Dags att sussa

Lite sent kanske men det ska nog gå bra ändå. Sova kan vi ju göra någon annan gång :)

Jag blir snart galen!

Det kliar nämligen. Jättemycket kliar det. Vansinnigt mycket kliar det! Jag ska försöka stå ut tills R kommit hit och kan dra av plasten. Då ska jag kleta på ett kilo Helosan ;)

Stallet gick fint idag. Red Chiva nere på fältet vid travbanan, hon var pigg eftersom Tina och Johanna också red där men det gick ändå bra. Tina provade det nya kandaret på Pluto. Han var lite konfunderad över allt skrot :p

Nu ska jag alldeles strax åka och handla lite mat. Hoppas att R kan köpa mjölk för se den orkar jag nog inte bära hem. Kan ju inte ha ryggsäck på mig och att bära fem liter mjölk plus övrigt i en handlakasse är lite jätteåbäkigt.

Har sett på damernas skidskytte nu på em. Gick väl sådär, helt okej men inte bra.

Vecka 48:5

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Kiropraktorn. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Tatueringsdags. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia, Chiva, Sheela och Miranda, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva.

Söndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Så fin så :D

Jag är nöjd med gadden. Bilder finns här och här :)

Nu ska jag äta mat och se klart på skidskyttet.

Snart är det dags :D

Stallet gick finfint. Peia var söt som socker ;) Som vanligt alltså.

Dags att hoppa in i duschen nu. Ska sen fixa lite frukost också. Hoppas att jag kommit ihåg att packa med allt. Kamera är med, godis och vattenflaska också, plånbok samt shoppinglista är framlagt. Och så självklart bilden på hur jag tänkt mig gadden :)

Vecka 48:4

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Kiropraktorn. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Tatueringsdags. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva.

Söndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Hemmakväll

Orkar inte alls med något annat. Ont överallt, nästan iaf, efter kiropraktorbesöket. Ganska häftigt ändå :)

Jobbet gick apdåligt, med mina mått mätt iaf. 68 procent är väl inte katastrof iaf men det lär sabba högsta provisionsnivån för mig. Låg på 75+ till den här veckan började :/ Ska jag komma på 75 procent måste jag ta 25-0 imorgon. Väldigt troligt. Eller inte alls *sur*
Jaja, näst högsta provisionsnivån är väl inte dåligt men ändå. Skulle gärna ha högsta såklart.
Jag blev iaf förärad med att vara statistikhållare :D Sandra hade bett Hilda att fixa inlogg åt mig och det fixades raskt. Me like :)

Nu ska jag gå och fixa mig lite kvällsmat, se på Fråga Olle och sen sussa. Imorgon är det uppstigning vid 06.47/.53 som gäller så bäst att sussa skapligt. Blev ju lite sent inatt :O

Imorgon är det stall tidigt som gäller. Därefter dusch och sen åka till tatueringsstudion. Äntligen! :D När den är gjord skulle jag och R gå en liten tur på stan. Jag tänkte köpa nya strumpbyxor, lite prylar på Kicks och eventuellt lite julklappar också. Sen hem hit och äta och därefter jobb på kvällen.

Kylig dag

Men solen skiner så det gör inte så mycket. R var duktig i stallet, han både borstade Peia, fyllde höpåsar, hämtade spån och promenerade med Peia. Imponerande måste jag erkänna.

Nu ska jag hoppa in i duschen. Ska åka till stan vid 13.04 och vill ha ätit och torkat håret torrt till dess. Ska ju jobba sen också. Tror bestämt att jag tar med mig nya Harry Potter-boken så jag har något att göra under väntetiden mellan kiropraktorn och jobbet. Lite irriterande väntetid men men, jag kan ju kanske inte alltid bestämma hur allt ska vara. Antar jag ;)

Vet inte om jag ska orka gå ut ikväll heller. Vore förstås roligt men det blir tidigt imorgon. Ska vara hos tatueraren vid 11, ska åka hemifrån 10.04, vara hemma från stallet absolut senast vid 9 och därmed absolut senast i stallet vid 7.30. Helst lite tidigare än så :S
Frågade Tina på Pixbox men har inte fått svar än. Jaja, får jag inget svar så struntar jag i det. Går jag ut tar jag nog bara något glas cider iaf, vill inte ha alkohol i kroppen imorgon :D

Vecka 48:3

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Kiropraktorn. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Tatueringsdags. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva.

Söndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Vecka 48:2

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Kiropraktorn. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Tatueringsdags. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva.

Söndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Äntligen DH hemma!

Tack nosis. När Kanal5 inte kan hålla vad de sagt är det tur att man kan fuska lite ;)

Nu ska jag gå till stallet.

Bråttom bråttom

Det fick jag minsann. Men jag fick iaf lön för mödan :) Smaskig brie- och salamiciabatta/focaccia och trevligt sällskap. Promenixen till jobbet i snålblåsande snöblandat regn var iofs rätt kass men man kan ju inte få allt.

Snart dags att sussa tror jag bestämt. Imorgon har jag tvättid vid 12 så jag tänkte vara i stallet senast 9. Har en del maskiner att köra imorgon, ganska pyttiga men de måste ändå tvättas.
Sen blir det ju jobb också, som vanligt.

Hilda bara skrattade åt mig och Roland idag. Men vi får göra knasigheter för vi sköter oss ;) Jag satt på KS till cirkus 20 och sen på Loj i cirkus en halvtimme. 4-1 då är tämligen bra :)

"I need someone to whistle at me"

Vecka 48:1

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Lösa melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Kiropraktorn. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Tatueringsdags. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, promenera Peia och rida Chiva.

Söndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

En hel del

Började dagen i ett ganska högt tempo. Promenerade Peia en liten bit och klippte sen Pocahontas. Jag tror nog att det blev rätt så bra :)
Sen skyndade jag mig hem, såg damernas längdstafett och gjorde mig iordning för jobbet. Åt lite frukost/lunch också.
Jobbet gick väl inte sådär fantastiskt bra. Många avslut men procenten gav mig ingen plats på någon prispall inte. Tur att jag kunde ha roligt med Roland*2, Oskar, Tobbe och Daniel mellan samtalen :)

Nu på kvällen har jag varit färdig att begå massmord på Kanal5:s personal, ätit kvällsmat, sett på Mythbusters samt löst halva melodikrysset.

Snart dags att sussa tror jag bestämt. Imorgon ska jag stalla och jobba. En helt vanlig måndag mao :)

Vecka 47:7

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Lösa melodikrysset med nosis. Köpa nya Harry Potter-boken. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Handla mat. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Söndag: Coacha Tina och Johanna på hopptävling. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Klippa Pocahontas. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Beslutsångest

Ska jag orka gå till Johanna ikväll? Vore förstås jättekul, dock är det ju både damernas storslalom och herrarnas störtlopp på TV. Då blir det helt plötsligt svårt att bestämma sig.
Nåja, är det en bra film som ska ses så kan jag ju orka :) Annars blir det nog till att stanna hemma. Hade helst haft sällskap men när Roland leker vek så blir det ju inget med det. Vadå upp tidigt imorgon? 4.30, äh, vad tusan :p

Ida ringde nyss också. Jag kände mig nog snäll för vips hade jag lovat att hjälpa henne att klippa Pocahontas imorgon. Jag som skulle ta sovmorgon ;) Nåja, sova kan jag ju göra någon annan dag. Ska träffa Ida vid 9 så jag tänkte att jag skulle ha promenerat Peia innan. Sen klipper jag Poca för att sen mocka till Peia efteråt. Borde hinna med det så jag är hemma till sisådär 10.30. Då hinner jag se på damernas stafett och göra mig iordning för jobbet.
Om allt går som det ska och Poca är snäll att klippa så kan det nog gå vägen :)

Vecka 47:6

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Lösa melodikrysset med nosis. Köpa nya Harry Potter-boken. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Handla mat. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Söndag: Coacha Tina och Johanna på hopptävling. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Klippa Pocahontas. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Men blääää då!

Ingen tävling imorgon. Inställd pga all väta. Jaha, brukar det vara torrt i november eller? :/ Jaja, jag förstår dem men ändå. Typiskt när jag laddat upp. Lagt fram kläder och allt också.
Inte hade Roland tid för mig heller, han jobbade minsann. Ouppfostrat!

