Den ponnyn är otrolig. Vad spelar några muppiga domares poäng för roll när Peia visar med all önskvärd tydlighet att hon är en stjärna.

Vecka 32:2

Måndag: Jobba 7.30-16.15. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 8-16.30. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa inför Lag-SM.

Fredag: Jobba 7-9.30. Lasta Cinna och åka till Falkenberg. Dressyr på em. Invigning på kvällen.

Lördag: Terrängritt på dagen. Ryttarfest på kvällen.

Söndag: Banhoppning på dagen. Hemfärd.

Övrigt: Hänga på Peia.

Vecka 32:1

Måndag: Jobba 7.30-16.15. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 8-16.30. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa inför Lag-SM.

Fredag: Jobba 7-9.30. Lasta Cinna och åka till Falkenberg. Dressyr på em. Invigning på kvällen.

Lördag: Terrängritt på dagen. Ryttarfest på kvällen.

Söndag: Banhoppning på dagen. Hemfärd.

Övrigt: Hänga på Peia.

Vecka 31:resultat

Måndag: Jobba 7-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Jobba 7-15.30. Insläpp. Hovslagarbesök till Peia. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa inför helgen.


Fredag: Jobba 7-14.15. Lasta allting och åka till Riks i Borås.

Lördag: Cinna går WHP på fm. På em visa Peia och en valack, Touchwood Woodstock.

Söndag: Cinna går hoppmästerskapet på fm och visas på em. Hemfärd till Finspång.

Övrigt: Hänga på Peia?

Håll tummarna!

Och yes, det är en order :D

Vecka 31:5

Måndag: Jobba 7-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Jobba 7-15.30. Insläpp. Hovslagarbesök till Peia. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa inför helgen.


Fredag: Jobba 7-14.15. Lasta allting och åka till Riks i Borås.

Lördag: Cinna går WHP på fm. På em visa Peia och en valack, Touchwood Woodstock.

Söndag: Cinna går hoppmästerskapet på fm och visas på em. Hemfärd till Finspång.

Övrigt: Hänga på Peia?

vecka 31:4

Måndag: Jobba 7-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Jobba 7-15.30. Insläpp. Hovslagarbesök till Peia. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa inför helgen.

Fredag: Jobba 7-14.15. Lasta allting och åka till Riks i Borås.

Lördag: Cinna går WHP på fm. På em visa Peia och en valack, Touchwood Woodstock.

Söndag: Cinna går hoppmästerskapet på fm och visas på em. Hemfärd till Finspång.

Övrigt: Hänga på Peia?

Vecka 31:3

Måndag: Jobba 7-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Tisdag: Jobba 7-15.30. Insläpp. Hovslagarbesök till Peia. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne.

Onsdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia och fixa hennes foder. Lösa melodikrysset med nosis.

Torsdag: Jobba 7.30-16. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera med henne. Packa inför helgen.

Fredag: Jobba 7-14.15. Lasta allting och åka till Riks i Borås.

Lördag: Cinna går WHP på fm. På em visa Peia och en valack, Touchwood Woodstock.

Söndag: Cinna går hoppmästerskapet på fm och visas på em. Hemfärd till Finspång.

Övrigt: Hänga på Peia?