Nu far jag

Snart bär det av till Åstorp. Ska iaf smita iväg från jobbet nu. Ska packa in väskan i bilen och sen åka till stallet.
Håll era tumsingar för oss och våra donnor :D


Connemara-riks

Det börjar idag :) Dock bara dressyrklasser idag. Åker ner till Åstorp i eftermiddag. Vi siktar på att komma iväg vid 15-snåret.

Jag sitter på jobbet nu. Kom hit vid 07.30 och ska smita vid 13.30. Hem och hämta väskan och sen till stallet. Ska skjutsa pappa till Rejmes också så han kan hämta den andra bilen.

Nosis ska ta hand om Chiva imorgon, alldeles själv. Lite spännande sådär ;) Men Chiva är snäll så det ska nog gå finemang. På söndag ska Lovisa ta hand om henne så då blir hon riden också. Men hon får vila både idag och imorgon så jag drar ner rejält på kraftfodret, annars spränger hon nog hagen rätt snart :P


Seeeegt

Usch ja, men det är bara en dryg halvtimme kvar tills jag slutar för dagen.

Är för ovanlighetens skull stel i vänsteraxeln, brukar vara höger. Men men, omväxling förnöjer, eller nåt ;)

Vädret är sådär lite lagom instabilt. Jag väntar fortfarande på lagom väder. Nuvarande temperatur och friska luft är lovely, men varför bara regn?

Har skrivit packlistor till helgen. Hoppas att jag fick med allt :)
Ska packa iordning så mycket som möjligt ikväll. Tror jag försöker sluta typ 13.30 eller så imorgon. Börjar jag 7.30 så jobbar jag iaf 5,5 timme. Alltid något ;)

Värdelösa vägar

Hål och gropar precis överallt. När det ösregnar, som idag, så blir det massor av vattenpölar som är omöjliga att undvika och då blir man ännu våtare.
Så trött jag blir!

Stallet gick bra. Hästarna skötte sig :)

Imorgon ska jag jobba, skriva packlista, till stallet, laga mat, hämta bilen samt packa lite.
Tror det blir så. Måste kolla vem som kan ha Chiva också. Lisa kunde inte. Får hoppas att Sofie kan :)

Snart slut

Snart är det slut på den här arbetsdagen. Inte alls dumt ;)

Blir ingen provridning imorgon. Hon bangade, attans bananer :/ Men men, kanske har en köpare på gång iaf. Det vore ju skönt att få Chiva såld innan jag åker ner till Kalmar igen.

Ska hoppa i eftermiddag iaf. Roligt :) Jennifer ska hoppa Cinna också. Viktor skulle hjälpa till, kanske Jocke. Han är ju lite slööööööö *retas*
Men innan hoppningen ska jag mocka till Cinna och Peia samt promenera lilla fröken. Tar väl en stund, vet inte riktigt hur lång stund. Men 1,5 timme bör räcka. Siktar alltså på att vara där runt 17. Ska hoppa vid 18.30-18.45 sådär :)

Nya kissen är gudomligt söt. Ska försöka fixa bild på henne någon dag. Väldigt lik Smilla, men mer krämfärgad än vit på de ljusa ställena. Inget namn bestämt än dock. Jag håller på Saga :)