Jag får väl gå och göra mig lite mat och sen se på TV istället. Kan ju vara rätt nice det också :)

Julfestgäng :D

Jag lyckades tror jag bestämt. Fick nog med mig alla förutom Jonatan. Han skulle till Köpenhamn och gå på Kent-konsert. En förtappad själ alltså :p
Jag lyckades övertala Roland, Michail, Daniel, Sandra, Mei och Basse iaf. Kanske den andra Sandra också, hon skulle försöka fixa det till idag.
Blir nog superroligt tror jag bestämt :)

Längtar massor till på torsdag också, tauteringsdags då :D (Nej, mamma och pappa, jag vet att ni inte tycker om det men jag gör det.)

Stalldags

Lite senare än vanligt. Har varit och handlat på Ica och sen pysslat lite här hemma. Såg klart Grey's Anatomy innan Ica också. Spännande som tusan!

Hoppas få en rätt lugn dag idag. Behöver pyssla lite mer här hemma sen, dammsuga och laga mat. Ska plocka iordning inför tävlingen imorgon också. Ska försöka komma ihåg allt ;)

Vecka 47:5

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Lösa melodikrysset med nosis. Köpa nya Harry Potter-boken. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Handla mat. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Söndag: Coacha Tina och Johanna på hopptävling. Mocka till Peia, fixa hennes foder och promenera henne. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Vecka 47:4

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Lösa melodikrysset med nosis. Köpa nya Harry Potter-boken. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och hopptävla Chiva.

Söndag: Coacha Tina och Johanna på hopptävling. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Vad är nu detta?

Var det bara en "lyckad" chansing? Eller har någon snackat? :O
Isf vet jag vilka som ska strypas.

Gulle-Roland köpte nya Harry Potter-boken till mig idag :D Han jobbar ju på Coop så det var ju supersmart. Han köpte en till sig själv också ;)

Har ganska ont i höger axel, blev kanske någon sträckning eller så igår. Jag är ändå rätt nöjd med att vi kom hem i ett stycke och att jag fick stopp på det där snälltåget till häst :p

Dags att sussa snart. Imorgon är det väl en vanlig dag, stallet och sen jobbet. Hoppas att axeln är bättre :)

Vecka 47:3

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Lösa melodikrysset med nosis. Köpa nya Harry Potter-boken. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och hopptävla Chiva.

Söndag: Coacha Tina och Johanna på hopptävling. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Jissus amalia!

Helsike så hon kan springa! Jag har nog aldrig suttit på en häst som gått i ett högre tempo. Bara att hålla i sig och försöka undvika grangrenarna som envisades med att slå mig i ansiktet. Ren tur att jag fick stopp på henne!

Jobbet gick bra. Outbound-servern var dum, inte mig emot. Jag, Gustav och ÅS satt på PPV 17-19.30, rast 19.30-19.45 och sen satt jag och Gustav på KS. Första gången sen juni. Kändes ändå helt okej :)

Nu ska jag sussa. Imorgon ska jag ringa hovslagaren, lösa melodikrysset med nosis, stalla och sen jobba.

Vecka 47:2

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och hopptävla Chiva.

Söndag: Coacha Tina och Johanna på hopptävling. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Bra dag

Känns faktiskt så :) Chiva skötte sig utmärkt när jag red, jobbet gick bra och jag hann diska lite. Nu är det dags att sussa, ska bara borsta tänderna först.

Imorgon är det stallet, Konsum och jobb som gäller. Hoppas få sitta på PPV imorgon också, Hilda sa kanske. Vi får besök från CD Sthlm imorgon, medlyssningsdags igen. Hoppas slippa det genom att sitta på PPV men vi får väl se.
Idag satt jag på PPV till cirkus 19.50 och sen en timme på Loj. 7-2 och de två nej:en var flyttar=inget att göra åt saken. Bra bra :)

Vecka 47:1

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och hopptävla Chiva.

Söndag: Coacha Tina och Johanna på hopptävling. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Vecka 46:7

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Nosis kommer till Kalmar. Jobba 17-21.

Torsdag: Congratulations till mig! Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Söndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Nosis åker hem till F. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Trött och varm

Det är uschligt varmt här hemma nu. Jag tror att det är över 20 grader och det är ganska otäckt!

Annars har dagen varit bra. Red ut på Chiva, tillsammans med Tina på Nasse. Chiva var het som tusan men hon lyssnade ändå fint. Går hon så bra nästa helg så blir det nog lite roligt :)

Vi ska sova här alldeles strax. Imorgon blir det en rask dag, hoppas att vi hinner.

Vecka 46:6

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Nosis kommer till Kalmar. Jobba 17-21.

