En slösöndag

På riktigt. Blev sent i säng så kanske kan skylla på det.

Ska lägga mig snart, har jag tänkt iaf. Ligga och läsa lite i Harry Potter först tror jag bestämt. Ska upp lite skapligt imorgon. Ska vara hos nosis till 10 hade jag tänkt. Vi ska göra maten till kvällen, potatisgratäng, stekt fläskfilé och basilika-bearnaisesås. Till det tzatziki och bönsallad.
Tzatten är klar och bönsalladen är färdig, om än inte blandad med dressingen än.
Efter att maten är klar ska jag duscha och göra mig färdig för premiären. Det är dags vid 16 men vill gärna vara där till 12-13 eller så. Tänkte fixa sminket och håret där. Finns lite experthjälp där ;)

Vecka 52:7

Måndag: Julfrukost i stallet. Insläpp. Julfirande i övrigt.

Tisdag: Rosanders på besök. Ev. utgång.

Onsdag: Lösa melodikrysset med nosis. Stockholm med familjen, Rivierans guldgossar.

Torsdag: Frissan. Lite revyande.

Fredag: Shopping i stan. Lite revyande.

Lördag: Optikern. Revygenrep.

Söndag: ...

Övrigt: Revyn ett par dagar.

Tour de ski

Hoppas att det kan fortsätta såhär bra. Vore riktigt kul med svenska framgångar :)

Stan gick bra. Dock tog det ungefär arton timmar att hitta en parkeringsplats, det kändes åtminstone som arton timmar. Har beställt glasögonen hos optikern, tyvärr hinner de inte bli färdiga innan jag åkt tillbaka till K :/ Får hoppas att mamma och/eller pappa kan komma ner snart och lämna dem. (Tillsammans med allt annat som inte kommer få plats i min packning :p )
Köpte en scarf till mamma också och lite prylar till mig själv. Nu är det slutshoppat för ett tag ;)

Om en liten stund åker mamma och jag ner till Folkan. Dags för genrep idag, ska bli spännande. Hoppas att de har fått ordning på allt :)

Vecka 52:6

Måndag: Julfrukost i stallet. Insläpp. Julfirande i övrigt.

Tisdag: Rosanders på besök. Ev. utgång.

Onsdag: Lösa melodikrysset. Stockholm med familjen, Rivierans guldgossar.

Torsdag: Frissan. Lite revyande.

Fredag: Shopping i stan. Lite revyande.

Lördag: Optikern. Revygenrep.

Söndag: ...

Övrigt: Revyn ett par dagar.

Nya glasögon och lite revy

Webblogg strejkade igår kväll så då bidde det ingen uppdatering.

Ska snart gå och sussa, är rätt seg. Imorgon ska jag in till optikern. Har nog valt glasögon, ska bara se om de finns i något smalare storlek. Jag har inte så stort ansikte ;)
Ska nog ta en sväng i en nyöppnad butik också. Var bara på ena våningen idag, resulterade i en poncho, två scarfar och ett diadem :)

Vecka 52:5

Måndag: Julfrukost i stallet. Insläpp. Julfirande i övrigt.

Tisdag: Rosanders på besök. Ev. utgång.

Onsdag: Lösa melodikrysset. Stockholm med familjen, Rivierans guldgossar.

Torsdag: Frissan. Lite revyande.

Fredag: Shopping i stan. Lite revyande.

Lördag: Optikern. Revygenrep.

Söndag: ...

Övrigt: Revyn ett par dagar.

Trött i nacken

Vet inte riktigt vad som är på tok. Dumt är det i vilket fall som helst.

Ska väl ta och lägga mig snart. Har dock sussat lite i bilen så är inte jättetrött, bara trött. Jag saknar iaf min R en hel del. Kanske är det som nacken saknar. Nacken är van att ligga på en arm om nätterna och det kan den ju inte göra nu :/

Imorgon ska jag bli fin (-are) i håret och så ska jag revya. Promenixar till centrum också. Behöver ut och röra på mig.

Föreställningen var iaf toppenbra :D Ingen tråkig tid alls utan hela tiden full fart. Hade gärna haft en inspelning men det såg vi ingen.
Maten var också god. Till förrätt pilgrimsmussla med något tjohejs på räkor och kräftstjärtar. Varmrätten var godast, kalvmedaljong med potatistarte och calvadossås. Såsen var synnerligen god!
Till kaffet (som jag förstås inte drack) fick vi varsin liten chokladkaka. Jag valde helt rätt för den var utsökt :)

Vecka 52:3

Måndag: Julfrukost i stallet. Insläpp. Julfirande i övrigt.