Torsdag: Congratulations till mig! Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Söndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Nosis åker hem till F. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

En förlorad vän

Nej, livet är inte alltid rättvist. Det är inte rättvist att det här händer, inte alls. Vi kommer sakna dig men du kommer finnas kvar hos oss.
Winnie, vila i frid.

Så många grattis :D

De trillade in redan precis efter midnatt ;) Ska försöka lista alla vänliga själar:
Nosis
Michail
Mamma och pappa
Maria
Elin
Mormor
Sys, och övriga familjen också
Roland, både sms och på jobbet
Roland
Basse
Gustav
Jonatan
Sandra
En kund som skulle köpa BIF-FBK, han fyllde år 19 nov
Sofie
Svenssons i Ystad
Jennifer
Farmor

Tror att det var alla :)

Tack så mycket alla snälla, min dag har varit super :D

Vecka 46:4

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Nosis kommer till Kalmar. Jobba 17-21.

Torsdag: Congratulations till mig! Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Söndag: Morgonfodring. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Nosis åker hem till F. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Mera Disco

Helt okej :) Väldigt få samtal så jag hann hjälpa andra med deras bekymmer. Fick dispens för jobbet nästa vecka också, amen och jatack :D

Nu ska vi gå och lägga oss. Vi har planerat morgondagen så vi ska hinna med allt. Tänkte boka tid för nya tatueringen också :)

Mera snö!

Det är obegripligt! Det kan inte vara snö innan min födelsedag och särskilt inte här i Kalmar. Här är det ju aldrig snö ;)
Iofs, mer snöblask än snö. Dock fortsätter ju snön att falla. Helskumt!

Alldeles strax dags att åka till jobbet. Nosis borde anlända snart också men honom träffar jag först efter jobbet. Roligt :D

"Eat my dust!"

Vecka 46:3

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Nosis kommer till Kalmar. Jobba 17-21.

Torsdag: Congratulations till mig! Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Söndag: Morgonfodring. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Nosis åker hem till F. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Bra arbetsdag

Jag satt på Disconnect idag :D Vi var fyra stycken, Tim, Gustav, Michail och jag. Rätt nice måste jag erkänna. Satt med Roland och Roland så vi hade det roligt under väntetiderna också :)
Fick betalt lite extratid också eftersom CD var med på Plus igen. Vi ogillar kärringen Ulrika Hultgren rätt ordentligt. Fega loser!
Det roliga där var ju att jag redan innan kunde räkna upp vad hon skulle säga och hon sa mer eller mindre exakt det ;)
Fick skjuts hem av Roland också, trevligt att slippa åka buss och dessutom vara hemma tidigare.

Har nu på kvällen ätit lite kvällsmat samt sett på Christine. Ska sussa nu så jag är utvilad till nosis kommer hit imorgon :D
Lär säkert vara isgata imorgon, allt snöblask fryser på och det blir besvärligt att rida. Hoppas att fälten klarar sig bara. Chiva måste ridas, annars blir hon väldigt sprattlig ;)

Attans också!

Både det ljusrosa och det vita underlakanet var något för smalt. Eller det går att använda men då sitter de nog inte kvar så bra. Får ta något av de lakan som är nytvättade istället.

Stallet gick bra. Om än väldigt mkt blötsnö. När jag red blåste det massor av kall blötsnö i ansiktet på både mig och Chiva :/

Tvätten går nog också bra. Det hänger i torkskåpet nu så är väl klart om inte alltför lång tid. Tänkte duscha när tvätten är klar och sen göra mig iordning för jobbet.

"Only he,
has the power to move me.
And together we'd make the world move in sympathy."

Vecka 46:2

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Nosis kommer till Kalmar. Jobba 17-21.

Torsdag: Congratulations till mig! Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Söndag: Morgonfodring. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Nosis åker hem till F. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Vanlig dag i Kalmar

Ja, en standarddag faktiskt. Roland tappade bort mig när vi skulle gå till bussen så han var tvungen att ringa. Jag hade inte gått vilse utan det var han som var blind ;)

Red ut med den nya tjejen som jag glömt namnet på. Det gick bra även om det var lite kyligt om händerna. Tunna sommarhandskar med hål i var tydligen inte rätt :p

Snart dags att sussa. Har sett klart på American hotrods nu på kvällen. Annars inget särskilt.

Vecka 46:1

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Tvätta. Melodikrysset med nosis. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Nosis kommer till Kalmar. Jobba 17-21.

Torsdag: Congratulations till mig! Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Söndag: Morgonfodring. Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Nosis åker hem till F. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Roligt roligt

Hon blev allt lite överraskad :) Inte så mycket av att jag var där kanske men Ystad-folket :)

Hotellet bra som alltid, Starlight bra igen, restaurangen utmärkt. Servitören sa sig vara imponerade över vår förmåga att äta ;)
Sen åt Viktor, Anna och jag en stor mängd chokladsnittar också på hotellet. Särskilt jag och Viktor är väldigt bra på att äta, mycket.
Till dagens frukost hade de plockat undan kakorna :p

Snön har hittat hit till Kalmar nu också. Jag blev klart förvånad när jag öppnade dörren förut. Var kom den ifrån liksom? :O

Snart dags att sussa tror jag. Beror på hur länge msn håller mig vaken ;)

Btw, min mamma är coolast! (Jadå, det är du :D )

Vecka 45:7

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.
 
Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och longera Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Söndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Hemlig som få

Fortfarande ;)

Vecka 45:6

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.
 
Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och longera Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Söndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Vecka 45:5

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.
 
Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och longera Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Söndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Inte så trött som jag förtjänar

Ibland har man tur :) Somnade väl vid 3.30. Inte mitt fel, alls. Nåja, sov gott och var hyfsat pigg när jag gick upp. Mockade och fixade i stallet och longerade sen Chiva. Var hon får all sin energi ifrån är sannerligen ett mysterium.

Cyklade hem och minsann låg inte slöfocken kvar :p Han påstod att han varit uppe en stund men att det var för kallt. Haha, det var faktiskt 18 komma någonting så det var inte särskilt kallt.
Han har det inte lätt inte, alla fryser hemma hos mig ;)

Jobbet gick väl bra. 21 avslut för första gången den här månaden :O 18-3 är ändå en finfin procent och jag tror att jag är bäst hittills. Hoppas det :)

Damn you! Ni ska få stryk, bastards! Håll igen nu, inte mer. (Och nej, jag ska inte vara alltför elak mot Daniel och Jonatan, bara de håller igen nu.)

Nosis har ett tufft schema förstår jag. Du ska nog få slita, det ska jag se till ;P

Vecka 45:4

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.
 
Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och longera Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Söndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Godis på jobbet

Det fick vi idag. Särskilt bra eftersom jag sitter bredvid Jenny :d

Red ut med Elin idag. Chiva visade sig riktigt väluppfostrad om än så pigg och framåt att Elin var klart imponerad. Chiva sprang som bara den och långbenta Miranda hängde inte alls med ;) Dessutom blev Elin och Miranda nerskvätta med lera :p

Håller på och skriver texten till Connemaranytt nu. Hoppas att jag får till det bra :) Jobbet är alltså väldigt segt idag. De nya listorna har inte kommit in än så det är oerhört få samtal :/

Och du nosis, påstå för allt i världen inte att du har en stressig tillvaro ;)

Vecka 45:3

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.
 
Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Söndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Väldigt långsamt

Det är verkligen crazy! Jag har haft sju samtal. Sju! Det är så långsamt här att jag snart somnar. Längtar verkligen efter de nya listorna. Jenny sa att det skulle komma nya listor imorgon så vi får väl hoppas på det :)
Jag har iaf 5-1 så det är ju bra gjort iaf :)

Stallet gick bra. Jag slapp till och med regnet :)

Vecka 45:2

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.
 
Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Söndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Obsceniteter

Eller nästan iaf ;) Vi har så roligt så på jobbet. Särskilt nu när det är i slutet på listan. Har vi tur kan iaf jag och Michail sitta på Disconnect imorgon. Vi får väl se hur det ordnas med det :)
Bara 32 samtal på hela jobbpasset och då var kanske 25 stycken callbacks :O

Nu ska jag nog gå och sova. Min nya säng tycks ge mig bra sömn så jag hoppas på en god natt. Dock lite väl ensamt här. Men men, max en nio dagars väntan :D

Vecka 45:1

Måndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 17-21.
 
Torsdag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia.

Lördag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder och rida Chiva.

Söndag: Mocka till Peia och Chiva, fixa deras foder, rida Chiva och promenera Peia. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Jeesus!