Tisdag: Rosanders på besök. Ev. utgång.

Onsdag: Lösa melodikrysset. Stockholm med familjen, Rivierans guldgossar.

Torsdag: Frissan. Lite revyande.

Fredag: ...

Lördag: Revygenrep.

Söndag: ...

Övrigt: Revyn ett par dagar.

Långsam dag

Iaf lite. Om en stund kommer iaf Rosanders hit. Ska nog gå och fixa håret till dess. Kanske se lite julkalender också, känner mig lite efter sådär ;)

Vecka 52:2

Måndag: Julfrukost i stallet. Insläpp. Julfirande i övrigt.

Tisdag: Rosanders på besök. Ev. utgång.

Onsdag: Lösa melodikrysset.

Torsdag: Frissan.

Fredag: ...

Lördag: Revygenrep.

Söndag: ...

Övrigt: Revyn ett par dagar.

Vecka 52:1

Måndag: Julfrukost i stallet. Insläpp. Julfirande i övrigt.

Tisdag: Rosanders på besök. Ev. utgång.

Onsdag: Lösa melodikrysset.

Torsdag: Fixa håret.

Fredag: ...

Lördag: Revygenrep.

Söndag: ...

Övrigt: Revyn ett par dagar.

Konstig värld

Jag känner mig skapligt pigg. Vi kan alltså konstatera att ju mindre jag sover desto piggare är jag. Eller nåt ;)

Nu ska jag klä på mig och sen blir det stallet.

God jul alla :D

Godisdags

Mamma ropade precis det ordet. Jag springer ;)

Sen ska jag brottas med paketinslagning. Nosis hade visst viktigare saker för sig (hrmpf) så jag ska slå in paket alldeles själv. Kan bli intressant.

En naturlag

Man kan aldrig ha för många schabrak :D Så är det Jennifer, gilla läget :p Det nya schabraket ligger i stallet nu iaf, tillsammans med BoT-paddarna och tre Ridsport.

Nu ska jag alldeles strax se på Londons VC, de övriga tre sitter redan i soffan. Jag ska väl parkera mig där med en Ridsport.

Och imorgon är det julafton :D

Vecka 51:7

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Onsdag: Lösa melodikrysset med nosis. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Kiropraktorn. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, longera Peia och rida Chiva. Jobba 17-21

Fredag: Time to go.

Lördag: Lite revy. Shopping i stan, Nkpg den här gången.

Söndag: Mocka till Cinna, fixa hennes foder och rida henne.

Övrigt: Packa.

Östgöte för en tid

Känns väl rätt okej. Förutom att jag kände för att rensa lite i befolkningen under julshoppingen. Det är rent sanslöst vad mycket stolpskott det existerar i en enda stad! :O

Nu ska jag gå iväg till nosis. Tänkte se Svensson, Svensson där. Ska se julkalendern och Sunes jul osså :) Känns dock konstigt att inte se Sunes jul med R. Det har liksom blivit lite av en tradition ;)

Hittade en del prylar idag iaf. Särskilt hästaffären gick finfint ;) Hittade ett nytt schabrak till Cinna och Jennifer, ett finfint grått med silverfläta och silverpasspoal. Till mig blev det ett likadant fast grönt och guld istället. Dessutom ett ländtäcke i ull, grönt med gulddetaljer. Peia fick två täcken också, ett beigerutigt vintertäcke och ett svart ulltäcke med bogplatta och svansfläta i silver. Peia är väldressad :p
Dock hittade jag inga benskydd och det var ju en miss förstås.
Övrigt blev det en ny doft till mig, Pumas Flowing. (Deospray, duschtvål, lotion och parfym) Köpte en ny foundationmousse till mig också samt en födelsedagspresent till R. (Och den får du vänta på ;) )
Julklappar till sys, pappa, mormor och halvt till nosis köpte jag också. Ett diadem och strumpbyxor till mig själv fick också följa med hem.
Tror att det var allt :)

Det kändes konstigt att sova själv. Ingen arm att sova på :/

Vecka 51:6

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Onsdag: Lösa melodikrysset med nosis. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Kiropraktorn. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, longera Peia och rida Chiva. Jobba 17-21

Fredag: Time to go.

Lördag: Lite revy. Shopping i stan, Nkpg den här gången.