Jag är trött och hes och sliten som få. Men jobbet gick bra trots sanslöst få avslut. 19-1 är en finfin början på månaden :)

LA:1:an gick inte riktigt lika bra. Helt okej men ingen placering. Dock en utmärkt debut för mina duktiga :D

Haha, du vet vad jag vill. Så sant som det är sagt :p

Mina skönheter

Min Cinnaplutt är så duktig. Hon och Jennifer debuterade dressyr idag. De har bara ridit första klassen, LB:0, och där kom de tvåa :D Alex och Garlic vann så de gula connemarorna är bäst :p
Bara att hålla tummarna inför LA:1 nu också. De ska starta vid 14.37.
Peia var lika duktig som vanligt igår. Hon är så fantastisk!
Och ja, Chiva visade sig från sina ljusa sidor igår. Att klara av det som hände är faktiskt väldigt imponerande. Hon skötte sig bra idag när jag red också. Pigg och framåt, visst, men nog lyssnar hon alltid.

Har beställt ny matta till vardagsrummet nu också. En fluffig i svart och grått.

Jag är galet trött! Kom ändå hem tidigt, cirkus midnatt, och somnaee väl vid 1. Men uppstigning vid 06.23 sätter väl sina spår.
Nya sängen var iaf prima :D

Vecka 44:6-7

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Få mina nya möbler. Medarbetarsamtal. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mamma, pappa och Chiva till Kalmar. Mocka till Peia, fixa hennes foder och rida en liten stund. Halloweenfest hos Maria.

Söndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och Chiva, rida Chiva och fixa deras foder. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

I will survive!

Ska försöka sova skapligt tidigt ikväll. Kanske ligga och lyssna på superflummige och extremt vänstervridne Marcus Birro också :p

Har ätit lite vitlöksbröd nu på kvällen. Väldigt smaskigt :D

Att inte hinna det jag vill

Risken finns tyvärr. Som 25 november hade jag bestämt med Tina och Johanna att följa med dem på hopptävling. Nu lär jag inte kunna det om jag ska hinna jobba också. Visst, jag kan låta bli att jobba just den söndagen men söndagar är flest timmar och mest OB :S
Det vore bättre om tävlingen var på lördagen, det hade varit helt okej eftersom jag inte jobbar på lördagar.
Vi får se hur jag gör, kanske kan Tina och Johanna ta iaf Chiva den dagen isf. Kanske till och med får vänta tills jag sett startlistorna isf.

Johanna och hennes mamma var så snälla och gav mig skjuts hem från Ica. Skönt att slippa åka buss :) Johanna övningskörde så det var ju iofs bra träning för henne också :)

Nu ska jag ta och greja lite här hemma. Har lite smågrejer att fixa som jag bör göra idag för att slippa göra dem imorgon ;)

Vecka 44:5

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Få mina nya möbler. Medarbetarsamtal. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia och fixa hennes foder.

Lördag: Mamma, pappa och Chiva till Kalmar. Mocka till Peia, fixa hennes foder och rida en liten stund. Halloweenfest hos Maria.

Söndag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia och Chiva, rida Chiva och fixa deras foder. Jobba 13-19.

Övrigt: ...

Last thing on my mind

Welcome stress och press. Ja, jag älskar dig också men jag fixar det inte. Förlåt.

Fantastisk politik :p

"min definition av moderater är egocentriska smkitstövlar som går över lik för att på alla tänkbara sätt komma över pengar och ptergå till feodalsamhälle.
de moderater som inte är sådana är folkpartister.
centerpartister är miljöpartister som inte insett att centern blivit en del av folkpartiet. centern kan de lägga ner!"

Citat från en Buke-människa :D

Färdigtvättat

Ska bara packa upp den sista tvättpåsen också. Blev mycket tvättat idag så jag känner mig effektiv :) Ska duscha nu och sen fixa något att äta.

Jissus ja, håller tummarna gör jag ju också!

Vecka 44:4

Måndag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Tisdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Få mina nya möbler. Medarbetarsamtal. Jobba 17-21.

Onsdag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne. Jobba 17-21.

Torsdag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 17-21.

Fredag: Mocka till Peia, fixa hennes foder och lösgaloppera henne.

Lördag: Morgonfodring och utsläpp. Mocka till Peia, fixa hennes foder och rida en liten stund. Halloweenfest hos Maria.

Söndag: Mocka till Peia och fixa hennes foder. Jobba 13-19.

Övrigt: Mamma och pappa till Kalmar, fre eller lör. Ev. Chiva till Kalmar.