Söndag: Mocka till Cinna, fixa hennes foder och rida henne.

Övrigt: Packa.

Vecka 51:5

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Onsdag: Lösa melodikrysset med nosis. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Kiropraktorn. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, longera Peia och rida Chiva. Jobba 17-21

Fredag: Time to go.

Lördag: Lite revy. Shopping i stan, Nkpg den här gången.

Söndag: Mocka till Cinna, fixa hennes foder och rida henne.

Övrigt: Packa.

Vecka 51:4

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Onsdag: Lösa melodikrysset med nosis. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Kiropraktorn. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, longera Peia och rida Chiva. Jobba 17-21

Fredag: Time to go.

Lördag: Lite revy. Shopping i stan, Nkpg den här gången.

Söndag: Mocka till Cinna, fixa hennes foder och rida henne.

Övrigt: Packa.

Något jag inte kommer ihåg?

Här kanske mamma och pappa kan hjälpa till lite. Åtminstone mamma, hon brukar minnas saker ;) Hur var jag när jag lärde mig gå? Kröp jag? Kravlade? Satt bara på rumpan?
Jag minns nämligen inte och det är eventuellt något som fattas i utredningen hos kära kiropraktorn.
Det gick iaf ovanligt smärtfritt idag. Hoppas innerligt att grundfelet är hittat nu. Vore inte alls dumt.

Finfint väder har vi haft idag. Har väl fortfarande iofs. När jag gick till stallet såg jag solen gå upp och när jag sen red strålade solen från en klarblå himmel :D

Nu ska jag gå och sätta mig och vila en stund i soffan, se lite American hotrods och bara andas ut lite. Fick ju en "gratistimme" här och den gör mig nog gott.
Kanske till och med lyxar till det med en mugg O'boy :p

Btw, Tindra kom hem med en mus idag :D Jag skulle gå till bussen och då satt lilla fröken precis utanför och smaskade. Hon tycks ha ätit upp hela för när jag kom hem var den borta. Duktiga Tindra-missen :D


Tidigt kryss

Ibland får man liksom offra sig för sitt melodikryss ;) Ska se på lite TV nu och sen promenixa till stallet. Det är lite kyligt ute idag. Sa till R att det ju var bra träning för Arvidsjaur, bara det att Arvidsjaur visst hade flera plusgrader idag :p

Ska rida Chiva idag, tänkte markarbeta lite på fältet vid travbanan. Hoppas att det går bättre än i förrgår då hon var väldigt okoncentrerad.
Efter stallet ska jag göra mig iordning och åka in till stan. Ska vara hos kiropraktorn vid 14, åker antagligen 13.24. Det borde funka fint har jag kommit på. Är väl färdig där strax efter 14.30, hinner jag med 14.39-bussen tar jag den hem hit. Är då hemma här 15.04 och får en timmes vila och åker sen till jobbet 16.04.
Hade varit väldigt skönt med bil sådana här dagar, det hade gjort tiden lite mer effektivt utnyttjad :S
Nåja, jobbar 17-21 så är väl hemma igen vid 21.45. R skulle försöka ha maten klar då :D

Vecka 51:3

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Onsdag: Lösa melodikrysset med nosis. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Kiropraktorn. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Jobba 17-21

Fredag: Time to go.

Lördag: Lite revy. Shopping i stan, Nkpg den här gången.

Söndag: Mocka till Cinna, fixa hennes foder och rida henne.

Övrigt: Packa.

Mycket att stå i

Riktigt allt mäktar jag inte heller med. Nåja, en hel del av sakerna måste göras. Packa måste jag göra, har iaf skrivit en packlista. Hoppas att allt får plats nu bara. Fick iaf erbjudande av Gustav gällande bärhjälp :)

Jobbet gick iaf bra, 18-6 idag så det är helt okej. Fortsätter jag vara skärpt resten av veckan fixar jag nog upp statistiken tillräckligt för bonus. Vore nice :)

Jag är verkligen anti mot RKF. Redan innan jag vet om de gör som jag befarat så blir jag irriterad. Helt otroligt!
Är väldigt irriterad över fälttävlans TR-ändringar också, hur har de egentligen tänkt? Har de överhuvudtaget tänkt? Obegripligt!

Nu ska jag gå och sortera tvätten. Ska tvätta direkt efter stallet imorgon så det är bäst att det är klart då.

Vecka 51:1

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Kiropraktorn. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva.

Fredag: Time to go.

Lördag: Lite revy. Shopping i stan, Nkpg den här gången.

Söndag: ...

Övrigt: Packa. Lösa melodikrysset med nosis.

Väldigt lite blogg

Jo, tid är det om just nu. Vi ska iaf se Sunes jul strax och sen sova. Dagen har varit lite jäktig men helt okej. Jobbet gick bra idag, äntligen! :D (31-8)
Blir nog Loj hela veckan, vi behöver få upp avsluten säger CD.

Peia är iaf en pärla. Red henne en sväng igår, kolmörker. Hon bara trippar på som vanligt. Inte söker hon sig till sällskapstanten Chiva heller. Peia är sig själv nog :) Söta ponnyskrutta!

Vecka 50:7

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Shopping i stan.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida båda pållarna. Kvällsfodring.

Söndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Vecka 50:6

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Shopping i stan.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida båda pållarna. Kvällsfodring.

Söndag: Morgonfodring. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Vecka 50:5

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Shopping i stan.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida båda pållarna. Kvällsfodring.

Söndag: Morgonfodring. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Vecka 50:4

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Kvällsfodring.

Söndag: Morgonfodring. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Snabbstallat

Jag är riktigt imponerad av mig själv. På 2,5 timme hade jag mockat och spånat till båda pållarna, fixat deras foder och sen ridit Chiva.
Nu är jag hungrig. Ska bara duscha först och sen blir det lunch.

Jag slipper sova ensam inatt :D

Vecka 50:3

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Kvällsfodring.

Söndag: Morgonfodring. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Snabba ryck

För nu ska här sovas!

Vecka 50:2

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Kvällsfodring.

Söndag: Morgonfodring. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Disconnect

Jag och Gustav fick sitta och lyxlira på Disconnect idag. Vi diskuterade Nobelfestens meny, hans föreläsare (som jag också haft) samt rent allmänt dissande av folk på CD ;)

Löser melodikrysset med nosis nu. Vi har kommit en liten, liten bit bara. Hoppas att det fortsätter så.

Roland kommer hem hit sen. Han är och repar med bandet nu. Vi ska väl äta lite kvällsmat och sen sussa.
Morgondagen blir väl ganska lik den här dagen. Stallet och sen jobba.

Vecka 50:1

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Kvällsfodring.

Söndag: Morgonfodring. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: Lösa melodikrysset med nosis.

Vecka 49:7

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Hovslagarbesök. Jobba 17-21. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, lösgaloppera Peia och rida Chiva. Shopping i stan med R. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Kiropraktorn. Färga håret. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Shopping i stan med R. Äta på Larmgatan 10 plus utgång.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Julfest på Palace.

Söndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Full fart

Men det är väl meningen att man ska ha saker att styra med ;) Ska hoppa in i duschen nu så håret hinner torka till jag ska iväg. Tar 17.44-bussen och träffar R på Coop först. Undrar om man vågar ta med locktången och fixar håret där :p

Stallet gick fint. Lite bättre väder idag än igår iaf :)

Vecka 49:6

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Hovslagarbesök. Jobba 17-21. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, lösgaloppera Peia och rida Chiva. Shopping i stan med R. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Kiropraktorn. Färga håret. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Shopping i stan med R. Äta på Larmgatan 10 plus utgång.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Julfest på Palace.

Söndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Lyckad shopping

Till slut så :) Jag hittade både skor och kläder till morgondagens julfest. R hittade skor och skjorta så han blev också nöjd.
Nu ska jag göra mig iordning, tror att jag ska åka 18.44-bussen.

Stallet var förresten en pina idag. Det vräkte ner regn och dessutom blåste det minst orkanvindar. Det var rätt kallt att rida :/

Bilder tycker du Jennifer. Hmm, vi får väl se om jag lyckas få någon bild ikväll då. Kan ju få med mitt nyfärgade hår också då ;) (Men jag förstår att det inte alls är lika viktigt :p )

Vecka 49:5

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Hovslagarbesök. Jobba 17-21. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, lösgaloppera Peia och rida Chiva. Shopping i stan med R. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Kiropraktorn. Färga håret. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Shopping i stan med R. Äta på Larmgatan 10 plus utgång.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Julfest på Palace.

Söndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Att leva sin dröm

Jag pratade med en snubbe i stallet idag. Han var där för att fixa en ny dörr till den nya gödselstacken. Under tiden vi pratade kom jag fram till att jag faktiskt lever ett riktigt lyxliv. Jag har egentligen allt man kan tänkas önska sig. (Okej, jag skulle gärna ha en laptop, en digital systemkamera, en DV-kamera, en DVD-spelare osv osv i all oändlighet.) I vilket fall som helst, jag har ett nice jobb med bra arbetstider, jag har finfina hästar (även om jag vill bli av med en av dem), en bra lägenhet, finfina vänner och underbara katter.
Inte behöver jag sova själv heller. R har sovit här flera nätter den här veckan och lär sova här resten av veckan också. Vi får försöka ta igen all tid som vi kommer missa när jag är bortrest och sen de elva månader han kommer vara borta.
Kan man egentligen önska mer än det jag har? Jo, jag skulle just nu önska mig att dygnet innehöll lite fler timmar men man kan ju inte få allt.

Nu ska jag gå och byta tvätten i ena maskinen. Sen ska jag bädda om, duscha, fixa mig för jobbet och eventuellt göra köttfärssås till ikväll. R sa att han skulle bli väldigt glad över det :)
Just det, imorgon kväll ska jag vara snygg och cynisk och träffa några av R:s kompisar. De är lite jättefascinerade av mig så det är väl bäst att de får träffa mig.

Håret är ruskigt snyggt också. Knallrött och kolsvart och snajsigt :D

Matdags

R tjatar visst ;) Han har iofs inte börjat diska heller så det jämnar nog ut sig.

Sussa tidigt ikväll också. R ska upp stört tidigt och jobba. Jag ska upp lite mindre stört tidigt och åka till stallet och sen tvätta. Blir nog fint :)

Vecka 49:3

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Hovslagarbesök. Jobba 17-21. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, lösgaloppera Peia och rida Chiva. Shopping i stan med R. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Kiropraktorn. Färga håret. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Shopping i stan med R.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Julfest på Palace.

Söndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Sussa tidigt

Vi ska iaf försöka. Jag ska bara packa upp shoppingpåsarna från idag. Hittade inga kläder, tittade dock inte så mycket på det heller. Köpte iaf en finfin Friis&Co-väska :D Lite smink blev det också.
Jobbet gick sen uruselt. Eller KS 17-19.45 gick fint men sen gick Loj riktigt kasst! 4-3 är faktiskt pinsamt :O

Vecka 49:2

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Hovslagarbesök. Jobba 17-21. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, lösgaloppera Peia och rida Chiva. Shopping i stan med R. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Kiropraktorn. Färga håret. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Shopping i stan med R.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Julfest på Palace.

Söndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Bra jobb idag :)

Satt först på KS, till 19.15. Rast till 19.30 och därefter Loj. Slutade på 12-2 på lite mindre än 1,5 timme. Mycket bra :D Bäst procent av alla :D

Löser melodikrysset nu, går väl sådär idag. Ska äta kvällsmat och se lite av DH sen. Ska försöka sussa lite skapligt också. Imorgon blir det stallet hyfsat tidigt, siktar på att vara där till 8.30-snåret. Vill vara hemma till 12 för att hinna duscha och torka håret innan jag ska åka till stan. Ska åka med 14.04-bussen så det bör jag hinna med fint :)
Dessutom vann Färjestad :D

Vecka 49:1

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Hovslagarbesök. Jobba 17-21. Lösa melodikrysset med nosis.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Shopping i stan med R. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Kiropraktorn. Färga håret. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva. Julfest på Palace.

Söndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

En bästa vän

Den absolut bästaste kan du aldrig bli, den platsen är paxad för alltid. Men en fantastisk vän kan du bli ändå. Likheten är sanslös, på riktigt. Du säger saker som bara jag säger. Du fattar vad jag menar innan jag knappt ens fattat det själv. Vi driver antagligen andra till vansinne. Vi borde kanske driva varandra till vansinne också men än så länge har vi klarat oss.
Visst är det förvånande, väldigt förvånande till och med. Samtidigt alldeles, alldeles, underbart.

Men nej, den absolut bästaste vännen kan du aldrig bli. Där finns du, älskade nosis!

Vecka 48:7

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Kiropraktorn. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Tatueringsdags. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia, Chiva, Sheela och Miranda, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva.

Söndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Vecka 48:6

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Kiropraktorn. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Tatueringsdags. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia, Chiva, Sheela och Miranda, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva.

Söndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...